Heb je nog gesport vandaag? (16)

31-01-2008 om 12:42 uur Gesloten

Vandaag heb ik drie kwartier gewandeld met de hond.

Gisteravond is de lange wandeling van bijna anderhalf uur wel gelukt, maar het was eigenlijk te veel met al het andere dat ik die dag had gedaan. Lag volkomen uitgeteld op de bank... :P Ik was ook al gewoon te moe toen ik nog moest beginnen, dan is het beter om het gewoon niet te doen, maar ja...  O-)

@Hilde: ik ben benieuwd hoe je fun & fatburning is gegaan! :Y

De reacties zijn gesloten.
16-02-2008 om 21:48 uur
Reactie op sammytjhuu

mir dat herken ik echt.. ik zoek erg vaak grenzen op... te vaak.. niet goed.. maar zoals jij ook zegt ik weet dan waar de grens ligt ... en ja... het lijkt een soort houvast al veranderd die grens bij mij meer dan dagelijks..

Ik snap helemaal wat je bedoelt Sam. Voor mij geldt ook dat ik al genoeg moet laten voor m'n astma. Daar kan ik wel mee leven, maar dan is het wel eens leuk om elders (voor mij in het sporten) een kick en grens te zoeken he ;)

16-02-2008 om 21:49 uur
Reactie op Mir

Ik snap helemaal wat je bedoelt Sam. Voor mij geldt ook dat ik al genoeg moet laten voor m'n astma. Daar kan ik wel mee leven, maar dan is het wel eens leuk om elders (voor mij in het sporten) een kick en grens te zoeken he ;)

ik kan dus ook behoorlijk over mn grenzen gaan zoals vandaag :+ .. dat merk ik dan ook goed.. maar het gevoel ik heb het gedaan maakt heel veel goed ;)
en het is gewoon een uitdaging.. :Y keer op keer... en ja...

16-02-2008 om 21:53 uur
Reactie op sammytjhuu

ik kan dus ook behoorlijk over mn grenzen gaan zoals vandaag :+ .. dat merk ik dan ook goed.. maar het gevoel ik heb het gedaan maakt heel veel goed ;)
en het is gewoon een uitdaging.. :Y keer op keer... en ja...

Klinkt als mijn eerste stepsles waarna ik thuis bijna 3 keer van de trap viel op weg naar boven; hoezo teveel gedaan? :o >:D En dan heb ik het er nog graag voor over gehad ook :Y Omdat het naderhand een goed gevoel geeft, zoals jij ook schrijft Sam 8-)

16-02-2008 om 21:57 uur
Reactie op Mir

Ik snap helemaal wat je bedoelt Sam. Voor mij geldt ook dat ik al genoeg moet laten voor m'n astma. Daar kan ik wel mee leven, maar dan is het wel eens leuk om elders (voor mij in het sporten) een kick en grens te zoeken he ;)

Als ik echt over een grens heen ga bij het sporten kost het mij zoveel energie om weer bij te tanken (slapen, dagen moe etc), dat ik dat er niet voor over kan hebben. Dat heerlijke gevoel herken ik niet als ik teveel heb gedaan, wel als ik heerlijk gesport heb binnen mijn grenzen van die dag :)

16-02-2008 om 22:00 uur
Reactie op emma.zorgdrager

Als ik echt over een grens heen ga bij het sporten kost het mij zoveel energie om weer bij te tanken (slapen, dagen moe etc), dat ik dat er niet voor over kan hebben. Dat heerlijke gevoel herken ik niet als ik teveel heb gedaan, wel als ik heerlijk gesport heb binnen mijn grenzen van die dag :)

als je sport binnen je grenzen is het fijner ;)... maar niet als het zo weinig is dat je weet dat je veel meer kon ... dan zoek ik de grens op .. ga ik door omdat ik dan vind eerst kon ik nu dus nog steeds ;) ... niet goed... maarja.. dan weet ik ook direct waar ik echt te ver ga ..en dat is soms ook goed om t e weten

16-02-2008 om 22:03 uur
Reactie op sammytjhuu

als je sport binnen je grenzen is het fijner ;)... maar niet als het zo weinig is dat je weet dat je veel meer kon ... dan zoek ik de grens op .. ga ik door omdat ik dan vind eerst kon ik nu dus nog steeds ;) ... niet goed... maarja.. dan weet ik ook direct waar ik echt te ver ga ..en dat is soms ook goed om t e weten

Herkenning alom _O_

16-02-2008 om 21:18 uur

Wow wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Daantje: ik gebruikte ook ooit zoveel medicatie voor, tijdens en na het sporten. De longverpleegkundige zei dat dat niet de bedoeling was, die ventolin moet gewoon 4 uur kunnen werken. Als dat met sporten niet zo is wil dat zeggen dat je eigenlijk teveel doet (lees: je conditie/uithoudingsvermogen nog niet optimaal is). Mijn longverpleegkundige raadde me aan om rustiger aan te doen en te zorgen dat je de ventolin dus eigenlijk niet nodig hebt.
Ik sport nu met 1 keer ventolin van te voren, als ik tijdens de les ventolin nodig heb stop ik want dat betekent dat ik over mijn grens gegaan ben. Hoe frustrerend dat op dat moment ook is.

Tical: tja 89 lessen is natuurlijk wel heel veel. Vervelende is dat ik minimaal 2 x per week moet sporten om die 89 lessen op te maken aangezien ik abonnement heb voor 1x sporten per week.
Maar goed, die spinning les duurt gelukkig maar half uur, is ook echt voor beginners. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. En de rest van de lessen gaat natuurlijk ook door. EN je kunt ook een fittest laten doen, dat heb ik eerder gedaan toen ik nog niet zo veel sportte. Ben dus erg nieuwsgierig naar mijn conditie/fitheid op dit moment.

16-02-2008 om 21:24 uur
Reactie op Hilde

Wow wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Daantje: ik gebruikte ook ooit zoveel medicatie voor, tijdens en na het sporten. De longverpleegkundige zei dat dat niet de bedoeling was, die ventolin moet gewoon 4 uur kunnen werken. Als dat met sporten niet zo is wil dat zeggen dat je eigenlijk teveel doet (lees: je conditie/uithoudingsvermogen nog niet optimaal is). Mijn longverpleegkundige raadde me aan om rustiger aan te doen en te zorgen dat je de ventolin dus eigenlijk niet nodig hebt.
Ik sport nu met 1 keer ventolin van te voren, als ik tijdens de les ventolin nodig heb stop ik want dat betekent dat ik over mijn grens gegaan ben. Hoe frustrerend dat op dat moment ook is.

Is wel grappig; zoals gezegd verschillen de inzichten nogal eens volgens mij. Ik sportte lang zonder Ventolin en benauwdheid, maar mag dat van de LA niet meer omdat ik daarmee juist roofbouw op mijn lichaam zou plegen

16-02-2008 om 21:27 uur
Reactie op Mir

Is wel grappig; zoals gezegd verschillen de inzichten nogal eens volgens mij. Ik sportte lang zonder Ventolin en benauwdheid, maar mag dat van de LA niet meer omdat ik daarmee juist roofbouw op mijn lichaam zou plegen

dat dat niet mag kan ik me voorstellen, want het kost het lichaam meer energie, en dat is jammer (dat is roofbouw).

16-02-2008 om 22:40 uur

Ik heb vandaag héél hard van trein naar trein gereind :+
Nee, serieus, ik zou echt meer moeten sporten... schaam schaam