Hoesten?! cq zeehonden geblaf

10-04-2006 om 16:44 uur Gesloten

Hoi allemaal!

Allereerst heel erg veel lof voor degene die deze site op hebben gezet, want het is zeker fijn om met lotgenootjes informatie, leed en heugelijke dingen te delen!! ^O^

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk wat jullie doen, behalve dan misschien oxis of ventolin gebruiken, tegen 't erge hoesten, of ook wel het zogheette zeehonden geblaf.

Zelf is het sinds dit weekend weer erg komen opzetten en naast wat kwakzalfmiddeltjes zoals, venkelthee, honing en b'tje hoestdrank.. merk ik niet echt verbetering..  :N

Iemand nog tips? Alvast bedankt! :Y

De reacties zijn gesloten.
11-04-2006 om 20:33 uur

Hoi,

Ook ons zoontje hoest sinds een week als een zeehondje, overdag maar snachts in bed is het erger zodat hij er dan ook niet van kan slapen. We geven hem dan ventolin soms moeten we dit dan na twee uur weer herhalen, zo ontzettend kan hij dan hoesten en kortademig zijn. Soms geeft hij dan ook slijm op. Hiervoor krijgt hij dagelijks fluimucil om het ophoesten te vergemakkelijken.

Veel succes, groetjes gerrie

11-04-2006 om 21:41 uur

Hallo, ook ik heb net 2 weken zeehonden geblaf achter de rug. Dit was jammerlijk alleen op te lossen met pretnisolonkuur. In eerste instantie gebruikte ik ventolyn en espresso koffie. Naar mijn idee werkt de ventolyn dan "a"l na een minuut of 10. Daarnaast gebruikte ik seretide. (Niet mijn medicijn en dus stappen we nu op mijn verzoek over op flixotide met ventolyn, even wat meer handelingen(volgens arts), maaar naar mijn idee effectiver). De altijd "grappige"opmerkingen over het rokershoestje/ zeehondengeblaf  probeer ik vaak te vermijden door  te vluchten naar een plek waar ik alleen ben. Daar kan ik ook pas echt tot rust komen.

12-04-2006 om 11:09 uur

Kzit net alle reacties te lezen, en is echt fijn om te horen dat t dus een veel voorkomend verschijnsel is. Bedankt voor de lieve en meelevende reacties!  ^O^
Gister heb antwoordappararaat van de longconsulente ingesproken dus hopelijk belt ze snel terug! Volgende week naar de longarts voor controle!
Houd jullie op de hoogte!
In ieder geval hartstikke bedankt allemaal! :Y

12-04-2006 om 13:10 uur

hey eefje,

bij mijn help het meestal wel om een pufje te nemen, ook heb ik op dit moment codeine voordat ik ga slapen bij mij werkt het niet geweldig goed maar wel iets.
verder is het gebruiken van een slijmoplosser mischien een idee want de hoest onderdrukken is iets wat je hel liefst niet moet doen omdat het slijm toch uit je longen moet... met een slijm oplosser wiordt het ophoesten wat gemakkelijker.... je hoest dan wel even veel meer maar dan gaat het vaak de rest van de dag wel beter!

succes liefs susan

12-04-2006 om 20:15 uur

Hallo allemaal  :W

Ik heb het opgelost met CoolMint Listerine mondhygiene strips, dat zijn die velletjes die je op je tong  kan leggen. Dat doe ik gelijk zodra ik snachts wakker word met hoesten. Ook overdag ideaal krijg je ook zeker meer lucht van (tenminste ik wel). Dan hoef ik ook niet zoveel extra medicijnen te nemen. Als ik met mijn man in de auto meerij krijg ik er ook altijd last van omdat ik niet echt goed tegen auto rijden kan en dan neem ik zo,n velletje en dat helpt bij mijn echt. Wie weet ook bij jullie??

Groetjes van Ria het internetmoedertje

12-04-2006 om 21:50 uur

hoi allemaal!
De longconsulente belde terug dat ze met de longarts overlegd had en ik moet nu m'n medicijnen verdubbelen.
(en ik had nog wel op m'n lijstje met vragen staan of ik 't mocht gaan afbouwen.. nou.. niet dus)
Ook krijg ik waarschijnlijk weer zo'n over prettige PREDNISON  kuur ;(
Maar moet morgen even langs de huisarts om dit te regelen.
En idd zoals iemand.. kweet niet meer wie precies al eerder had gezegd..als je 't benauwd hebt kun je  je medicijnen heel moeilijk binnen krijgen.. dus nou krijg ik van de longconsulente een medicijn met een voorzetkamer...
kben benieuwd of dit beter gaat werken..

12-04-2006 om 23:01 uur

Hoi Eefje,

Dat was ik.
En inderdaad, met een voorzetkamer gaat het veel makkelijker.
Je hoeft niet zo diep te inhaleren.
Je kunt gewoon in je eigen tempo ademen.
En we weten allemaal dat als je benauwd bent, dat een stuk moeilijker gaat als op goede dagen.

Ik wens je veel succes en hoop maar dat de prednison niet nodig is!

Groetjes Hellen

21-04-2006 om 11:08 uur

Hey

Ik heb even een raar vraagje: Wat bedoelen jullie precies met het zeehondengeblaf? Ik moet ook ontzettend veel hoesten. Ik moet hoesten omdat ik dan heel veel slijm heb. Mijn hoest klinkt dan ook erg vies (ik denk tenminste dat andere mensen dat vies vinden klinken) Het klinkt erg "vol" met slijm. Ik krijg dan ook erg veel slijm in mijn mond en dat is erg vies.(ookal raak je wel aan de smaak gewend.) Het is een beetje lastig uit te leggen. Bedoelen jullie dat of niet?
Ik vind het hoesten zelf erg vervelend. Vooral tijdens een college, je zit dan met heel veel mensen in een collegezaal te luisteren naar een docent en dan klinkt mijn hoest nog harder. Ik probeer het dan in te houden, totdat je op een gegeven moment wel even moet hoesten omdat je dan bijna stikt in je eigen slijm. Wanneer ik dit vaak heb op een dag, heb ik het 's avonds vaak extra benauwd. Ik heb dit al erg lang en heb vele medicijnen geprobeerd maar niets heeft nog geholpen.
Ik merk dat veel mensen hier ventolin of floradil etc. gebuiken. Dit helpt bij mij niet, ook niet tegen de benauwdheid. Ik merk dan bijna geen verandering en ga er bovendien heel erg van trillen.

Tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik jullie berichtjes erg fijn vind om te lezen. Ik vind het fijn omdat ik er heel veel in herken en het mij het gevoel geef dat ik zeker niet de enige ben die hier last heeft.  Kortom ik ben erg blij dat ik het astmaforum ben tegen gekomen.

Groetjes Melissa

21-04-2006 om 12:30 uur

Hoi Melissa,

Mijn hoest klinkt heel hard, echt als een honden geblaf. En hij klinkt droog maar ik hoest wel slijm op. Heb jij zo'n soort hoest als je hoort bij verkouden baby's/kleuters? Die kunnen akelig hoesten met veel slijm.

Wel vervelend dat niets helpt als floradil/ventolin. Dit helpt ook niet bij de benauwdheid?

Liefs, Nina

Moderator
05-05-2006 om 23:04 uur

Ik herken het zeehonden geblaf ook wel.
Thuis laat ik dat gewoon gaan meestal op mn werk is het wat lastiger ik probeer dan mn adem in te houden of veel te geeuwen dat helpt soms stom genoeg ook en daarbij heel koud drinken.
Maar het adem inhouden is niet altijd een super oplossing want dan barst ik daarna in zo een hoestbui dat ik bijna moet overgeven en soms gebeurt dat ook ...