traplift

24-11-2009 om 22:51 uur

Is er iemand die ervaring heeft met het aanschaffen van een traplift in huis?
Wat is een goed merk en wat kost dat?

Alvast bedankt voor de informatie!

John

Login of registreer om te reageren
25-11-2009 om 09:08 uur

Sinds een jaar hebben wij er een van Otto Ooms. We zijn er zeer tevreden over. Geen oubollig lelijk ding, hoewel zo'n ding natuurlijk nooit echt een aanwinst voor je interieur is natuurlijk. In de meeste gevallen is het maatwerk, er komt iemand meten, daarna volgt fabricage en plaatsing. Een vaste prijs is daarom niet te noemen maar zo rond de 4000 euro is een aardige indicatie denk ik. Wij hebben hem via de WMO van de gemeente gekregen, het zal wel per gemeente verschillend zijn maar het ging hier boven verwachting heel soepel met het honoreren van de aanvraag en de verdere afwikkeling. De leverancier heeft een 24/7 storingslijn en 1 x per jaar komt er een monteur voor onderhoud. Ik zou het ook via je gemeente proberen, helaas is per 1/1 2009 de fiscale aftrek bijzondere ziektekosten afgeschaft dus alle kosten komen nu voor je eigen rekening indien je hem uit eigen zak betaald.  Succes.

Login of registreer om te reageren
26-11-2009 om 08:01 uur

je kan zulke noodzakkelijke dingen ook vergoed krijgen via de awbz via de gemeentelijke sociale dienst weinig mensen maken daar gebruik van gewoon navraag doen nee heb je ja kan je krijgen
groeten Louisa

Login of registreer om te reageren
26-11-2009 om 09:48 uur

Hey,

Ik zou het proberen via het CIZ. Die kunnen een indicatie stelling doen. Als je dan in aanmerking komt word hij vergoed. Tevens kunnen er misschien nog andere aanpassingen nodig zijn. Die kunnen misschien ook vergoed worden. Gewoon eens bellen :)

Succes

Login of registreer om te reageren
26-11-2009 om 10:16 uur

Je moet de aanvraag via het WMO loket van je gemeente doen en die zullen op hun beurt in de meeste gevallen een indicatie via het CIZ laten opstellen.

Login of registreer om te reageren
26-11-2009 om 11:56 uur

Ook ik heb een traplift via het WMO-loket. Het is er een van Otto Ooms en ik ben er erg blij mee.
Zou wel even informeren naar een eventuele eigen bijdrage.
Succes

Login of registreer om te reageren
17-01-2010 om 22:44 uur

Even ter info.

De buitengewone lasten zijn per 1/1/2009 inderdaad niet meer aftrekbaar.

Hiervoor in de plaats is de Persoonsgebonden Aftrek gekomen met o.a. uitgaven voor specifieke zorgkosten.
Onder deze post kunnen nog steeds trapliften e.d. als aftrekpost meegenomen worden.

gr
John

Login of registreer om te reageren
22-01-2010 om 20:41 uur

Hallo iedereen,

Ik krijg geen traplift via de WMO omdat ik een slaapkamer beneden heb, echter boven hebben wij óók een kamer en daar staat o.a. mijn bureaux, mijn home-trainer, de zonnebank en alle atributen welke ik nodig heb voor al mijn hobby's.

Ben in beroep gegaan tegen de uitspraak maar de commissie noemde de kamer boven "een logeerkamer" terwijl op de plattegrond van de verhuurder staat vermeld dat het om een "slaapkamer" gaat en daar hadden ze echt niets mee te maken dus mijn actie radius is 12 meter binnen in huis omdat ik aan de zuurstof zit.
Leve de WMO, maar niet voor mij dus.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 11:14 uur

[quote author=John 010 link=topic=9648.msg221227#msg221227 date=1259099487]
Is er iemand die ervaring heeft met het aanschaffen van een traplift in huis?
Wat is een goed merk en wat kost dat?

Alvast bedankt voor de informatie!

John
[/quote]

Hey John,
Ik heb ervaring met een traplift, heb er een voor me vrouw in huis. De mijne komt hier vandaan :Y  http://www.practicomfort.nl/  De traplift was wel prijzig maar zeker het geld waard. Bovendien zijn de trapliften overal wel geprijsd. Eerst moest ik altijd thuis zijn anders kon mijn vrouw niet naar boven en beneden zonder dat ik haar de trap op moest helpen. Dus je kunt wel zeggen dat er een enorme druk van me schouders af is. Ook is me vrouw blij dat ze minder afhankelijk is.
Groeten Hugo.

Login of registreer om te reageren
23-06-2011 om 12:45 uur

Ik kan helemaal niet traplopen, ook niet staan of lopen (dwarslaesie) maar ik krijg geen traplift vergoed.
Wij hebben 2 slaapkamers onder en 4 boven maar doordat ik niet boven kan komen zijn ze alle 4 ongebruikt.
Ik denk dat een traplift zeker verlichting kan geven, wel vind ik ze erg langzaam gaan, bij mijn sport gebruik ik een traplift maar ik ben op mijn kont sneller en gemakkelijker boven dan met een traplift

Amy

Login of registreer om te reageren
28-06-2011 om 13:42 uur

Ik heb via de WMO een traplift van Thyssen krupp. Ik vind het een fijne lift. Ik denk dat 4 a 5000 euro wel een aardige richtprijs is.

Login of registreer om te reageren