Heb je nog gesport vandaag? (16)

31-01-2008 om 12:42 uur Gesloten

Vandaag heb ik drie kwartier gewandeld met de hond.

Gisteravond is de lange wandeling van bijna anderhalf uur wel gelukt, maar het was eigenlijk te veel met al het andere dat ik die dag had gedaan. Lag volkomen uitgeteld op de bank... :P Ik was ook al gewoon te moe toen ik nog moest beginnen, dan is het beter om het gewoon niet te doen, maar ja...  O-)

@Hilde: ik ben benieuwd hoe je fun & fatburning is gegaan! :Y

De reacties zijn gesloten.
13-02-2008 om 21:53 uur

Niet zo heel bijzonder, want gebeurt elke week, maar ik heb vandaag weer 2 uur jazzballet gegeven. :) En daarvoor heb ik thuis (tijdens voorbereiden van me lessen) ook al een dik uur gedanst. 't Gaat wel lekker allemaal. Alleen toen ik vanmiddag danste merkte ik op een gegeven moment zoiets van: pfff nu moet ik ff stoppen, maar ja dan heb je niet zo'n zin om te stoppen en ging ik eigenlijk nét te ver door, niet zo handig als je 's avonds dan ook nog les moet geven, maar ja boontje komt om zijn loontje zullen we maar zeggen. Jammer dat 't zo koud is zeg, ik heb wel skeeler-zin, en zo actief als jullie zijn met dat hardlopen wat ik hier lees, dat lukt mij niet, hihi.

@ Emma: was 't niet koud zo in de duinen? Ik vond 't vandaag zo koud!

@ de rest: Super hoor, al dat sporten van jullie, kei goed! ^O^

14-02-2008 om 12:06 uur
Reactie op Evi.v

@ Emma: was 't niet koud zo in de duinen? Ik vond 't vandaag zo koud!

Nee, ik vond het niet koud buiten, er was weinig wind, en van wandelen krijg je het warm.
Jij hebt ook lekker gesport zeg. 3 uur lang  :o

Vanmorgen ging het sporten sinds lange tijd weer gemakkelijk, heerlijk hoor.  *O* De cross wat zwaarder en harlopen wat sneller. Nu wachten op beter weer, dan kan ik lekker buiten rennen!
:W

14-02-2008 om 18:40 uur

Ik ben langzaam aan het beginnen met sporten. Vroeger (nou ja, zo'n twee jaar geleden :P ) sportte ik gemiddeld zes keer per week en had dus een goede conditie. Nu valt het echt zwaar tegen. Ik heb er plezier in, daar gaat het niet om, maar tijdens de low impact les krijg ik iedere keer een aanval en op de crosstrainer kom ik in ademnood binnen vijf minuten bij een laag niveau -O-. Iemand tips :?...

14-02-2008 om 22:34 uur
Reactie op snotneusje

Ik ben langzaam aan het beginnen met sporten. Vroeger (nou ja, zo'n twee jaar geleden :P ) sportte ik gemiddeld zes keer per week en had dus een goede conditie. Nu valt het echt zwaar tegen. Ik heb er plezier in, daar gaat het niet om, maar tijdens de low impact les krijg ik iedere keer een aanval en op de crosstrainer kom ik in ademnood binnen vijf minuten bij een laag niveau -O-. Iemand tips :?...

Rustig opbouwen; de crosstrainer is best zwaar om mee te beginnen. Ga rustig wandelen buiten of op de loopband, of fietsen. Dat is intensief genoeg om mee te beginnen. De stap naar low impact is best groot; de naam suggereert dat het weinig inspanning vereist, maar dat is niet waar. Neem verder als je een luchtwegverwijder hebt, deze 10 minuten voor het sporten in. Als je deze niet hebt, kan overleg met arts over luchtwegverwijdende medicatie zinvol zijn of medisch fitness. Ik heb nog wel meer tips; hoor wel als je die wilt hebben.

Nu bovenstaande adviezen zelf ook nog opvolgen :X Ben een uur steps gaan doen. Mijn voornemen was om rustig aan te doen, maar het is vooral bij dat voornemen gebleven ;) Heb op een bepaald moment gevraagd of het tempo niet omhoog kon :o; anders is het me teveel herhaling (saai), en ga ik teveel nadenken over alle passen of over alle klussen die ik nog moet doen. Sporten moet wel ontspanning blijven he ;)
Dat hoge tempo was natuurlijk alleen niet meer rustig opbouwen met sporten :@ Maar goed; heb ervan genoten en het geeft wel weer een goed gevoel dat ik het heb volgehouden zonder benauwdheid. Kwam thuis ook zonder bijna te vallen de trap op, dus ben niet kapot.
Heb besloten maar gewoon volledig mee te gaan doen met de stepslessen; als het niet gaat kan ik altijd naar langzamer tempo overschakelen of stoppen. Ga maar vooral insteken op niet direct twee uur achter elkaar sporten en nog niet dagelijks de komende week. Dat langzame tempo sporten kan ik niet opbrengen, is mij weer eens gebleken :X

14-02-2008 om 18:47 uur

Snotneusje: ik ben begonnen met elke dag een half uur te lopen. Ik weet niet of dit haalbaar is voor je, maar loop iig elke dag een stuk(je) en breid dit langzaam uit. Als je dat een paar weken gedaan hebt zul je zien dat je daarna weer naar de sportschool kan.
Ik heb zelf uberhaupt geen conditie, nu doe ik tijdens de lessen van sportschool op zeer langzaam tempo mee maar houd daardoor wel de lessen vol.
Begin bij de basis, dus echt heeeeel simpel. Niet meteen de crosstrainer willen doen. Probeer gewoon eens de fiets, de loopband of iets dergelijks. Ik train altijd op niveau 2 (1 na laagste niveau) maar kan hierdoor wel volhouden en uitbouwen.
Ik ben nu sporten maar als je nog morele ondersteuning nodig hebt of wilt weten hoe ik nu toch mee kan doen met de sportlessen stuur me maar een pb-tje.

PS: ik ga nu dus fun en fatburning doen!

14-02-2008 om 18:49 uur

Ik loop veel (buiten dus, niet op de loopband) en fiets ook veel (buiten). Dat gaat goed, met lopen heb ik geen problemen en met fietsen is dat wisselend. Zodra ik echter een tikje meer ga doen, dan gaat het dus mis...

14-02-2008 om 23:30 uur

Ik heb de les Fun en Fatburning weer volgehouden! Alleen de shufflepasjes heb ik veelal over geslagen, al dat rondgedraai was niet zo goed voor mijn uithoudingsvermogen  :+
Nu hebben ze dan weer een nieuwe actie bij mijn sportschool, iets met bewegen en voeding en de combinatie daarvan. Volgende week ga ik beginnersles spinning doen, erg spannend. En eens kijken of ik niet wat lessen kan opmaken. Heb er nog 89 over  O-) EN aangezien ik nog een randje vet op de buik weg zou willen hebben denk ik dat ik die 89 lessen daar maar eens voor in ga zetten.

15-02-2008 om 13:31 uur

Vandaag 15 km gefietst, koude wind en heerlijke zon! Ik hou wel van dit weer (en mijn longen ook)
Mijn fiets trapt zwaar, ik denk dat hij maar eens naar de fietsenmaker moet, kan het ketting schoongemaakt worden, en misschien ligt het ook wel aan de versnelling. Dus op voor de APK keuring voor mijn fiets :+

Ik heb deze week vakantie en ga de ene dag naar de sporthal en de andere dag fietsen of wandelen. Bevalt me prima, conditie wordt beter en stabieler......

15-02-2008 om 13:33 uur

wauuuuuuuuuuuuuuuuuuuw wat goeeeeed emma  ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
ben net ok even in de sportschool geweest. en heel voorzichtigjes aan gesport...

15-02-2008 om 14:01 uur
Reactie op Inge85

ben net ok even in de sportschool geweest. en heel voorzichtigjes aan gesport...

Toppie van je Inge!!!
Knap dat je heel rustig hebt gesport :)
Best moeilijk, maar wel wijs, want alleen dan bouw je conditie op!!!