Astma / COPD

03-10-2005 om 09:16 uur Gesloten

Zou het mogelijk zijn om achter je naam copd of astma neer te zetten.
Ik heb copd en dat kun je niet vergelijken met astma ook de behandelingen niet.
Ik weet vaak niet of  ze nu astma of copd hebben.
Tinie

De reacties zijn gesloten.
03-10-2005 om 09:37 uur

Ik denk dat dat erg ingewikkeld is... Ten eerste omdat niet van iedereen bekend is wat ze 'mankeren', en ten tweede omdat hier ook mensen komen die familieleden hebben met één van de dingen die hier besproken worden of om een andere reden geïnteresseerd zijn  :).

03-10-2005 om 14:00 uur

Ik dacht dat deze site voor copd patienten was, ik kom steeds meer mensen met astma tegen en die hebben toch hun eigen afdeling?

03-10-2005 om 14:22 uur

Ik vind het erg verwarrend want net zoals Tiny al aangaf, tussen copd en astma zit wel degelijk verschil. En je hebt zoveel astmaforums en bijna niet èèn echt fatsoenlijke copd forum. maar dat is mijn mening.

03-10-2005 om 16:26 uur
Reactie op maria

Ik vind het erg verwarrend want net zoals Tiny al aangaf, tussen copd en astma zit wel degelijk verschil. En je hebt zoveel astmaforums en bijna niet èèn echt fatsoenlijke copd forum. maar dat is mijn mening.

hoi maria
misschien idee om over dit onderwerp apart onderwerp te openen,zodat je reacties van andere krijgt.dit heeft namelijk niks meer met bovenstaand onderwerp te maken.zodat je kunt kijken wat de reaties van de andere forum leden zijn.ik zelf heb met astma en copd te maken vandaar dat ik bij beide onderwerpen actief ben
marit

03-10-2005 om 17:19 uur

Daar zal ik dan maar genoegen meenemen, ik snap dat sommige mensen met beide aandoeningen te maken hebben,  ik kaart dit alleen maar aan om verwarring te voorkomen. Dus post ik wel op feedback.

03-10-2005 om 20:15 uur

Hoi Maria,

Veel klachten komen wel overeen. Ik weet van een aantal mensen wel of ze astma of COPD hebben, doordat ik veel op dit forum zit. Ik reageer soms ook wel op de COPD afdeling van deze site omdat ik er dingen van herken. Dit is niet bedoeld om verwarring te zaaien. Ik heb zelf astma die door hyperreactiviteit van de bronchien niet altijd even goed onder controle te houden is. Ik snap overigens wel dat het soms verwarrend kan zijn.

Groetjes

Hilde

03-10-2005 om 20:29 uur

Ik begrijp jullie reactie wel, maar zal moeilijk zijn zoals Esther ook al aangeeft.
Aan de andere kant hebben beide patiënten wel dezelfde soort klachten & medicijnen en daardoor hoort het allemaal wel weer binnen 1 groep.

03-10-2005 om 20:32 uur

Technisch gezien is het mogelijk om een tweede titel zoals Astma of COPD onder een gebruikersnaam te plaatsen. Dit is echter veel werk en naar mijn mening ook niet echt nodig :N

Zoals Esther al aangeeft zijn hier mensen met eczeem, astma, copd maar ook ouders die zélf niets mankeren, geïnteresseerden, partners, vrienden of wat dan ook. Om élk lid het hemd van het lijf te vragen alvorens te kunnen besluiten welke titel het beste bij de gebruikersnaam hoort lijkt mij alles behalve prettig.

Het klopt, dat de COPD boards bedoeld zijn voor discussie over COPD. Let wel, alle leden hebben het recht hierin te posten. Dit recht is niet voorbehouden aan mensen met COPD, evenals mensen met COPD gewoon mogen posten in de boards over Astma  :Y

Onderwerpen, zoals bijvoorbeeld de griepprik kan voor beide aandoeningen gelden. Enige flexibiliteit hierin is dan ook wenselijk. Mocht je niet van iemand weten of hij / zij astma danwel COPD heeft, vraag het diegene dan gewoon eventjes. Dit kan indien gewenst ook via een persoonlijk bericht.

Het hoeft niet van invloed te zijn op een topic of iemand COPD heeft danwel astmatisch is. Zolang er on-topic wordt gepost en niet wordt afgeweken van het onderwerp lijkt het mij geen probleem opleveren.

Vragen of opmerkingen over het forum kunnen worden gepost hier in Feedback of direct aanhangig worden gemaakt bij de desbetreffende board-moderator.

We zullen ons best doen het forum naar een ieders tevredenheid te laten draaien, maar zullen niemand de toegang tot enkele boards ontzeggen zolang daar op normale wijze wordt meegepost.

03-10-2005 om 21:54 uur

Ik begrijp heel goed dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, maar zoals ik al aangaf er is niet èèn fatsoenlijk forum over copd, de verschillen zitten gewoon in de klachten en levensverwachting, copd ga je lamgzaam maar zeker achteruit, astma tast de longen niet aan. En dat is vaak een onderwerp waar men iets over wil vragen of kwijt wil, dat vraag je dan niet aan een astma patiënt. Die hebben een "normale"levensverwachting en dus speelt er bij ons iets meer angst mee. Ik beweer hier niet mee dat astma een "mindere"aandoening is verre van dat, maar soms wil ik reageren op iets en dan zie ik dat het over astma gaat. Nou het is een langer verhaal geworden dan ik van plan was, maar ik ben blij met de duidelijkheid, dank jullie wel Mark en Esther.

groetjes, Maria :W