Astma en sex/vrijen

09-05-2006 om 13:16 uur

Hoi allemala ik benniew op het forum.

Ik heb een vriendin en ik zit toch ergens mee ze heeft astma. Nu zal ik eens willen weten hoe omtegaan met iemand met astma in bed.

Want met het vrijen komen wij een hoop problemen tegen ..ze kan zich niet geven  in bed omdat ze continu benauwd word . ook heeft ze me verteld dat ze nog nooit klaar is gekomen.voor mij is het allemaal geen probleem .maar ik kan merken voor haar wel ze wil wel maar kan niet . ze kan ook niet aan de gang blijven met het pompje. Wat en hoe omtegaan met dit probleem??? ik hoop dat iemand ons daar bij kan helpen.

vrg Danny

Login of registreer om te reageren
09-05-2006 om 14:39 uur

Is de astma van je vriendin verder wel goed onder controle en levert alleen dit een probleem op :?.

Als ze zich vantevoren zorgen maakt over het feit dat ze benauwd zou kunnen worden is dat niet echt een relaxte manier van in bed stappen, stress en astma zijn immers geen goeie combinatie...

Stress

Stress kan astma oproepen dus is het belangrijk om stressvolle situaties zoveel mogelijk te vermijden. Als u maatregelen neemt om  stress te verminderen in uw dagelijkse activiteiten, helpt dit het risico te verminderen om een astma aanval te krijgen.  Lichaamsbeweging maakt vaak deel uit van een stress-beheersingsprogramma. Enkele andere technieken die u kunnen helpen om uw stress te verlagen zijn ontspanning, meditatie en diep ademhalen.
Bron:Leven met astma

Als voorzorgsmaatregel een puf Ventolin (of iets soortgelijks) gebruiken zou ook kunnen helpen, maar het lijkt mij dat het belangrijkste is dat ze zich minder druk maakt. Ontspanning is (zeker gezien het andere 'probleem' dat je aanroert) het belangrijkste :Y.

En ik weet niet of jij goed aan je vriendin merkt of ze benauwd is, maar persoonlijk heb ik geen zin in de 'vermoeienissen' van een vrijpartij als ik al benauwd ben. Opwinding (al dan niet sexueel) heeft toch al zijn invloed op je ademhaling, en op die extra belasting zit ik op zo'n moment niet te wachten....

Login of registreer om te reageren
09-05-2006 om 15:12 uur

Hoi Danny,

Sex is ook inspanning dus als je vriendin inspanningsastma heeft kan dit een rol spelen. Er wordt dan geadviseerd het rustig op te bouwen om benauwdheid te voorkomen. Ik weet niet of dit je echt helpt maar het lijkt me een vervelend probleem.

Succes ermee!

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
09-05-2006 om 16:58 uur

Hoi Danny,

Stel je vriendin op haar gemak, doe het lekker rustig aan. Hoe ontspannener ze is hoe minder stress en dat scheelt waarschijnlijk ook in de benauwdheid. Ik neem aan dat je vriendin toch niet echt constant benauwd is...anders is haar astma misschien niet onder controle....

Succes! Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
10-05-2006 om 10:20 uur

al bedankt voor de nuttige tips.. mijn vraag is aan jullie eigenlijk hoe lossen jullie het probleem zelf op als jullie vrijen met astma. Aan gezien ik zelf geen astma patient ben. maar me vriendin wel Zou ik wel eens willen weten hoe dat bij jullie gaat en of het jullie ook zoveel moeite kost .

groeten Danny ps alvast bedankt voor de nuttige post.

Login of registreer om te reageren
10-05-2006 om 20:27 uur
Reactie op danny

al bedankt voor de nuttige tips.. mijn vraag is aan jullie eigenlijk hoe lossen jullie het probleem zelf op als jullie vrijen met astma. Aan gezien ik zelf geen astma patient ben. maar me vriendin wel Zou ik wel eens willen weten hoe dat bij jullie gaat en of het jullie ook zoveel moeite kost .

groeten Danny ps alvast bedankt voor de nuttige post.

Ik weet niet of je in dit geval veel hebt aan de ervaringen van anderen, jullie zullen zélf een manier moeten vinden om hiermee om te gaan... Bovendien denk ik niet dat er veel mensen zullen zijn die de behoefte hebben om op het forum zoiets intiems te bespreken.
Aan de andere kant... Niet geschoten is altijd mis  :+.
Succes.

Login of registreer om te reageren
10-05-2006 om 20:52 uur

Ik denk dat de meest nuttige tip al gegeven is, ontspannen :Y. En er voor waken dat je niet in statistieken zoals in dit artikel genoemd worden terechtkomt....

Login of registreer om te reageren
11-05-2006 om 10:41 uur

Ik snap dat het best een moeilijk onderwerp voor het forum is en ook best wel intiem. Maar toch lijkt me dit een goede aanvulling op het forum. Hoe gek het ook klinkt. ik ben er namelijk van ondertuigd dat er meer mensen met het zelfde probleem rond lopen. Maar het niet durven te vertelen of typen. er ligt eigenlijk toch nog wel een beetje scroom over dit onderwerp. alhoevel op internet ze steeds vrijer worden. Dus ik zal zeggen Gooi je haren los en gooi jou ervaring tips. Hier maar neer. ik vraag geen intime details laten we dat voor op stellen.  :s)

Groeten danny

Login of registreer om te reageren
11-05-2006 om 10:50 uur

hoi danny
ja intiem is het zeker,maar ook dit hoort bij het leven dus ook bij het leven van astmapatienten
ik heb zelf hele slechte tijden gekent,echt veel schrijf ik daar niet over op het forum omdat de astma van mijn meiden nu een hoofdrol in ons leven speelt en ik zelf stabiel ben
maar ik begrijp heel goed wat jij bedoelt hoor  ;)
in mn slechte tijd had ik het vaak benauwt en was kortademig maar ja als dat een tijdje duurt
komt er weleens een moment dat je toch intiem met je partner wil zijn  :P heel normaal hoor  :Y
wat bij mij hielp was twee puffen ventolin vooraf nemen(niet superromantisch maar het werkt wel)
en wat iedereen hier al zegt ontspannen is heel belangrijk,geef je vriendin eens een ontspannende massage.
ik hoop dat je wat hebt aan mn tips,vind het super dat je dit hier durft te vragen  ^O^
het hoort er ook bij hoor net als eten en drinken hihi

liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
11-05-2006 om 10:57 uur

Hoi Danny,

Ik heb even voor je gezocht op het internet. Ik schrok van de cijfers: 1 op de 3 astmapatienten wordt door de astma gehinderd in de sexualiteit! Dat is best wel veel. Klik hier voor het bijbehorende artikel.
Heeft je vriendin een slechte conditie? Dan zou ze namelijk haar conditie kunnen verbeteren waardoor inspanning(zoals vrijen) minder snel benauwdheid veroorzaakt.

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
11-05-2006 om 16:03 uur

Hoi Danny,

Ik neem ook vaker een puf van te voren. Maar ja, soms gaat het gewoon niet. Dan voel je je er niet lekker genoeg voor en heb je er geen zin in. En dan heeft mijn partner helaas pech  :P 8-)
Maar meestal gaat het allemaal goed. Waar ik nog wel eens tegen aanloop is dat 's avonds niet zo goed werkt omdat ik meestal te vermoeid ben. Misschien scheelt dat bij je vriendin ook nog wel..

Hebben jullie het er eigenlijk vaker over? En wat hebben jullie geprobeerd om het beter te maken?

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren