Heb je nog gesport vandaag? (16)

31-01-2008 om 12:42 uur Gesloten

Vandaag heb ik drie kwartier gewandeld met de hond.

Gisteravond is de lange wandeling van bijna anderhalf uur wel gelukt, maar het was eigenlijk te veel met al het andere dat ik die dag had gedaan. Lag volkomen uitgeteld op de bank... :P Ik was ook al gewoon te moe toen ik nog moest beginnen, dan is het beter om het gewoon niet te doen, maar ja...  O-)

@Hilde: ik ben benieuwd hoe je fun & fatburning is gegaan! :Y

De reacties zijn gesloten.
15-02-2008 om 17:51 uur

@Mir: fijn dat het zo goed ging met steps!  *O* Gelukkig dat je zelf goed aanvoelt waar het 'm in zit!  *O*

@Hilde: grote plannen, 89 lessen opmaken!  ^O^ Succes met spinning, laat je niet te veel opjutten, hè!  8-) 'k Ben heel benieuwd!

@Inge: goed gedaan!  *O*

@@Emma: ja, het lijkt me ook wel lekker fietsweer, hoewel... misschien iets te koude wind voor mij... :?

@Snotneusje: dat is wel frustrerend, zeg!  ;(

Mijn advies is ongeveer hetzelfde als wat Hilde en Mir schrijven: je conditie nog wat meer verbeteren door de dingen te doen die wél goed gaan. Dus:  langere wandelingen en langere fietstochten maken en sommige activiteiten in de sportschool doen (je weet zelf wel wat goed gaat ;) ). Als dat allemaal lukt, krijg je vanzelf een betere conditie, zodat je de wat pittiger dingen ook eens kan proberen. 't Is een kwestie van lange adem!  :P  ;)

Geen sportschool voor mij, ook geen hardlopen vandaag, maar ik heb een lange en stevige wandeling gemaakt: 2 uur en 3 kwartier, lekker hoor!  *O*  Wel een uurtje op de bank doorgebracht.  ;)

15-02-2008 om 18:12 uur

Thanks voor jullie tips, maar dat doe ik dus allemaal al. Ik loop lang, fiets lang (drie a vier uur kan ik volhouden) en gebruik voor het sporten in de sportschool een extra puf maar toch gaat het mis -O-. De aanhouder wint, zeggen ze, dus we gaan maar gewoon rustig en voorzichtig door.

16-02-2008 om 14:18 uur

Ik heb vanmorgen weer een half uurtje hard gelopen met de podcast, nog steeds les 1, net als maandag. Dit keer kon ik naast de stukjes van 1 minuut die van 2 minuten ook goed volhouden  *O* Het stukje van 3 minuten ging met een beetje smokkelen ook wel. Twijfel nu of ik volgende keer les 1 nog een keer zou lopen of toch les 2 ga proberen. Ik heb heel rustig gelopen en had ook zakdoekjes meegenomen zodat ik tussendoor even m'n neus kon snuiten, was wel fijn. Ik vind het fijn om te merken dat ik toch vooruit ga want dat werkt wel motiverend :)

Vraagje: ik had nu voor het lopen m'n alvesco en foradil genomen en later nog 2 pufjes ventolin 100. Toen ik thuis kwam heb ik nog een pufje ventolin 100 genomen. Nu dus al drie op een dag. Dat vind ik best veel alleen maar voor het sporten. Kan dat kwaad en vinden jullie dat dan geen nadeel/belemmering?

16-02-2008 om 14:34 uur
Reactie op Daantje

Ik heb vanmorgen weer een half uurtje hard gelopen met de podcast, nog steeds les 1, net als maandag. Dit keer kon ik naast de stukjes van 1 minuut die van 2 minuten ook goed volhouden  *O* Het stukje van 3 minuten ging met een beetje smokkelen ook wel. Twijfel nu of ik volgende keer les 1 nog een keer zou lopen of toch les 2 ga proberen. Ik heb heel rustig gelopen en had ook zakdoekjes meegenomen zodat ik tussendoor even m'n neus kon snuiten, was wel fijn. Ik vind het fijn om te merken dat ik toch vooruit ga want dat werkt wel motiverend :)

Vraagje: ik had nu voor het lopen m'n alvesco en foradil genomen en later nog 2 pufjes ventolin 100. Toen ik thuis kwam heb ik nog een pufje ventolin 100 genomen. Nu dus al drie op een dag. Dat vind ik best veel alleen maar voor het sporten. Kan dat kwaad en vinden jullie dat dan geen nadeel/belemmering?

Daantje wat goed!!!  :) Je ging dus echt veel beter dan de vorige keer. top!!!
Ik denk dat ik als ik jou was nog eens les 1 zou doen. Het lijkt me dat je die eerst goed moet kunnen doen, wil je een stapje meer gaan doen ;).
En je vraag over ventolin? Het lijkt mij geen probleem. Ik heb geen ventolin, alleen maar foradil-12 (tot 8x daags) en ook ik neem tijdens het sporten meer, altijd vooraf en soms ook na het sporten. En nadeel vind ik dat niet, sporten doet me veel te goed :). Maar vervelend is het wel, een mens wil altijd zo weinig mogelijk medicijnen he. :P

vanmiddag heb ik 20 minuten hard gelopen, toen 5 minuten wandelen, en daarna weer 20 minuten hardlopen. 't Ging lekker.  :+

16-02-2008 om 17:09 uur

@ Emma en Daantje: jullie gaan als een speer vooruit met sporten zeg ^O^ Ga zo door 8-)
Daantje, mijn LA zegt altijd dat ik een pufje Ventolin 200 mag nemen voor het sporten. Heb ik er meer nodig, moet ik de basismedicatie ophogen. Maaar ja... misschien heeft een andere arts weer een andere visie... Misschien eens met je (long) arts overleggen? :?

Ben vandaag weer aan de wandel geweest; nu 22 km, dus weer 7 km meer dan vorige week *O*
Heb een etappe van het Veluwe-zwerfpad gelopen. Was prachtig. Vanochtend in de vrieskou gestart; was wel geweldig hoor. Rijp waarop een zonnetje schijnt, dan schittert het zo mooi. Vooral de rijp op de heide zag er geweldig uit.
Mijn wandelwens is helemaal uitgekomen. Heb een hert gezien; dat vind ik zo fantastisch. #O#
Na 18 km gelopen te hebben, maar ff gepauzeerd bij een restaurant, alleen wat minder dat zo'n zelfde hert daar opgezet boven m'n hoofd hing ;(
Verder gelukkig veel levende dieren gezien zoals eekhoorntjes... en gelopen tussen de Schotse Hooglanders (runderen) en New Forest pony's. Topdag dus ^O^

16-02-2008 om 21:26 uur
Reactie op Mir

Daantje, mijn LA zegt altijd dat ik een pufje Ventolin 200 mag nemen voor het sporten. Heb ik er meer nodig, moet ik de basismedicatie ophogen. Maaar ja... misschien heeft een andere arts weer een andere visie... Misschien eens met je (long) arts overleggen? :?

Ik denk dat het per persoon verschilt. de longarts zei vorig jaar tegen mij dat de benauwdheid na het sporten bij mij te verklaren was door een goede conditie. Bij een goede conditie treed inspaningsastma later, na het sporten, op. Een puf fordadil voor en na het sporten was geen probleem.
Daantje, ik zou het met je arts overleggen.

16-02-2008 om 21:28 uur
Reactie op emma.zorgdrager

Ik denk dat het per persoon verschilt. de longarts zei vorig jaar tegen mij dat de benauwdheid na het sporten bij mij te verklaren was door een goede conditie. Bij een goede conditie treed inspaningsastma later, na het sporten, op. Een puf fordadil voor en na het sporten was geen probleem.
Daantje, ik zou het met je arts overleggen.

Weer wat wijzer geworden; mijn conditie is wel goed ja :Y en heb ook geen inspanningsastma. Tenzij ik spinning ga doen dan; maar volgens mij en vpk die daar ool sport zit het dan meer in de midnere zuurstof in de lucht. Buiten vlieg ik altijd laag op de fiets

16-02-2008 om 21:34 uur
Reactie op Mir

Weer wat wijzer geworden; mijn conditie is wel goed ja :Y en heb ook geen inspanningsastma. Tenzij ik spinning ga doen dan; maar volgens mij en vpk die daar ool sport zit het dan meer in de midnere zuurstof in de lucht. Buiten vlieg ik altijd laag op de fiets

IK denk dat dit soort antwoorden per persoon verschilt. Wat hilde zegt kan ik me ook goed voorstellen: over je grens gaan bij het sporten, wat benauwdheid geeft.

16-02-2008 om 21:41 uur
Reactie op emma.zorgdrager

IK denk dat dit soort antwoorden per persoon verschilt. Wat hilde zegt kan ik me ook goed voorstellen: over je grens gaan bij het sporten, wat benauwdheid geeft.

Denk ik ook; dat dat van persoon tot persoon verschilt. Niet iedereen wordt van hetzelfde benauwd en dan ook nog eens niet op dezelfde manier. De een hoest, de ander piept etc.
Over je grens gaan bij sporten is misschien niet handig; maar ik heb het bijvoorbeeld weer nodig om soms even de grenzen op te zoeken. Puur psychisch vind ik dat al lekker op z'n tijd en dan weet ik lichamelijk ook weer waar ik sta. Maar... houd me wel netjes aan dat medicatie-advies.
Maar ik zou dat zeker dus ook niet iedereen aanraden :N

16-02-2008 om 21:43 uur
Reactie op Mir

Denk ik ook; dat dat van persoon tot persoon verschilt. Niet iedereen wordt van hetzelfde benauwd en dan ook nog eens niet op dezelfde manier. De een hoest, de ander piept etc.
Over je grens gaan bij sporten is misschien niet handig; maar ik heb het bijvoorbeeld weer nodig om soms even de grenzen op te zoeken. Puur psychisch vind ik dat al lekker op z'n tijd en dan weet ik lichamelijk ook weer waar ik sta. Maar... houd me wel netjes aan dat medicatie-advies.
Maar ik zou dat zeker dus ook niet iedereen aanraden :N

mir dat herken ik echt.. ik zoek erg vaak grenzen op... te vaak.. niet goed.. maar zoals jij ook zegt ik weet dan waar de grens ligt ... en ja... het lijkt een soort houvast al veranderd die grens bij mij meer dan dagelijks..