Astma en bepaalde dingen niet eten

03-12-2007 om 19:34 uur

Hebben jullie ook dat jullie dingen beter niet kunnen eten omdat het invloed heeft op je astma? Ik kreeg van de HA te horen dat ik beter geen zuivelproducten kan eten/drinken en appels en sinasappels mag eten omdat het gaat gisten ofzo in me longen. Als ik op me werk iets met appel erin krijg aangeboden dan zeg ik dat ik het niet mag en dan staan mensen echt raar te kijken:P ja appels niet mogen is wel raar maar als ik appel heb gegeten merk ik wel dat ik meer moeite krijg met ademhalen en met melk helemaal, daar word ik zo moe van omdat het zo moeilijk word afgebroken

Login of registreer om te reageren
07-12-2007 om 16:51 uur

Hallo ik heet Ali

İk schijf vanuit Turkye,je hebt volkomen gelijk,dat mensen je raar staan kijken omdat ze Ons niet begrijpen.
Wat ik wil zeggen is dat je ook moet oppassen met kastanje en ei eten want je wordt verschrikkelijk benauwd van.

Groetjes uit Turkye.

Login of registreer om te reageren
07-12-2007 om 17:14 uur

Volgens mij is het per persoon verschillend waar je wel en niet tegen kunt. Ik kan ook niet goed tegen melk(producten) bepaalde fruitsoorten, pinda's enz.
Ja, sommige mensen staan er idd nogal raar van te kijken. Vaak hebben ze niet in de gaten dat je van dat soort dingen ook last kunt hebben. Maar wel gewoon zeggen, hoor! Als je het niet zegt en die dingen toch eet, heb je er alleen maar last van!

Groetzz

Login of registreer om te reageren
07-12-2007 om 20:46 uur

hey,

soms kan je dingen beter zeggen al krijg je nare reacties, mensen reageren als je dan er last van krijgt vaak nog veel erger van waarom doe je het dan wel, waarom zeg je het dan niet, je hoeft het toch niet te eten ;)
wat vaak nog minder leuk is ;)

De ene astma patient kan alles eten de ander veel minder, de eens is over gevoelig voor bepaald voedsel en de ander kan dat eten ;)
Wel hebben de meeste mensen met astma meer last van producten die voor meer slijm zorgen oa melk producten maar dit gaat ook niet voor alle mensen op ;)
heel verschillend en belangerijk is te weten te komen hoe jezelf op dingen reageerd ;)

gr sam

Login of registreer om te reageren
01-01-2008 om 14:21 uur

ik neem geen melkpruducten en sinaasappelsap meer en dat helpt goed!
Wel jammer dat ik niet tegen soja en appel kna, er blijft niet heel veel over zo...

Kwark kan wel.
Oja en er zijn santana appels, speciaal voor allergische mensen. Wel duur, maar lekker joh :)
En als je sap koopt, let op, bijna overal zit stiekum appel in, vooral in dixap. Heel verraderlijk!

Login of registreer om te reageren
19-01-2008 om 22:39 uur

Hoi,
Ik eet liever ook geen appels en dingen waar melk in zit. Sommige appelsoorten heb ik wel minder last van  :). Melkproducten lust ik gewoon niet en iki krijg dr ook buikpijn en benauwdheidskkllachten van dus eet ik het zoiezo niet. Van de valess vleesvervangers waar ook zuivel in zit heb ik tot nu toe geen last van gehad.
Zoiezo reageert iedereen wel anders op verschillend eten denk ik zo.

Login of registreer om te reageren
12-03-2008 om 20:30 uur

Ik reageer ook niet goed op appels en op gist zowiezo,wist alleen niet dat het met astma te maken kon hebben.

Login of registreer om te reageren
12-04-2008 om 11:51 uur

Ik heb ook last van appels, ook peren eigenlijk. Maar ik trek me er niet altijd iets van aan, want ik heb het toch vaak al zo benauwd en er zijn zóóveel dingen waar ik het iets benauwder van krijg dat ik soms gewoon wel appel of peer eet. En ook van melk krijg ik het benauwder, maarja dat is gelukkig voor mij niet zo'n probleem want ik lust geen melk en de meeste andere zuivelproducten ook niet.

Login of registreer om te reageren
12-04-2008 om 12:53 uur

Hallo Ryen,

Welkom op dit forum, ik ben sinds gisteren geregistreerd . Heb je al xyzal geprobeerd vanwege
allergische reacties . Ik kon ook nergens tegen vooral appels , sinaasappels  en ben ook allergisch voor meerdere voedingsmiddelen. Kijk ook eens op internet onder hooggevoelig  of sensitief ,misschien herken je daar iets van . Ga iets gebruiken voor je chronische bronchitis een luchtwegverwijder en luchtwegbeschermer voordat het chronisch wordt. Heb je al eens een longfuntietest gedaan?

groetjes CORUS

Login of registreer om te reageren
12-04-2008 om 15:06 uur

Hoe weten jullie dat je niet tegen bepaalde voedingsmiddelen kunt? Uit ervaring of is het echt getest? Zelf weet ik dat ik uit ervaring dat ik een aantal dingen beter niet kan eten maar ik ben er nooit op getest ofzo. Verder drink ik al een tijdje geen melk meer maar ik vraag me af of dat kwaad kan. Ik eet wel kaas en wel yoghurt en vla enzo.

Login of registreer om te reageren
12-04-2008 om 19:10 uur
Reactie op Daantje

Hoe weten jullie dat je niet tegen bepaalde voedingsmiddelen kunt? Uit ervaring of is het echt getest? Zelf weet ik dat ik uit ervaring dat ik een aantal dingen beter niet kan eten maar ik ben er nooit op getest ofzo. Verder drink ik al een tijdje geen melk meer maar ik vraag me af of dat kwaad kan. Ik eet wel kaas en wel yoghurt en vla enzo.

Bij mij is het vooral uit ervaring ;)
De testen wijzen bij mij niks uit.
Je kan je la/allergoloog ook vragen of die je wil testen op voedingsmiddelen, vooral verdachte voedingsmiddelen.

gr sam

Login of registreer om te reageren