Geen last meer van hooikoorts

12-08-2005 om 11:46 uur

Ik was het hooikoorts vorig jaar zo zat dat ik dit jaar veel informatie heb gezocht over apparaten en pillen die de hooikoorts zouden doen verdwijnen.

Zelf heb ik toen via de allergiewinkel een apparaat gekocht (medisana) met twee infrarood dingetjes die je in je neus moet steken, en door dat regelmatig te gebruiken -elke ochtend- heb ik geen last meer van mijn hooikoorts ;D.

een paar jaar geleden heb ik van die prikjes gehaald bij de huisarts dit hielp bij mijn vader wel maar bij mij niet.

Ik ben benieuwd wat anderen gepobeerd hebben en met welk resultaat

Login of registreer om te reageren
12-08-2005 om 22:25 uur

hoi
ik heb ook de medinasa aangeschaft hielp mij ook goed,had klachten die met medicijnen niet weg gingen.zere ogen,holtes die dicht gingen zitten alleen in het hooikoorts seizoen heb ik daar last van.maar vond het een uitkomst heb tenslotte al medicijnen genoeg,lukt helaas niet om medicijnen te minderen.dat had ik wel gehoopt maar goed heb nu wel mijn klachten omder controlle ook wat waard.

Login of registreer om te reageren
15-08-2005 om 16:20 uur

hallo, :D
zou dat apparaat ook bij andere allergieen helpen??? Wat is jullie ervaring?
Als ik jullie zo hoor, wordt ik erg enthosiast, erg die hooikoorts en het constant dichtzitten om gek van te worden.
Dit jaar had ik in het voorjaar een oorontsteking door de hooikoorts omdat alles dichtzat!!
En je voelt je doorgaans beroerd.
Hoelang moet je het apperaat gebruiken voor het resultaat boekt? en hoe vaak moet het??
Alvast erg bedankt!
groetjes

Login of registreer om te reageren
15-08-2005 om 20:45 uur

hoi bien
even voor de duidelijkheid het heeft niet bij iedereen effect 70% wel en is erg duur in de aanschaf 99,99 euro ikzelf vind het wel waard maar het blijft een dure gok.mocht je nog armiles hebben daar kun je hem ook bestellen 5000airmiles en 50 euro of iets van 10.000 airmiles dan is hij gratis.ik zelf had helaas niet genoeg airmiles.maar had geluk heb hem via actie gekocht voor 79 euro maar deze is inmiddels voorbij.
marit

Login of registreer om te reageren
16-08-2005 om 10:36 uur

Het helpt ook bij mensen die veel niezen als ze bijn huisdieren in de buurt komen.
inderdaad de aanschaf is wel prijzig daar ben ik het mee eens.

Meer informatie kun je vinden op www.allergiewinkel.nl

Pas wel op: het werkt niet op een moment dat je al verkouden bent dan zit je neus te verstopt en werkt het niet, werkt ook niet bij een chronische neusverkoudheid.

Ik ben begonnen met drie maal daags, ik ben ermee begonnen voor mijn hooikoorts periode. Geloof dat je anders 2 weken tot 1 maand moest wachten tot je resultaat zag.

Enigste nadeel vind ik dat je het vrij diep in je neus moet stoppen, anders moet ik niezen tijdens het gebruik

Login of registreer om te reageren
18-08-2005 om 00:49 uur

Hm klinkt interessant. Ik gebruik nu aerius en flixonase maar heb het idee dat dat niet meer voldoende werkt. Sowieso ben ik niet dol op die flixonase want ik gebruik dat al sinds mijn 15e en moet regelmatig stoppen omdat ik na langdurig gebruik last krijg van bloedneuzen (het spul verdunt namelijk je neusslijmvlies).
Ik ben allergisch voor huisstofmijt, vele huisdieren (vissen niet of course maar die vind ik niet leuk) en heb mogelijk ook hooikoorts. Daarnaast heb ik last van chronische neusverkoudheid, tenminste dat heb ik ooit es gelezen in mijn medisch dossier, maar weet niet of dat is verholpen toen ik mijn neustussenschot liet rechtzetten. Sindsdien kan ik namelijk fatsoenlijk door mijn neus ademen, wat ik eerst niet kon. Door gebrek aan uitleg van de artsen, weet ik dus niet of die chronische neusverkoudheid over is. Want hoe weet je of het vele niezen komt door allergie, een gewone verkoudheid of chronische neusverstopping?
Momenteel zit ik al 2 maanden tegen een verkoudheidsvirus aan te vechten, maar pas na een paar weken merkte ik dat het dat inderdaad was. Teken dat het een infectie is, is voor mij als ik veel (taai en vaak ook nog gekleurd  :-X blegh) slijm moet ophoesten. Huisarts heeft me meerdere malen verteld dat ik te lang wacht eer ik met een (zware) verkoudheid kom, want hij zegt dat hij liever wil voorkómen dat het overslaat op mijn longen. Tja ik heb nou eenmaal een hekel aan naar de dokter gaan. TE vaak het gevoel gekregen dat dat geen zin heeft, dat ze het niet snappen/ niet serieus nemen en ik wil zeker niet gaan als het niet nodig is. Dus ik ga niet, ook al denk ik eigenlijk "dit gaat niet goed". Probleem is dat je zelf niet goed kunt beoordelen wanneer het ernstig is of niet, al denkt de overheid daar anders over?

Login of registreer om te reageren
18-08-2005 om 17:37 uur

@Grietje: je probleem met Flixonase had ik ook. Ik ben een paar jaar geleden overgestapt op Nasonex op advies van de KNO-arts. Geen bloedneuzen meer! Misschien het proberen waard?

Login of registreer om te reageren
18-08-2005 om 18:16 uur

Wij hebben ook allebei nasonex helpt goed  maar vind het wel heel vies hoor. Heb dan een hele vieze smaak in mijn mond en keel.
Hoef het trouwens alleen in de zomermaanden als ik last van hooikoorst heb te gebruiken

Login of registreer om te reageren
18-08-2005 om 22:13 uur

Dankje Loutje voor de tip, ik zal het eens overleggen met mijn arts, al ben ik al jaren niet meer in behandeling bij de KNO arts. Vreemd genoeg moet ik Flixonase dagelijks gebruiken en weet eigenlijk niet goed waarom. Ik ben ermee begonnen net na mijn neusoperatie, volgens KNO-arts om ervoor te zorgen dat er geen poliepen zouden ontstaan. Maar eigenlijk heb ik die helemaal niet (dat is toen onderzocht) terwijl de arts die wel verwachtte aan te treffen... waarom medicijnen nemen als je iets niet hebt? Tegen allergie helpt het in mijn geval niet zo heb ik het idee, ik nies me een ongeluk! Binnenkort wil ik eens een nieuwe allergietest laten doen, misschien is er in 10 jaar tijd best veel veranderd. Het kan geen kwaad om eens te evalueren en eventueel medicijnen aan te passen. Ik vind het raar dat mijn artsen daar zelf niet mee komen? Ik heb al vaak bij mijn huisarts aangekaart dat er steeds meer klachten terugkomen die eerst braaf wegbleven door medicijnen. Zoals jeukende ogen en dat vele niezen. Hij schrijft dan extra flixonase voor  ??? ja net of ik dat nog meer zal nemen, ik moet juist periodes stoppen omdat ik bloedneuzen krijg? Plus... als ik dat al continue gebruik en ik toch die klachten heb, dan zal het daartegen wel niet helpen toch? Soms snap ik er echt helemaal niks van, die medici-logica.

Login of registreer om te reageren
22-08-2005 om 11:17 uur

Mijn collega (ja er zijn er bij ons op het werk 5  met atsma ::)) kreeg ook bloedneuzen na het gebruik van flixonase, ook zij is overgestapt op nasonex, en heeft nu geen problemen meer.

zelf gebruikte ik altijd zyrtec wat goed hielp, alleen dat heb ik nu dus niet meer nodig  :)

Login of registreer om te reageren
31-08-2005 om 16:28 uur

Ik weet niet goed waar ik dit neer moet zetten, maar om een nieuw topic te openen over zoiets bizars... ik zet het hier maar even neer:

Vorige week allergietest (via bloed prikken) laten doen en vandaag kreeg ik de uitslag: mijn huisstofmijtallergie is minder erg geworden (van 4 naar 3, op een schaal van 6 is dat systeem geloof ik) en al mijn andere allergieën zijn spoorloos verdwenen? De huisartsassistente zei zo "huisstofmijt geeft bij jou een waarde van 3". Ik: hm vreemd das minder dan vorige keer, maar wat voor de rest? "Ja verder niks?" Moet leuk plaatje opgeleverd hebben, als er toen een foto van mijn gezicht gemaakt zou zijn  :? huh?. Niet meer allergisch voor katten, honden, konijnen, cavia's,...? "Euh nee misschien ben je erover heen gegroeid?" Dus ik: euh kan dat nog? zo laat en zomaar spontaan? Ze wist het niet en dus heb ik morgen weer gesprek met de huisarts. Die ga ik echt de oren van zijn kop vragen, want ik geloof dit echt niet, zeker niet omdat ik juist dacht meer last van allergieklachten te hebben de laatste tijd? Iemand al ooit eerder zo'n verhaal gehoord? Mogelijke oorzaken die ik kan bedenken voor een foute testuitslag zijn: ik hoefde niet te stoppen met mijn antihistaminica (dat beïnvloed dan misschien de gevonden concentraties antistoffen in mijn bloed?) en de vorige keer was het een ander soort test (krasjes op de arm). Maar volgens de assistente kon het niet aan die 2 dingen liggen. Als dit echt waar is ga ik mijn pappie heel lief aankijken of ie misschien toch weer een kat wil  O-). Zou wel heel stoer zijn als dit klopt. Ben nou echt even beetje de kluts kwijt.  :s)

Ik ben trouwens vorige week nog overgestapt op nasonex, het prikt wel in mijn neus, maar dat kan ook nog van de verkoudheid zijn. Met flixonase had ik wel dat ik kort na het insprayen een loopneus kreeg, met nasonex niet. Dat is alvast fijn, verder nog even te kort gebruikt om te kunnen zeggen of het qua bloedneuzen verbetering oplevert. Wie weet hoef ik binnenkort helemaal niet meer van dat spul te gebruiken (wishful thinking), want het smaakt allemaal even vies vind ik.

Login of registreer om te reageren