Banners van het Astma Fonds

03-05-2006 om 21:11 uur Gesloten

Het Astma Fonds heeft ons gevraagd of wij op het forum een banner willen plaatsen naar de Digitale Astma Krant. Daar wij dit initiatief ondersteunen vind je de link naast de reeds bestaande links op de hoofdpagina.

Digitale Astma Krant van het Astma Fonds
Het Astma Fonds heeft recent de Digitale Astmakrant ontwikkeld voor jongeren met astma van 12 tot 15 jaar. Hierin staan onder meer tips, weetjes en verhalen van andere jongeren met astma. Graag willen wij deze Digitale Astmakrant onder de aandacht brengen via media die jongeren en hun directe omgeving bereiken.

Astma en onbegrip
Mensen met astma ervaren beperkingen in hun sociale leven. Voor jongeren betekent dit dat ze aan veel activiteiten op school en daarbuiten vaak niet kunnen meedoen. De onvoorspelbaarheid van astma maakt dat ze soms op ’t laatste nippertje een afspraak af moet zeggen. Daarbij komen vooral jongeren met astma nog veel onbegrip tegen in hun omgeving. Onbegrip is vaak het gevolg  van gebrek aan informatie. Jongeren kunnen zelf bijdragen aan meer begrip, door mensen uit te leggen wat het betekent om astma te hebben. Schaamte, onzekerheid en onervarenheid zorgen er echter voor dat veel jongeren niet kunnen of willen communiceren over hun astma, waardoor het onbegrip in stand wordt gehouden. Het schrijven van bijvoorbeeld een werkstuk over astma kan jongeren helpen bij het communiceren over hun ziekte en zorgt zo voor meer begrip van leerkrachten en medeleerlingen voor hun situatie. Een begripvolle en steunende omgeving maakt het voor jongeren vervolgens makkelijker allerlei adviezen op het gebied van medicijnen en leefstijl op te volgen.

De reacties zijn gesloten.
05-05-2006 om 12:27 uur

Het duurt wel even voordat de krant helemaal is geladen (2,64 MB) maar de inhoud is érg leuk *O*
Er staat enorm veel in. Wat een leuk initiatief van het Astma Fonds en ook een waardering voor het forum dat zij hebben gevraagd om een link op het forum  :P

27-06-2008 om 10:58 uur
Reactie op Stuart

Het duurt wel even voordat de krant helemaal is geladen (2,64 MB) maar de inhoud is érg leuk *O*
Er staat enorm veel in. Wat een leuk initiatief van het Astma Fonds en ook een waardering voor het forum dat zij hebben gevraagd om een link op het forum  :P

Waarom staat er nu weer een banner naar deze inmiddels oude digitale krant? Ik vond het destijds leuk maar nu zijn we ruim 2 jaar verder en volgens mij is het inhoudelijk precies hetzelfde  :-\

14-07-2008 om 10:24 uur
Reactie op Stuart

Waarom staat er nu weer een banner naar deze inmiddels oude digitale krant? Ik vond het destijds leuk maar nu zijn we ruim 2 jaar verder en volgens mij is het inhoudelijk precies hetzelfde  :-\

Reactie Astma Fonds:

Ja, dat klopt. De naam doet misschien vermoeden dat het om een vaker verschijnende krant gaat. Het is echter een eenmalige uitgave (net als boekje) die bedoeld is voor jongeren ter ondersteuning bij maken werkstuk/spreekbeurt/presentatie. Als informatie na tijd (teveel) verouderd is, kan besloten worden tot herdruk of verwijdering. Maar dus geen krant met nieuwsitems.

09-05-2006 om 21:36 uur

Leuk initiatief idd, veel informatie in begrijpelijke taal  *). Denk dat het ook voor jongere kinderen dan de doelgroep (12 tot 15 jaar) goed te lezen is :Y.

28-06-2006 om 15:20 uur

Het Astma Fonds heeft ons wederom gevraagd of wij op het forum een banner willen plaatsen naar 'Sporten. Doe er niet benauwd over. Daar wij ook dit initiatief ondersteunen vind je de link naast de reeds bestaande links op de hoofdpagina. De banner wisselt elke 20 seconden af met de reeds bestaande banner van de Digitale Astma Krant.

Hoewel Stuart reeds een bericht hierover heeft geplaatst onder het kopje Nieuws plaatsen wij volledigheidshalve hieronder het officiële persbericht:

Astma Fonds start beweegcampagne met nieuwe website

Leusden, 27 juni 2006. Het Astma Fonds start een campagne om Nederlanders meer te laten bewegen. De campagne volgt op een TNO-onderzoek voor het Astma Fonds uit 2005 waaruit bleek dat 47% van de Nederlanders te weinig beweegt, bij chronisch zieken ligt dat percentage op 57%. De beweegcampagne moet deze trend keren. De nieuwe website www.nietbenauwdoversporten.nl speelt een centrale rol in de campagne Hier vinden bezoekers onder meer informatie over verantwoord bewegen en de beweegwijzer.

Verantwoord bewegen kan het beloop van chronische aandoeningen gunstig beïnvloeden en daarmee de kwaliteit van leven. Met de website www.nietbenauwdoversporten.nl wil het Astma Fonds mensen met astma of COPD aan het denken zetten over bewegen. Zo vinden bezoekers er een beweegwijzer waarmee ze kunnen testen of ze zelf genoeg bewegen. Ook geeft de wijzer adviezen over hoe beweging te combineren is met astma of COPD.

Begeleiding
Wie vragen heeft kan een beroep doen op de Astma Fonds-Advieslijn (0900 227 25 96, 10 ct pm). Hier worden bellers door adviseurs gecoacht bij het vinden van een passende oplossing. Mensen met COPD hebben over het algemeen meer behoefte aan begeleiding bij het sporten dan mensen met astma. Uit het TNO-onderzoek blijkt dat 34% van de mensen met COPD en 27% van die met astma de voorkeur geeft aan bewegen onder begeleiding van een sportinstructeur boven zelfstandig sporten. Negentig procent van de mensen met COPD en 79% van de groep met astma vindt het daarbij belangrijk dat de begeleider kennis heeft van astma of COPD.
Naast de website is in opdracht van het Astma Fonds en in samenwerking met de KNAU een bijscholingsmodule over astma en COPD gemaakt voor Sportief-Wandelen-trainers. Met activiteiten wordt Sportief Wandelen gepromoot onder mensen met astma of COPD. Het streven is om in 2006 25 opgeleide trainers te hebben.

Het Astma Fonds hoopt dat de website en het advies op maat meer mensen met astma en COPD aanzet tot actief bewegen. Op die manier verbeteren mensen met luchtwegklachten hun conditie, hetgeen zal leiden tot vermindering van de klachten.

Over Astma Fonds
Het Astma Fonds stelt zich ten doel astma en COPD (chronische bronchitis en longemfyseem)  en daarmee verwante ziektebeelden te voorkomen. Daarnaast wil het fonds de gevolgen van deze ziekten voor patiënten en hun directe omgeving én de samenleving minimaliseren. Als vereniging komt het Astma Fonds op voor de belangen van zijn leden. Als fondsenwerver zamelt het Astma Fonds geld in waarmee zijn doelstellingen kunnen worden bereikt.
De Astma Fonds Advieslijn is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 14.00 uur. Tel. 0900 227 25 96 (0,10 ct p.m.). E-mailen kan 24 uur per dag: advieslijn@astmafonds.nl (o.v.v. eigen telefoonnummer).

[center]http://www.astmaforum.nl/images/astmasporten.gif[/center]

28-06-2006 om 18:28 uur

Bij mij doet de banner het nou niet meer (in Firefox) terwijl deze het eerst wel deed toen hij nog van alleen de astmakrant was.

28-06-2006 om 21:26 uur
Reactie op Daantje

Bij mij doet de banner het nou niet meer (in Firefox) terwijl deze het eerst wel deed toen hij nog van alleen de astmakrant was.

Wat vreemd joh. Ik heb net zelf gekeken met Firefox en hier werkt het wel gewoon. Overigens zijn de banners sowieso niet mooi als je Firefox gebruikt aangezien de banner van het Astma Fonds eronder staat. Bij gebruik van MS Explorer staan ze alle 3 netjes naast elkaar. Misschien iets met de instellingen te maken?

28-06-2006 om 22:15 uur

Bij mij doet ie het in zowel firefox als explorer af en toe niet.Ze staan ook niet naast elkaar. Misschien ligt het aan mijn strenge instellingen? antipopup...
Ik heb het gelukkig al wel ff kunnen lezen, goeie zaak die info  *O*

28-06-2006 om 22:24 uur
Reactie op bioloogje

Bij mij doet ie het in zowel firefox als explorer af en toe niet.Ze staan ook niet naast elkaar. Misschien ligt het aan mijn strenge instellingen? antipopup...
Ik heb het gelukkig al wel ff kunnen lezen, goeie zaak die info  *O*

Het zal inderdaad met diverse (beveiligings) instellingen te maken hebben van je browser. Het is vervelend dat niet iedereen ze goed kan zien. Aan welke instellingen dat ligt durf ik niet te zeggen :N
In ieder geval eens in de zoveel tijd de geschiedenis, cookies en tijdelijke internet bestanden verwijderen kan geen kwaad  :s)
Het zijn Flash banners dus het meest waarschijnlijk is dat de beveiliging deze blokkeert denk ik :P

28-06-2006 om 22:33 uur

Ik gebruik ook firefox en bij mij doen alle banners het zoals het hoort :Y

Waar ik wel last van heb is dat elke keer als de banners verspringen mijn beeld ook een hupsje maakt :P