Heb je nog gesport vandaag? (16)

31-01-2008 om 12:42 uur Gesloten

Vandaag heb ik drie kwartier gewandeld met de hond.

Gisteravond is de lange wandeling van bijna anderhalf uur wel gelukt, maar het was eigenlijk te veel met al het andere dat ik die dag had gedaan. Lag volkomen uitgeteld op de bank... :P Ik was ook al gewoon te moe toen ik nog moest beginnen, dan is het beter om het gewoon niet te doen, maar ja...  O-)

@Hilde: ik ben benieuwd hoe je fun & fatburning is gegaan! :Y

De reacties zijn gesloten.
16-02-2008 om 23:10 uur

Hmz, als ik maar op een puf bricanyl zou mogen sporten, dan kan ik beter thuisblijven -O-. Misschien moet ik toch maar weer eens naar de la...

17-02-2008 om 09:03 uur

Grappig dat er zoveel verschillende manieren zijn om naar hetzelfde te kijken. Als ik met sporten over mijn grens heen ga heb ik daar nog dagen last van. Niet echt een gevoel waar ik naar streef. Dus zorg ik nu dat ik op een bepaalde intensiteit sport waardoor ik geen ventolin nodig heb. Hoe beter mijn conditie zal worden hoe hoger de intensiteit uiteindelijk zal worden.
Ik heb nu helaas nog last van de les van donderdag, met name de armspieren. We hebben met zo'n halter oefeningen gedaan en dat moet ik nu bezuren. Kan amper mijn bed uit. Maar goed, dat vind ik dan niet zo erg want ik heb wel de les volgemaakt donderdag. En dat geeft me echt heel veel voldoening!  *O*

17-02-2008 om 13:53 uur

Gisteren weer een voetbalwedstrijd gehad. Na een aantal weken geen training en wedstrijd te hebben gehad.
Maar het ging goed. Moest eigenlijk op het middenveld staan maar we moesten tegen die bovenaan staan en voor onze poule veel te goed zijn. Ik ben omdat de andere middenvelders niet echt terugkwamen om te gaan verdedigen gaan verdedigen. Soms verdedigende middenveldster.
Daarom ook veel gelopen haha, maar het ging goed. Heb een paar keer op een vreemde manier de bal tegengehouden maar ja, zelfs toen ik op de grond lag.
Ook weer complimenten gehad dat ik het goed deed.
Kreeg de bal verkeerde op mijn borst (wilde hem zo opvangen en dat gaat bijna altijd goed maar nu kreeg ik hem op 1 van mijn borstjes. AU AU en moest ff adem weer zoeken.)

Fijn dat het weer lekker ging. Morgen trainen als het goed is. Heb nu wat last van mijn beenspieren. En doe voortaan maar een enkelband om. Vorige keer blokte ik een bal en kreeg ik last van mijn enkel/voet. En gisteren ook 2x.  Kan ik die kwetsbare voet beter verstevigen met een enkelband.

17-02-2008 om 14:36 uur

toppie voetbalsuus

Ik heb vanmorgen eerst gewerkt, toen 3 kwartier stevig gewandeld in het nienooord bos, en straks ga ik weer werken. Dus ook goed vind ik zelf! :P

17-02-2008 om 14:40 uur

hey!!

ik zal weer eens wat posten.

nou ik sport nog steeds bij e fysio en dat gaat eigelijk wel goed. gaan een beetje op en neer.
maar heb er nog steds plezier in en heb er vertrouwen in dat ik ooit weer gewoon amg sporten.

en vrijdag ben ik wezen schaatsen!! was echt heel erg leuk. we gingen met de 12+ clubs van de kerk (3 clubs 12-13 jarige 14-15 jarige en 16+) en ik ging als leiding mee en ja dt jaar ben ik dan ook maar eens op de schaatsen gaan staan. was echt heel erg gezellig.

17-02-2008 om 16:23 uur

Ha Marjanne!  *O* Leuk weer 's wat van je te lezen! :)

Wat fijn dat je zoveel plezier hebt in het sporten!  *O* En ik krijg de indruk dat je ook enorm goed bezig bent, zonder te snel te willen!  ^O^ Op die manier kom jij er wel, hartstikke goed!  ^O^

En dan heb je ook nog lekker geschaatst met de kids en de jongeren! :P

Nou, ik heb ook gesport: 45 minuten hardgelopen. Ik zit ook even op een punt dat ik denk: zal ik wel of zal ik niet. Ben nog steeds zo moe 's avonds. Maar ik dacht: gewoon niet té hard lopen, dan moet het kunnen. En dan heb ik er vast wel baat bij. Bovendien wilde ik even ontstressen... ;)

17-02-2008 om 18:47 uur

@ Marjanne: Hé leuk dat schaatsen zeg! En ook fijn dat je nog steeds plezier hebt in 't sporten bij de fysio. ^O^

Ik heb vanochtend een half uur gewandeld, was wel lekker, kon merken dat me conditie vooruit gaat! En vanmiddag 2 1/2 uur gedanst (als voorbereidingen voor me lessen komende week). Dat is niet 100% 2 1/2 uur achter elkaar dansen hoor, want tussentijds probeer ik dingetjes/pasjes zonder muziek uit, gaat dus even iets rustiger, en moet ik pasjes soms even opschrijven maar voornamelijk wel dansen, heerlijk. *O*

17-02-2008 om 18:54 uur

@ Hilde, emma en Mir: Ik ga op dit moment denk ik met alles over mijn grenzen heen als ik verder ga dan een klein stukje lopen of fietsen. Zonder ventolin sporten zit er voor mij voorlopig denk ik niet in. Ik ben nu net begonnen met hardlopen en daar heb ik veel medicijnen voor nodig maar het alternatief is denk ik dat het bij lopen en fietsen blijft en dan wordt m'n conditie niet beter. Ik merk dat m'n conditie nu langzaamaan verbeterd en hoop dat het het daarom waard is om er zoveel medicijnen voor te nemen. Ik heb hoop dat als ik langer bezig ben met sporten, mijn conditie beter wordt en ik ook minder medicijnen nodig heb voor en na het sporten maar voorlopig kan het denk ik even niet anders. Tenzij jullie hier anders over denken? Begin april moet ik weer naar de longarts en dan zal ik zeker vragen hoe ik dit moet aanpakken.

Gisteravond heb ik overigens nog twee uur gefietst. Ik ging met mijn vriend en een vriend van hem naar een verjaardag en dat bleek iets verder weg dan gedacht, ws dus een uur fietsen. Vooral terug was het érg koud en had ik het ook wel benauwd maar ik hield het wel vol :) Ik wil nu ook een airomir autohaler vragen zodat ik makkelijker onderweg ook even een pufje kan nemen dan met een ventolin aerosol + voorzetkamer. Airomir werkt dan wel minder dan ventolin maar ik weet van mezelf dat ik die ventolin zo niet neem en dan werkt airomir iig beter dan niets :P

18-02-2008 om 06:53 uur
Reactie op Daantje

@ Hilde, emma en Mir: Ik ga op dit moment denk ik met alles over mijn grenzen heen als ik verder ga dan een klein stukje lopen of fietsen. Zonder ventolin sporten zit er voor mij voorlopig denk ik niet in. Ik ben nu net begonnen met hardlopen en daar heb ik veel medicijnen voor nodig maar het alternatief is denk ik dat het bij lopen en fietsen blijft en dan wordt m'n conditie niet beter. Ik merk dat m'n conditie nu langzaamaan verbeterd en hoop dat het het daarom waard is om er zoveel medicijnen voor te nemen. Ik heb hoop dat als ik langer bezig ben met sporten, mijn conditie beter wordt en ik ook minder medicijnen nodig heb voor en na het sporten maar voorlopig kan het denk ik even niet anders. Tenzij jullie hier anders over denken? Begin april moet ik weer naar de longarts en dan zal ik zeker vragen hoe ik dit moet aanpakken.

Gisteravond heb ik overigens nog twee uur gefietst. Ik ging met mijn vriend en een vriend van hem naar een verjaardag en dat bleek iets verder weg dan gedacht, ws dus een uur fietsen. Vooral terug was het érg koud en had ik het ook wel benauwd maar ik hield het wel vol :) Ik wil nu ook een airomir autohaler vragen zodat ik makkelijker onderweg ook even een pufje kan nemen dan met een ventolin aerosol + voorzetkamer. Airomir werkt dan wel minder dan ventolin maar ik weet van mezelf dat ik die ventolin zo niet neem en dan werkt airomir iig beter dan niets :P

Hoi Daantje :W

Als ik lees dat je denkt dat je met alles over je grenzen heen gaat als je verder dan een klein eindje loopt of fietst en pas in april naar de LA moet; is het dan niet handiger om voor die tijd ff contact te leggen met de HA om te vragen hoe je het hardlopen het beste kunt aanpakken. Je zou niet willen dat het straks slechter gaat omdat je een te groot beroep op je longen hebt gedaan; twee maanden is nog best lang namelijk.
Mocht je liever zonder overleg opbouwen, dan zou ik sporten rustig opbouwen. Dus niet te snel door naar die les 2, 3 etc. en vooral veel tijd nemen om je lichaam te laten herstellen. Met lopen en fietsen bouw je ook echt wel conditie op; je kan dan gewoon steeds een grotere afstand gaan of in een iets hoger tempo. Misschien is anders de overgang van lopen naar hardlopen best groot, gezien je zelf schrijft dat je conditie niet goed is? Gewoon oppassen dat je je lichaam niet teveel uitput dan. Het is zeker goed om je conditie op te bouwen; zou kunnen dat je dan minder meds nodig hebt voor en na het sporten. Maar pas dus op dat je lichaam niet overbelast voor die tijd. Anders gaat je conditie alleen maar achteruit ipv vooruit.
Wat betreft die meds. Is zeker verstandig om die meds in te nemen als je anders benauwd wordt. Dan heeft je lichaam het gewoon nodig. Maar ik zou zeker hierover ook navraag doen bij je LA. Misschien is het handig om de basismedicatie dan op te hogen.

Je hebt vast gelezen dat ik met sporten vaak mijn grenzen opzoek, maar dat zou ik zeker in het begin niet doen. Mijn conditie is goed, maar als ik veel last van mijn longen heb is die in een keer superslecht. Het duurt heel lang voordat ik dan weer wat intensiever ga sporten. En zelfs nu mijn conditie al een heel stuk beter is, maar voor mij nog niet optimaal, ga ik wel 22 km lopen, maar neem ik daarna dan ook echt een rustdag. Juist omdat ook ik mijn lichaam niet teveel wil uitputten en terugval wil voorkomen.

17-02-2008 om 18:57 uur

Ik ben trots op jullie allemaal. Jullie doen het goed.

Emma, goed bezig zeg. En heerlijk dat wandelen.
Ik ben vandaag heen en weer naar mijn vriend gefietst, toch goed voor ongeveer 35 á 40 minuten (retourtje).