WMO

08-12-2008 om 21:03 uur

HOI...

Ik ben al ruim tien maanden bezig ... De gemeente van HET belang vaneen wmo voorziening te laten inzien ( tevergeefs)

Ik heb een indicatie gekregen echter heeft men niet eens de moeite genomen huisarts longarts danwel longverpleegkundige in te schakelen.
ik ben 39, heb een longinhoud van net 50%.... en heb moeite met mijn huishouden. boodschappen...  en aangezien fietsen of lopen soms gewoon hopeloos te noemen is of niet te doen, zit ik vaker thuis dan nodig is enkan ik niet aannemen dat het niet goed schoon kunnen houden van mijn woonomgeving nou zo bevorderlijkis voor de gezondheid .

wie ow wie weet een weg hierin.. ik kom er niet meer uit en zit er totaal klem mee,.

groetjes
kyl

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:19 uur

Ik denk dat het per gemeente heel verschillend is. Mijn vrouw kwam door omstandigheden vanuit een verpleeginrichting veel eerder naar huis dan voorzien, zal hierover verder niet uitwijden, maar ik had via het wmo loket van mijn gemeente binnen 4 weken een traplift en douche aanpassingen geregeld EN geinstalleerd waarvoor hulde.

Het enge wat ik je kan aanraden is over de wmo hoofden heen B & W te benaderen als je het gevoel hebt aan het lijntje te worden gehouden of onjuist te worden behandeld.

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:23 uur

dank je ... ik woon in de gemeente Bernheze...  en hier zijn ze dus heel erg moeilijk ...  wie wat ook doet ,,, het schijnt hier niet aan te komen ... dikke pech voor mij is ook dat ik verder weinig bijval of steun heb dus als ik in de knoei kom ( en dat gebeurd vaak ) dan gebeurd het ook goed....

ik zit nu weer aan een stootkuurtje prednison... en wordt er niet veel vrolijker van ...

ik ben mezelf het afgelopen jaar volledig kwijtgeraakt lijkt wel .

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:28 uur

Als ze moeilijk blijven doen, neem dan zelf contact op met het CIZ, Dit is de instantie die bij je thuis komt kijken en toegang vraagt tot je medische dossiers om een indicatie vast te kunnen stellen, Als dat eenmaal is gebeurd kan het wmo loket van je gemeente daar niet meer om heen volgens mij. Suc6!

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:30 uur

En wie weet kan de MEE je ook nog tot hulp zijn, zij kunnen misschien wat werk uit handen nemen bij het aanvragen van voorzieningen. Veel succes!

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:31 uur

Ja, ook nog een goeie tip Hilde.  ^O^

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:33 uur

echt waar  ,, ,HET CIZ heeft niet eens informatie opgevraagd ...   niet buis huisarts , longarts . nergens...
mee zegt niets te kunnen doen voor me ... omdat COPD niet genoeg zou zijn ( toevallig heb ik ( natuurlijk ) ook nog fybriomalgie en slikik sinds kort bloedverdunnende middelen enzo want ook dat gaat niet best )

en daar sta ik dan

( en ondertussen ben ik natuurlijk een zeer moeilijk persoon gewoden )

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:35 uur

Hmm das vreemd omdat de MEE mij wel wou helpen ivm astma (en dan echt puur en alleen astma). Dan weet ik het ook even niet. Misschien goed om even op te schrijven wat je nodig zou hebben en nogmaals naar de gemeente met die lijst? Meteen vragen welke informatie zij nodig hebben en proberen het zo voor elkaar te krijgen.

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 21:37 uur

Hilde ... daar ben ik nu dus voor de derde keer mee bezig ...  en dit gaat maar door.. al vanaf februarie.
ik vind het zeer ontverantwoordelijk van deze instanties ......maar ik kan ook niemand daarop aanspreken,... wantd an wordt ik van de ene instantie naar de ander verwezen met als enig resultaat dat ik mezelf de hele dag weer op loop te f... 

heb er zelfs al aan zitten denken mezelf IN het gemeentehuis te kakken te gaan zetten met een groot bord om mijn nek ...  maar dat zal ook wel niet goed aflopen dan  *O*

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 22:05 uur

Hoi kylianx, ik weet wel toen ik 1,5 jaar geleden in het ziekenhuis lag, mijn longarts ook aangaf dat ik extra hulpvoorzieningen moest gaan zoeken, alleen op het gebied van vervoer heb ik uiteindelijk hulp gekregen. Omdat ik getrouwd ben en een gezonde partner heb kom ik niet in aanmerking voor thuiszorg. Ik weet verder niet hoe jou thuissituatie is, maar het is heel lastig om thuiszorg te krijgen.

Login of registreer om te reageren
08-12-2008 om 22:16 uur

hoi rahimns .. ik woon alleen ,, en heb een eensgezinswoning...      en ik krijg niets geen hulp ...  zelfs niets voor een vervoersvoorziening... ik heb geen partner. en vrienden die ik heb wonen ver weg dus daar kan ik niet vaak op terugvallen ...   
Financieel sta ik er ook niet zo goed voor ddat ik abonnementen kan gaan betalen van treinen en bussen ...  als ik de bus al neem merk ik ook al dat ik steeds moeilijker op de plaatsen kom waar ik zijn moet .
door de afwijzing van het wmo val ik ook nog eens buiten de boot met het aanvragen van bijzondere bijstand ...  ik heb zelfs daar een lening aangevraagd voor een fiets met hulpmotor...  afgewezen ..
huishoudelijke hulp.... afgewezen
woonvoorziening ( ik zou dus heel graag kleiner willen gaan wonen ) afgewezen

bernheze is DE gemeente met het afwijzen ... CIZ te laks om de nodige Info op te vragen
MEE wil niet meedenken ...
Maatschappelijk werk...  praatjes vullen geen gaatjes.....

en bij mij loopt de frustratie alleen maar op

Login of registreer om te reageren