soorten neussprays

02-03-2007 om 19:41 uur

Hallo,

Ik was vanmiddag bij de apotheek en vroeg om een neuspray oid om mijn neus vochtig te houden, ik voel me een beetje niet al te sappel en ik heb vaak last van pijnlijke neus(slijmvliezen), heel pijnlijk brandend gevoel.  Ik zei dat ik nasonex wel eens gebruikte en ze zei dat er nog heel veel zit tussen otrivin en nasonex, dat nasonex een hele zware was. Er zouden nog ander verkrijgbaar zijn(op recept) Het was erg druk en ik wilde de boel niet ophouden, maar nu vraag ik me af of ze bedoelt dat het een zware onder de cortico neussprays is of een van de zwaardere soorten.
Nou wil ik graag weten wat er nog meer bestaat dan tussen otrivin en nasonex in.?

anybody?

tavy

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 19:47 uur

ik denk dat ze flixonase bedoeld,die heb ik ook en is een stuk milder dan otrivin,je kan het alleen op recept krijgen

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 20:08 uur

Zelf gebruik ik een groot deel van het jaar elke dag nasonex en dat is omdat ik anders een chronisch dichtzittende neus heb....
Heb je daar geen last van, dan denk ik dat je inderdaad een andere neusspray nodig hebt...

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 20:14 uur

Ik ben momenteel ook met de neusspray's bezig om toch nog wat lucht via de neus binnen te krijgen.
Heb eerst otravin gebruikt. Maar deze mag je niet langer dan een week gebruiken.
Ik heb nu van de HA flixonase gekregen want die mag je wel langer gebruiken...Nadeel is dat deze niet direct werkt en je paar weken verder bent voordat je er een beetje profijt van hebt. Terwijl die "slechtere" neusspray gelijk de boel oplost  :s)

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 21:01 uur

Ik gebruik een Syntaris neusspray..
dat is een ontstekingsremmer.

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 21:28 uur

Hoi,

Ik gebruik Flixonaise en mijn dochter Nasonex.Het bevalt mij prima ik heb nu veel minder een verstopte neus.Het is natuurlijk niet erg goed voor je neus maar dit is beter dan ook nog benauwd te zijn in je neus.
Ik probeer bij mijn dochter(10 jaar)na 2 maanden te stoppen,maar dan wordt ze echt weer erg verkouden met als gevolg natuurlijk weer eerder  benauwd.Otrivin gebruik ik nu als ik heel erg verkouden ben want daarmee krijg je heel snel weer lucht,

Groetjes Yolanda :W :W

Login of registreer om te reageren
02-03-2007 om 22:36 uur

ik heb nasonex en flixonase, de laatste heb ik in ampullen .. het kost wat meer tijd maar de stof komt beter in je holtes terecht

Login of registreer om te reageren
03-03-2007 om 09:38 uur

Ook ik gebruik een neusspry, flixonaise. Al Jaren. Het bleek dat een neuverkouden altijd doorging naar mijn longen, en daar zorgde voor infecties.
De neusspray werkt prima (oja, ik heb wel van allerlei geprobeerd, met vaak gevolg bloedneus, flixonaise gaat goed), en ik kan nu vaak door mijn neus ademhalen, wat ik nooit kon als kind! :W

Login of registreer om te reageren
03-03-2007 om 09:48 uur

ampullen breek je open en laat je in je neus lopen ... je houd je neus op een stand die de doorloop naar de holtes bevorderen ... het neemt iets meer tijd in beslag maar werkt wel super goed ...

Login of registreer om te reageren
03-03-2007 om 10:15 uur

ik zal het eens aan mijn dokter vragen,mijn neus is behoorlijk naar de klote dankzij jarenlang otrivin gebruikt te hebben,dus misschien helpt mij dit wat langer en beter dan gewone flixonase

Login of registreer om te reageren