Vochtig in huis?

15-10-2005 om 12:12 uur

hallo,

wij wonen sinds een jaar in ons nieuwe huis, we hebben het hele huis verbouwt en het dus naar ons idee goed aangepakt, goede isolatie en overal hr++ beglazing, beton vloeren/schelpen, enz.
Het is op dit moment natuurlijk erg vochtig weer maar bij ons in huis is het ook heel erg vochtig de vochtigheids meter geeft 80 tot 100 %.
En aangezien ik een allergie voor huisstofmijt heb is dit niet echt gezond voor mij.
Ik zou graag willen dat het hier in huis wat minder vochtig is, wie kan mij goede tips geven om de  vochtigheidsgraad naar beneden te krijgen?

bedankt nijnke.

Login of registreer om te reageren
22-10-2005 om 01:45 uur

Hier staat eigenlijk altijd wel een raam open. Zeker op mijn slaapkamer staat het raam nagenoeg altijd open. Als ik slaap weliswaar op een klein kiertje, maar overdags staat deze behoorlijk open.
Okay, ik moet toegeven dat het koud is op het moment dat ik mijn slaapkamer binnenkom, maar goed, ik vind luchten erg belangrijk en zal het voorlopig nog wel even volhouden  8-)

Login of registreer om te reageren
25-10-2005 om 21:57 uur

hoi allemaal

ramen openzetten waar ik slaap doe ik wel met verwarming aan,anders slaat de kou op mijn adem en wordt ik meteen benouwd als ik boven kom.moet zeggen dat dat wat stookkosten betreft meevalt heb boven overal deuren en sommige ramen open staan en overal dus ook de verwarming open.alleen als het flink koud is zet ik de verwarmingen boven open,en de thremostaat hangt beneden dus als het beneden warm(20C) is gaat hij wel aan maar wordt het boven niet superwarm.bevalt mij prima om het zo te doen
marit

Login of registreer om te reageren
07-11-2005 om 19:19 uur

Van de week hebben we de hordeur eruit gehaald in de woonkamer, maar tot afgelopen zondag stond de tuindeur nog iedere avond open.  We hebben dus geen last van vocht in huis.

Login of registreer om te reageren
08-11-2005 om 12:33 uur

Nog een info tip.

De lucht buitens huis is ook vervuild, daar kun je niks aan doen. Maar binnen het huis wel.
Vochtigheid kan geen probleem zijn, maar heeft wel een reden. Dus bedenk goed dat wanneer je gaat luchten, dat de ongezonde lucht van buiten ook binnen komt.  :X

Groet
Frank

Login of registreer om te reageren
09-09-2006 om 10:25 uur

Wij hebben een verrijdbare aerco gekocht die ook ontvochtigt.
Ik schrok van de hoeveelheid vocht hij in 1 uur tijd uit huis haalde.
Zeker een halve liter in 1 uur.
Ook ik woon in een oud flat met een vochtigheid van 80 tot 100.
Veel te hoog dus.

Login of registreer om te reageren
09-09-2006 om 10:41 uur

ik woon ook in een behoorlijk vochtig huis, idd ook meestal vochtigheid tussen 80 en 100, kzou echt neit weten hoe ik die onder de 40 moet gaan krijgen, maar goed. Bij mij staat idd eigenlijk altijd mn raam open, zomers vaak met een hor helemaal open, en swinters vaak snachts op de luchtstand en overdag helemaal open. Waar je misschien nog eens naar kunt kijken is of er water in de kruipruimtes onder het huis staat. Dat is bij ons namelijk ook het geval, en dat zorgt voor erg veel vocht in huis! helaas hebben we er hier nog niet echt een oplossing voor gevonden, maar die moeten er wel zijn!

succes ermee iig!

groetjes Irene

Login of registreer om te reageren