Spanje en astma

25-12-2005 om 22:54 uur

Hallo,
Wij willen van de zomer naar Spanje,Mallgrat de mar,gaan.
Voor de lucht daar ben ik eigenlijk niet bang, maar stel
ons zoontje van drie krijgt toch last van z'n astma, hoe
is dan de medischezorg daar en weten ze hier met zijn
klachten om te gaan? Ik weet dat we een astmapaspoort
mee moeten nemen en hier al veel info, voor de artsen
daar, instaat. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Jill

Login of registreer om te reageren
25-12-2005 om 22:56 uur

hoiiii
geen ervaring maar ook ik ben erg benieuwt daarnaar  :Y
groetjes ukkie

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 01:12 uur

Hoi Jill,

Ik verwacht dat de medische zorg daar wel in orde is. De kustplaatsen zijn erg populair onder de vele toeristen welke jaarlijks die kant uitgaan. Zo weet ik dat er bijvoorbeeld in Tarragona een heel goed en modern ziekenhuis zit  :Y

Zorg dat je voldoende medicijnen meeneemt, een medisch paspoort (zorg ervoor dat je een geheel Engelse vertaling hebt van hetgeen je zoontje gebruikt) en mocht je nog twijfels hebben, vraag dan ook eens aan de behandelend arts hoe hij / zij hier tegenover staat. Ikzelf voorzie geen problemen  :)

Groetjes,
Mark

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 10:01 uur

Hoi Jill,

Zelf ben ik 3 jaar geleden naar Spanje op vakantie geweest. Wij zijn toen naar Calella geweest.
Ik kreeg toen last van blaasontsteking en was heel stom bij cranberry pillen thuis vergeten....
In het hotel konden ze erg slecht engels, dus ik zag er al erg tegen op om naar de apotheek te gaan. Bang dat ze niet begrepen wat ik hebben wilde en ik zag mijn vakantie al in het water vallen... (ik ben nl naast vaak naar de wc moeten, ook erg misselijk en moet veel overgeven als ik blaasontsteking heb.. raar maar waar...). Bij de apotheek konden ze echter prima engels en begrepen ze direct wat ik wilde hebben. Ik ben daar dus echt prima geholpen bij de apotheek.
Ook de doktoren moeten volgens mij prima engels kunnen... zeker in de bekendere badplaatsen!
En wat betreft mijn astma... ik voelde mij daar supergoed!!! Ik had daar veel meer lucht, volgens mij omdat de lucht daar droger is dan hier in Nederland.

Zorg er iig voor, zoals Mark al zegt, dat je ruim voldoende medicijnen mee neemt! Ik bewaar zelf mijn medicijnen altijd op twee verschillende plaatsen. En als je met het vliegtuig gaat, zou ik de medicijnen verdelen over twee verschillende tassen van je handbagage.

Groetjes,
Esther

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 19:56 uur

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Het zal inderdaad wel loslopen en het is inderdaad
wat Esther zegt, de lucht is daar veel beter als hier.
Een paar jaar geleden had ik in Spanje ook geen
last van mijn astma.
Groetjes Jill

Login of registreer om te reageren
30-12-2005 om 00:25 uur

*O* *O* *O* *O* *O*

hallo,

wij gaan ook ieder jaar naar het buitenland, vooral naar spanje en ik moet zeggen dat onze jochem ook niet veel last van zijn astma heeft eens we daar zijn, alleen oppassen voor airconditioning

groetjes

an

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 10:28 uur

Hallo Jill,

ik heb ooit zo'n 14 jaar geleden keelontsteking gekregen in Lloret de mar. Ben daar in het ziekienhuis uitstekend geholpen, het is allemaal wel net even wat minder mooi etc als in Nederland maar de zorg was uitstekend. Ik heb nog wel een tip voor je. Ik werk bij de ANWB en bij ons kun je bij je reisverzekering gebruik maken van de reisdokter. Je kun bij hem/haar al van te voren info inwinnen over bijvoorbeeld ziekenhuizen en artsen in de buurt. Ook kun je mocht er toch iets gebeuren tijdens je vakantie contact opnemen als je door taalproblemen er niet uit komt bijvoorbeeld. Ook met vragen over medicijnen e.d. kun je bij hun terecht. En in Spanje hebben wij de alarmcentrale waar nederlands personeel zit die als je er helemaal niet uit mocht komen naar je toe komt en je ter plaatse zal ondersteunen.
Natuurlijk hoop ik dat jullie een heerlijke, zorgeloze en astma-vrije vakantie zullen hebben, maar misschien een prettig idee om ze achter de hand te hebben.
Alvast een fijne vakantie,
Groeten Liona

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 20:05 uur

*O*  *O*  *O*  *O*  lijkt me ook wel wat spanje  :Y  he had ik mischien beter daarheen kunnen verhuizen  hihi(grapje) liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
09-01-2006 om 21:17 uur

Wie weet, als Keanu daar geen last heeft,
moeten we daar maar een huisje gaan zoeken.
Denk niet dat ik dat zo makkelijk zou doen, moest
de hele familie mee verhuizen!!!
Groetjes JIll :W

Login of registreer om te reageren