Ik heb COPD ben pas 30 jaar

25-05-2009 om 13:31 uur

Hallo allemaal, ik weet sinds een paar dagen dat ik copd heb en ben pas 30 jaar.
Ik moet nu stoppen met blowen en roken, weet niet hoe ik het moet aanpakken ivm mijn stressige baan.
Ik zou graag in contact willen komen met jonge mensen met copd.
Bvd Angelo

Login of registreer om te reageren
12-06-2009 om 11:34 uur

Hey Angelo

Hoe moeilijk het ook is je moet ergens de moet kracht vandaan zien te halen om te stoppen.
Ik was 35 toen ik het hoorde en was toen net weer voor de zoveelste keer gestopt met roken.
Nadat ik het hoorde van mijn COPD kon ik het ineens wel maar dat is natuurlijk weer ieder voor zich.
Ik was al wel eem keer of 6 gestopt met roken en had voor me zelf elke keer weer een excuus om weer een sticky op te steken en daardoor begon ik dan ook weer met roken. UIteindelijk heb je jezelf te pakken. Misschien kun je eens een proberen om een spacecake te bakken, is ook wel leuk voor een paar keer.

Succes Johan

Login of registreer om te reageren
29-08-2010 om 20:01 uur

leeftijd zegt niets hoor ik was 21 toen ik het van de huisarts hoorde dat ik het had en was toen al gestopt met roken...als je echt wilt dan kun je het echt wel ik rookte ruim 1 pakje per dag maar ben toch gestopt.....succes ermee

Login of registreer om te reageren
22-05-2018 om 14:01 uur

Ik kwam dit topic weer eens tegen en ik wou even melden dat ik zojuist 2 jaar gestopt ben!

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 16:01 uur

Stoppen met roken Angelo!
Roken helpt niet tegen stress. dat heb ik mezelf ook 'n tijd wijsgemaakt.
Het helpt alleen je verslaving aan nicotine tijdelijk te verlichten, daarom voel je dan even opluchting als rookt. Dan maak je jezelf wijs dat het de stress verlicht !
Maar het lost je problemen niet op.
Fabrikanten doen bovendien van alles in en aan die sigaret om je verslaafd te houden!
Wees sterker dan die troep ! Laat je niet kisten daar de tabakshandelaren !

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 21:10 uur

@amatia hij is al gestopt gelukkig:) zie zijn bericht van 22 mei dit jaar

Login of registreer om te reageren
05-06-2018 om 11:27 uur

Heel goed !
Dank voor de mededeling..

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 11:00 uur

Hallo Angelo,
ik doe net of ik ook bij de jongeren hoor. :)

Vanaf mijn zesde levensjaar ben ik vertrpouwd met alles wat te maken heeft met COPD( toen nog astmatische bronchitis)
Mijn vrouw rookte niet en ik wel.
Ja en ik probeerde met roken te stoppen.
Dat betekent dus eigenlijk dat ik niet stopte met roken.
Proberen kun je namelijk heel lang volhouden.
Maar goed hoe kwam ik van het roken af..

Toen mijn vrouw zwanger was van onze eerste zoon had zij de neiging haar eten weer terug te geven [-X

Zij vroeg mij toen of ik op het balkon wilde roken en daar vroor het 16 graden .
Dan heb je het snel afgeleerd.
Van de ene dag op de andere ...
Ik weet dat het er makkelijk staat . het gaat echter om de motivatie.
Mijn huisdokter zei duidelijk dat als ik niet stopte behalve de longarts ook de cardioloog kon inschakelen .
stress of niet
Daar kan je op meerdere manieren mee omgaan.
.....

Sterkte Angelo

Login of registreer om te reageren
21-07-2018 om 11:02 uur

Even voor de duidelijkheid
Is Angelov dezelfde persoon als Angelo ?

Login of registreer om te reageren