Stoppen met roken

13-09-2005 om 17:26 uur

Hoi
Mijn vriendin is ook copd patient en die kan niet stoppen met roken, ze heeft van alles geprobeerd maar het lukt maar niet, ze gaat ook echt achteruit.
Zijn er mensen die adviezen hebben of iets weten zodat ze eindelijk van die sigaret afkomt?
Help help help :o

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 17:31 uur

Pleisters ik heb het 14 jaar geleden ook zo gedaan en het ging echt makkelijk
maar één ding , je moet willen anders gaat het niet hoeveel steun je ook gaat geven.
wens haar succes
groetjes Lia

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 19:14 uur

Als je vriendin écht wilt stoppen, moet ze dat ook doen ! Het klinkt simpel maar wilskracht zal het middel zijn. Ik geloof niet dat pleisters of kauwgom helpen als je niet écht wilt stoppen.
Een moment uitkiezen om te stoppen lijkt mij ook niet geschikt. Ik denk dat je moet stoppen als je voelt dat je op dat moment daaraan toe bent en het écht wilt. Nou ja, ik heb nooit gerookt, maar ik denk dat je het meeste zélf zal moeten doen en niet te afhankelijk worden van een hulpmiddel of derde.
Wens je vriendin in ieder geval succes als ze een serieuse poging ertoe gaat wagen  :s)

Login of registreer om te reageren
13-09-2005 om 19:22 uur

Zolang je niet zelf wilt heeft het geen zin, maak een afspraak met je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een kliniek. Ik heb 37 jaar gerookt, sinds 3 maanden rookvrij, maar ooo wat was dat moeilijk. Cold turkey en heel veel wilskracht, want ik had nu een stok achter de deur, nl. mijn gezondheid. Tiny als jou vriendin zo achteruit gaat, heeft ze het er dan niet voor over???? Sterkte.

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 10:22 uur

Ik denk inderdaad dat net als de voorgaande schrijvers dat het beste is om in 1 keer te stoppen. Mijn vader heeft ook jaren gerookt, kreeg toen een longfoto te zien en is zich rotgeschroklken! Diezelfde dag is hij gestopt om nooit meer een sigaret of sigaar aan te raken! Dit is inmiddels al bijna 4 jaar geleden, en hij is ook niet aangekomen, maar nog 20 kilo afgevallen!

Login of registreer om te reageren
14-09-2005 om 21:51 uur

Bij mij op het werk hebben het een paar via de laser therapie geprobeerd te stoppen , maar helaas mislukt.

2 via wilskracht : 1  is terug begonnen na 8 maanden. , En de tweede houdt he al een jaar vol.

De laatste via nicotine tabeletten : en ze houdt het ook vol ( maar dit mss om een andere reden , om de gezondheid van haar foetus)

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 10:08 uur
Reactie op tyfoon

Bij mij op het werk hebben het een paar via de laser therapie geprobeerd te stoppen , maar helaas mislukt.

2 via wilskracht : 1  is terug begonnen na 8 maanden. , En de tweede houdt he al een jaar vol.

De laatste via nicotine tabeletten : en ze houdt het ook vol ( maar dit mss om een andere reden , om de gezondheid van haar foetus)

Nicotine tabletten zijn ook schadelijk voor een ongeboren kind...

Login of registreer om te reageren
15-09-2005 om 06:14 uur

Hoi Tinie,

Kan ze het niet, of wil ze het niet?

Er zijn mensen die weigeren om te stoppen met al de dingen die ze prettig vinden in de  laatste paar jaren die ze nog hebben.
Ze weten dat ze snel achteruit gaan, maar denken:
"Liever kort en krachtig, dan langzaam en vervelend"
of:
Kwaliteit vòòr quantiteit.

In elk geval; Veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 10:50 uur

Cold Turkey is de beste manier om te stoppen.  Het is niet makkelijk, maar met een goede voorraad mentholsnoepjes bij de hand en een sterke wil moet het lukken

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 11:28 uur

Cold turkey is mss niet voor iedereen de beste manier, mij heeft het wel geholpen, veel water drinken , veel slapen,  zoveel als je kunt naar buiten toe. Ben nu drie maanden rookloos, af en toe 's avonds nog wel trek maar overdag geen centje last. Ik heb 37 jaar heeeel veel gerookt. Ik wens iedereen heel veel sterkte en echt het is de moeite waard. Wie is sterker, jij of die stinkstok. *O*

groetjes, Maria :W

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 13:00 uur

Hoi Allemaal
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reactie's. Heb mijn vriendin ook de site aanbevolen en ook gezegd dat het onderwerp  stoppen met roken er op staat voor haar.
Ze is blij met alles wat haar voor gehouden wordt, maar ze heeft alles geprobeerd, het boek van Allan Carr, accupunctuur, laserbehandeling, pleisters, nicotekaugum, en het is ieder keer weer na een poosje begint ze weer.
Ze heeft verleden jaar een ontzettend zwaar jaar gehad, een scheiding, en een opname op de paaz, allemaal dingen wat haar onrustig maakt.
Ze weegt 47,5 Kilo, krijgt nu bijvoeding,
Het spookt de hele dagen door haar hoofd die ziekte copd en de sigaret, ze zegt het is om gek van te worden.
Ik hoop zo dat ze er van af kan komen.
Lieve mensen bedankt nogmaals voor jullie reactie, en wie weet komt er nog iets zodat zij toch kan stoppen
Tinie

Login of registreer om te reageren