Geen kracht in de benen

05-01-2007 om 13:40 uur

Hallow Allemaal,

Ik heb ff een vraagje.. Ik heb heel vaak last van geen kracht in mijn benen, dat als je loopt dat elk moment het idee hebt dat je er doorheenzakt. Als ik dan ga liggen is het echt een heel raar gevoel, alsof die benen niet van mij zijn. Heel raar, ik kan het ook moeilijk beschrijven. Dit heb ik met periodes, vorig jaar winter is het begonnen, de hele zomer geen last van gehad, en nu heb ik vanaf december weer van die "buien".  Vaak gebeurt het nadat ik een inspanning heb geleverd, (soms komt het ook uit het niets)  en dus ventolin al heb gebruikt. Soms probeer ik of het overgaat met behulp van nog meer Ventolin, maar dit heeft altijd weinig effect. ik heb er nu ook last van, terwijl ik vandaag nog niets gedaan heb, en gisteren de hele dag in bed gelegen heb. Ik vraag mij af of dit wel een klacht is die bij astma hoort, of iemand dit herkent en of iemand tips heeft voor mij??

Twix

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 16:28 uur

Ik heb niet echt hetzelfde als wat jij hebt (denk ik). Ik heb wel zo af en toe in mijn 'uitersten' (vingers, voeten, handen, armen, benen) een soort 'moe', slapend gevoel waardoor ze soms ook heel zwaar kunnen aanvoelen. Ik vroeg of mijn vriend (die geen astma oid heeft) het herkende en hij had dat nooit. Nou denk ik dat dat miscshien toch komt door te weinig zuurstof ofzo. Ik weet niet of dat hetzelfde is als wat jij voelt?

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 16:41 uur

Echt moe voelt het niet, het komt meer in de richting als je een hele dag niks eet. Echt een slap gevoel. Ik weet niet of dat door zuurstofgebrek komt of dat het iets anders is.

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 16:42 uur

Hoi Twix, :{w

Ik ken wel het gevoel van spaghettibenen. Erg slappe benen en geen kracht.
Bij mij komt dit nadat ik teveel heb gedaan of te lang ben doorgegaan en dan vervolgens eraan toegeef en echt rust neem/op bed ga liggen. Had dit ook als ik opgenomen werd en tot die tijd gewoon door was gegaan. In het ziekenhuis geef je dan pas toe aan je vermoeidheid en bij mij resulteerd dat dan o.a. in spaghettibenen. Mijn benen doen dan ook gewoon pijn van vermoeidheid.Het duurde dan ook wel ff voordat dat gevoel weg was. Natuurlijk afhankelijk van hoelang je bent doorgegaan en niet heb toegegeven aan je vermoeidheid. Ik weet niet of dit het gevoel is wat jij nu hebt. Misschien toch een reactie op het concert van vd week.
Veel sterkte, ^O^
Karin
P.S ff offtopic, Vanavond word deel van concert uitgezonden, kan ik er toch nog iets van zien.

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 16:50 uur

Zoals jij het beschrijf voel ik het ook Karin! Inderdaad zou het zo kunnen zijn, het gebeurt vaak na inspanning. Maar waarom ik er vandaag last van heb? De enige verklaring die ik daarvoor kan hebben is inderdaad het concert, maar gisteren heb ik de hele dag op bed gelegen en geen last van mijn benen gehad in ieder geval. Hebben ze er inhet ziekenhuis wat aan gedaan ofzo? Of kan je hier niets aan doen?

Off Topic: Waar en hoelaat word hett uitgezonden? Ik heb nog wel een paar videootjes gemaakt, maar natuurlijk veel slechtere kwaliteit!)

Twix

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 17:04 uur

De reactie kwam bij mij ook meestal pas de tweede "rust"dag.
In het ziekenhuis zeiden ze, geef er maar gewoon aan toe. Je hebt er lang tegen gevochten, maar het (de vermoeidheid) moet er toch uit.
Geloof dat Hellen er ook last van heeft gehad. Staat volgens mij in haar verhaal in een notendop.

Sterkte
Karin
Off topic ned 1 20.30uur

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 17:18 uur

Herkenbaar, ook voor mij. Van die super slappe benen. Ik heb er ook af en toe last van. Ze voelen dan heel slap aan, net alsof ik de dag daarvoor een marathon heb gelopen...terwijl dit niet zo is natuurlijk. Ik merk dan dat ik op die momenten ook enorm vermoeid ben. Wanneer ik dan ga wandelen dan is de fut er al na een paar meter uit. Ben dan ook altijd zo weer thuis, want dat lukt dan echt niet. Persoonlijk denk ik ook dat het komt doordat ik chronisch zuurstof tekort heb gehad door mijn sluimerende astma.

Heeeel af en toe heb ik dan soms ook dat vreemde gevoel in mijn benen wanneer ik in bed lig. Alsof je je benen MOET bewegen, en wanneer je dat niet doet dan gaan ze op een vreemde manier "zeuren" en beweeg ik ze alsnog...vreemd is dat en hoogst irritant. Gelukkig heb ik dat maar 2 keer per jaar of zo. Helaas heb ik die slappe benen zeker 1 keer in de maand en soms 1 keer in de week.

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 17:41 uur

Dank je wel voor de reacties! Ik vind het alleen echt *** dat er niks tegen te doen is! Ik zit al heel slecht in mijn vel, en dan elke keer zijn er weer dingen die je verwerken moet. Maar daar ga ik jullie allemaal niet mee lastig vallen! Ik ben in ieder geval al heel blij dat ik nu weet dat ik niet de enige ben die dit heeft,(niet dat ik het jullie gun ofzo, maar nu weet ik tenminste dat het niet tussen mn oren zit!)

Twix

Login of registreer om te reageren
05-01-2007 om 19:33 uur

hoi twix...

misschien late reactie maar toch:

ik heb dit van de medicijnen als het net is veranderd of verhoogd of verlaagd...

kus hester

Login of registreer om te reageren
06-01-2007 om 20:32 uur

hallo mensen
ook ik heb dat bij extreme vermoeidheid,en extreme benauwdheid. >:( >:( >:( >:(
ook in m'n armen heb ik geen kracht om zware /redelijkzware dingen op te tillen,bv met .n mand was de trap op lopen.En vandaag heb ik ook geen kracht,ik ben ook extreem vermoeid.
>:( >:(  ik heb ook ME,naast m'n chronische astmatische bronchitus/pcd..
^O^  veel beterschap
groetjes dorethé

Login of registreer om te reageren
04-08-2017 om 14:02 uur

10 jaar later. Kom ik dit bericht tegen. Ook al zal reageren geen zin hebben. Toch fijn herkenning te lezen. Het helpt zoveel bij de vragen die ik soms heb. Daarom.. voor wie dit leest..... dank je wel voor alle ervaringen.

Login of registreer om te reageren