hoge rugpijn door longaandoening.

08-05-2007 om 16:53 uur Gesloten

Hoi allemaal,

Ik heb al weken een ontzettende brandende pijn in mijn bovenrug, ten hoogte van de longen en schouder en nekpijn.
Nu was ik vanochtend bij de fysiotherapeut voor long fysio en dacht ik vraag het even.
Vanmiddag had ik een afspraak.
De hele boel zit vreselijk vast en hij heeft het geprobeerd te kraken,wat overigens deels maar lukte.
Hij vertelde me dat dit helaas een long gerelateerd iets is.
Het gebied van de longen moet zo hard werken om alles optimaal te houden aan de binnenkant dat het aan de buitenkant fout gaat.
Dit even in heel simpele taal gezegd.

Nu is mijn vraag?????????
Ik ben vast niet de enige die op het forum hier last van heeft.
Wie heeft er dus ook hoge rug schouder en nekklachten en hoe laat je die eventueel behandelen?

Groetjes Hellen.

De reacties zijn gesloten.
08-05-2007 om 17:15 uur
Reactie op Hellen

Hoi allemaal,

Ik heb al weken een ontzettende brandende pijn in mijn bovenrug, ten hoogte van de longen en schouder en nekpijn.
Nu was ik vanochtend bij de fysiotherapeut voor long fysio en dacht ik vraag het even.
Vanmiddag had ik een afspraak.
De hele boel zit vreselijk vast en hij heeft het geprobeerd te kraken,wat overigens deels maar lukte.
Hij vertelde me dat dit helaas een long gerelateerd iets is.
Het gebied van de longen moet zo hard werken om alles optimaal te houden aan de binnenkant dat het aan de buitenkant fout gaat.
Dit even in heel simpele taal gezegd.

Nu is mijn vraag?????????
Ik ben vast niet de enige die op het forum hier last van heeft.
Wie heeft er dus ook hoge rug schouder en nekklachten en hoe laat je die eventueel behandelen?

Groetjes Hellen.

Eej Hellen, ik heb iets vergelijkbaars, denk ik, maar nooit in verband gebracht met mijn astma. K zal t straks es ff tegen mn la zeggen! Sterkte ermee joh!

08-05-2007 om 19:01 uur

hey,

ook ik heb last van mn boven zowel onder rug maar ook van mn nek...
dit komt deels door een ongelukje maar vaak zit alles om "onverklaarbare" reden vast... :+
zelf heb ik nooit het verband gelegt met mn astma... maar is het me wel opgevallen dat hoe vaker ik benauwd ben hoe vaster mn rug is en hoe meer last ik er van heb... :+
mijn fysio masseert het altijd om het los te krijgen en zo nodig kraakt hij mn rug... maar ook heb ik rugspier versterkende oefeningen en voor mn nek bijv kin op de borst..... enz

ik zal het eens aan mijn fysio vragen of het een verband zou kunnen hebben met mn astma...

knuf sam

08-05-2007 om 20:22 uur

Hey Hellen,

echt vervelend dat je door astma ook nog last hebt van die rug pijn. Ik heb wel spierpijn als ik t een tijdje benauwd ben maar of dat dan van het hoesten komt of om de reden die jij vertelt...
Veel sterkte en hopelijk gaat het snel net zo goed als toen je net uit de revalidatie kwam!!!

groetjes bioloogje

08-05-2007 om 20:33 uur

Hallo Hellen,

Twee weken geleden heb ik een rugmassage gehad. En de masseuse zei dat mijn hele bovenlichaam vastzat, en ook ter hoogte van mijn longen heb ik drukpijn wat veroorzaakt wordt doordat ik veel benauwd ben, denk ik. Bij de LR heb ik dat ook weleens verteld dat ik last heb van mijn bovenlichaam, en mij werd verteld dat dat komt omdat je een oppervlakkige ademhaling hebt. Ik herken het zeker wat jij verteld. En denk dat het komt door de benauwdheid en verkrampte ademhaling.

Liefs

Irene

08-05-2007 om 20:45 uur

Hoi Hellen,

Echt balen joh.
Ik ben 2 1/2 jaar geleden aan mijn schouder geopereerd en loop af en toe nog bij fysio, omdat mijn schouder dan ff weer een beetje vast zit. Vaak zit het probleem dan vnl bij mijn rug (overgang ribben/wervels). Volgens mijn fysio komt dit door mijn astma/ benauwdheid. Daardoor gebruik je alle spieren van je bovenlichaam zo intensief om lucht te krijgen, dat het daardoor na een tijdje vastzit. Heb gelukkig geen pijn aan mijn rug, merk vnl de beperking in mijn schouder.
Heel veel sterkte.

08-05-2007 om 21:52 uur

Hoi Hellen,

Nou aan gedacht dat het samen kon gaan. Ik heb ook vaker last van mijn rug dat merk ik juist als ik in bed of op de bank lig.
Na een heerlijke douche of iets is het meestal voor een deel weg bij mij. Alleen vind mijn broertje het leuk om mensen te masseren maar als hij gaat knijpen ben ik weg  :P.

groetje's troetel

08-05-2007 om 22:37 uur

Hoi Hellen,

Ik loop sinds een aantal weken bij een Mensendiecktherapeute.. Ben daar terecht gekomen voor ademhalingsoefeningen ivm het chronische hyperventileren...

Nu krijg ik juist vooral houdingsoefeningen voor mijn nek schouders en bovenrug.. Omdat ik dus een heel verkeerde/verkrampte/ineen gedoken houding heb met mijn hele lijf, maar vooral me bovenlijf.

Regelmatig heb ik wel last van de spieren bij me ribben, zeg maar onder me oksels.. maar echt last van me bovenrug niet.. maar ws heb ik de verkeerde houding al van jongs af aan, en dat het daarom geen pijn veroorzaakt, maar wel benauwdheid.
Al heb ik wel altijd al vlug last van me rug gehad als ik 'verkeerd' lag met slapen...

De oefeningen die ik krijg zij vooral houdingverbeterend, zodat zowel de chronische hyperventilatie beter te reguleren moet zijn, en me longen meer ruimte hebben in geval van benauwdheid...

09-05-2007 om 08:07 uur

Ook ik heb regelmatig last van mijn rug en nek. Hierbij heb ik nooit een verband maar mijn astma gelegd. Wel weet ik dat als het heel slecht gaat dat ik vaker op bed lig. Ik schreef mijn klachten dus aan het op bed liggen toe. Ook heb ik mijn hoofdeind omhoog staan als ik veel slijmvorming heb. Het idee is dat als mijn hoofdeind hoger ligt dat ik minder slijm ophoest en dus wat beter kan slapen. Echter door het hoofdeind hoger te doen heb ik ook veel meer last van het bovenste gedeelte van mijn rug. Volgens mij is het een soort visieuze cirkel. Het een ontstaat door het ander. Wel erg vervelend. Sterkte

Veel liefs Anida

09-05-2007 om 08:44 uur

Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Lekker toch dat je op het forum altijd feedback vind!
Ik baal er wel van dat het long gerelateerd is.
De astma zal niet verdwijnen en de klachten dus ook niet.
Vaak haal je mensen met erge longklachten er zo uit op straat doordat ze een  "hoge rug hebben".
Het idee dat dat kan komen baart mij zorgen en probeer het voor te zijn.
Maar ja, het zal wel weer iets zijn waar je mee moet leren leven zullen we maar zeggen he...?

Groetjes Hellen.

14-05-2007 om 22:07 uur

Ik heb ook vaak last van pijn in m,n rug en , de laatste tijd met name van de nek, maar ik had geen idee dat dit ook met de longen te maken kan hebben, dit verklaart veel dus als ik jullie reacties zo lees.