Heb je nog gesport vandaag? (16)

31-01-2008 om 12:42 uur Gesloten

Vandaag heb ik drie kwartier gewandeld met de hond.

Gisteravond is de lange wandeling van bijna anderhalf uur wel gelukt, maar het was eigenlijk te veel met al het andere dat ik die dag had gedaan. Lag volkomen uitgeteld op de bank... :P Ik was ook al gewoon te moe toen ik nog moest beginnen, dan is het beter om het gewoon niet te doen, maar ja...  O-)

@Hilde: ik ben benieuwd hoe je fun & fatburning is gegaan! :Y

De reacties zijn gesloten.
17-02-2008 om 20:50 uur

Daantje: zoals jij het uitlegt klinkt het mij zeer logisch en verstandig in de oren. Ik heb er best wel een tijd over gedaan om een soort van conditie op te bouwen. Nu ben ik zelfs al zover dat ik af en toe niet eens ventolin van te voren gebruik. Dat gaat goed dus das erg fijn. Maar voor ik zover was als nu heb ik ook met giga veel medicatie gesport. Alleen de longverpleegkundige was het daar danniet mee eens. Maar goed, je geeft nu aan dat hardlopen steeds beter gaat. Als je daar een stijgende lijn in ziet zou ik daar zeker mee door gaan. Ik weet niet of je ook bij een sportschool sport? Die kunnen vaak hele mooie schema's maken waar je zelf ook vooruitgang in ziet. Dat heeft mij iig wel geholpen.
Succes met opbouwen van je conditie en ik hoop dat het snel beter gaat met je astma in het algemeen. dan is sporten ook 100 x makkelijker namelijk.

18-02-2008 om 11:44 uur

@Daantje, ik vind dat Mir het goed omschreven heeft hoe je moet omgaan met grenzen.
Ik heb tijdens mijn revalidatie geleerd dat als je over je grenzen gaat, dit veel energie kost (met kans op oververmoeidheid, benauwheid, onstabiel astma etc). Dat is jammer. Door rustiger te sporten, bouw je conditie op! En kun je uiteindelijk steeds meer.

vanmorgen heb ik rustig hardgelopen, maar wel mooi 30 minuten achterelkaar aan :Y
Het gaat echt weer de goede kant op na de laatste verkoudheid 2 1/2 week geleden. :W

18-02-2008 om 18:27 uur

Ik mag twee dagen niet sporten (in de sportschool, wel wandelen en fietsen) en dan vanaf woensdag heel voorzichtig gaan proberen een paar minuten per keer op de crosstrainer. Ik mag absoluut niet over mijn grenzen heen, ze zei dat ik vanzelf zal merken dat het met heel kleine beetjes beter gaat...

Wat zijn jullie allemaal goed aan het sporten zeg ^O^.

18-02-2008 om 19:09 uur

Ik weet wel dat jullie gelijk hebben maar ik wil ook niet alleen maar op de bank blijven zitten. Ik doe het echt wel rustig aan en houd ook minstens één rustdag nadat ik hard gelopen heb. En misschien is het hardlopen wel te hoog gegrepen maar ik wil het gewoon proberen. Als ik in april naar de longarts ga wil ik zeker overleggen wat ik hiermee moet doen maar ik denk dat ik nu al een veel zinnigere discussie met hem kan voeren omdat ik weet hoe ik reageer op sporten en hoe het lopen, fietsen en hardlopen gaat. :)

Vandaag nog een keer les 1 gelopen en het ging niet echt lekker. Ik had geen zin maar was toch gegaan maar kon me er niet echt toe zetten. Halverwege kreeg ik ruzie met m'n mp3-speler dus dat kostte ook ff wat tijd. Ik had nu alleen vooraf 1 pufje ventolin genomen en omdat ik rustiger aan gedaan had dan de vorige keren had ik achteraf ook geen ventolin nodig.

18-02-2008 om 19:22 uur
Reactie op Daantje

Ik weet wel dat jullie gelijk hebben maar ik wil ook niet alleen maar op de bank blijven zitten. Ik doe het echt wel rustig aan en houd ook minstens één rustdag nadat ik hard gelopen heb. En misschien is het hardlopen wel te hoog gegrepen maar ik wil het gewoon proberen. Als ik in april naar de longarts ga wil ik zeker overleggen wat ik hiermee moet doen maar ik denk dat ik nu al een veel zinnigere discussie met hem kan voeren omdat ik weet hoe ik reageer op sporten en hoe het lopen, fietsen en hardlopen gaat. :)

Vandaag nog een keer les 1 gelopen en het ging niet echt lekker. Ik had geen zin maar was toch gegaan maar kon me er niet echt toe zetten. Halverwege kreeg ik ruzie met m'n mp3-speler dus dat kostte ook ff wat tijd. Ik had nu alleen vooraf 1 pufje ventolin genomen en omdat ik rustiger aan gedaan had dan de vorige keren had ik achteraf ook geen ventolin nodig.

Begrijp heel goed dat je wat actiefs wilt doen. Goed dat je rustig opbouwt en rustdag inbouwt. Zelfs geen Vent achteraf nodig gehad; fijn hoor! ^O^ Wat betreft je gesprek met de LA; daar zit ook wat in ;)

19-02-2008 om 09:03 uur

@Daantje, fijn dat je gemerkt heb dat als je rustiger hardloopt minder ventolin nodig hebt. Volgens mij moet het ook zo als je begint! Top.

Vandaag wilde ik wandelen, maar ik rol al wat moe mijn bed uit. Omdat ik vanmiddag/vanavond nog moet werken en daar achteraan een vergadering heb, ga ik niet wandelen, maar rommel lekker thuis wat om. Zo herstellen van het hardlopen van gisteren :+

19-02-2008 om 20:13 uur

@ Emma: Kan ook best een keer toch Emma? Een keertje niet sporten maar lekker aanrommelen in huis is ook eens heerlijk! :)

Ik heb vandaag 2 uur jazzballet gegeven, dat was wel heel erg leuk!

19-02-2008 om 23:04 uur

Ik heb vandaag steps voor gevorderden gedaan. Was een foutje van mijn sportmaatje, we sporten normaal pas om 8 uur ( en nu al om 7 uur). Donderdag sporten we normaal wel om 7 uur, vandaar dat we nu dus helemaal onwennig bij de les stonden. En ik er dus niks van kon volgen. Heb dus maar veel voor de step gedaan en achteraf de buikspieroefeningen ook maar half meegedaan. Maar alweer een les volgehouden! En donderdag de proefles van spinning, ben erg benieuwd.
En heb me ook ingeschreven voor de sunday morning work-out (lekker Nederlands ;) ) van aanstaande zondag. Heb ik eerder aan meegedaan en is altijd een fijn begin van de dag.

20-02-2008 om 14:04 uur

@Hilde: dat heb je toch maar weer netjes gedaan!  ^O^

Spannend, dat spinning donderdag en die zondagochtendtraining!  *O*

@Evi: leuk dat je jazzballetlessen geeft! Lijkt me heel vermoeiend!

'k Heb er hier weer 1 uur en 3 kwartier wandelen opzitten, samen met de hond. Toen we weer thuis waren ging de zon schijnen...  ;) Ach, ik ben het gewend, is heel vaak zo...

Gisteren heb ik 55 minuten hardgelopen, zelfs wat intervalletjes gedaan! 'k Geloof dat het nu eindelijk weer vooruitgaat!  :)

20-02-2008 om 22:09 uur
Reactie op Tical

@Evi: leuk dat je jazzballetlessen geeft! Lijkt me heel vermoeiend!

Is 't soms ook, maar ik kan het mezelf (en de kids) net zo vermoeiend maken als ik wil! En 't is tenslotte wel goed voor je conditie, plus dat ik het echt súper leuk vind! En ivm mijn astma heb ik wel een 'standaard' vervangster die altijd op de hoogte is van mijn dansen omdat ik toch onverwachts kan uitvallen enzo. Dat hebben de anderen die daar lesgeven natuurlijk niet, zijn hooguit een keertje ziek in 't jaar. Maar omdat ik toch wat vaker uit kan vallen is er iemand die op de hoogte is van mijn lessen/dansen zodat mijn lessen altijd door kunnen gaan voor de kids!

Btw: vandaag weer 2 uurtjes jazzballet gegeven! :Y