Nasleep longontsteking

08-12-2009 om 20:11 uur

Hallo,

Eind oktober was ik een kleine week behoorlijk ziek van de mexicaanse griep, maar na ruim een dag koortsvrij te zijn geweest kwamen de klachten weer terug. Een week later werd geconstateerd dat er een longontsteking was bijgekomen. De antibioticakuur sloeg gelukkig aan en ruim een week daarna was er na bloedonderzoek niets bijzonders meer te zien.
De weken daarna ben ik nog een paar keer terug geweest bij de huisarts omdat ik nog last had van bepaalde symptomen. Volgens haar was de ontsteking weg en is dit de nasleep van de mex. griep en longontsteking, die wel 6 weken na starten van antibiotica konden aanhouden.

Ondertussen ben ik al ruim 6 weken onderweg met dit alles en zit ik van de door de huisarts gestelde 6 weken naweeën al op 5 weken. Nog steeds ben ik erg moe, heb ik het met name 's avonds nog benauwd (gebruik standaard 2x per dag Seretide en nu nog extra Ventolin erbij), heb nog steeds een pijnlijke plek bij mijn rechter schouderblad en soms pijn bij mijn borst.
Werken doe ik nog vanuit huis en het is te zwaar om te reizen en 's avonds dingen te ondernemen.

Heeft iemand een idee of het normaal is dat je zo lang last houdt van de nasleep van een longontsteking? Of zou er opnieuw wat aan het broeden zijn?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
11-12-2009 om 21:10 uur
Reactie op emsepems

Ik ken het wel als ik pred gebruik.

Zou het kunnen dat het een teken is van vermoeidheid? omdat je het halverwege de dag krijgt?

Het zou maar zo kunnen dat de vermoeidheid dan al stiekem begint te komen.. merk het zelf niet echt dan. het begint 's ochtends een klein beetje en zo rond 15.00-16.00 uur lijkt het net of ik hoge koorts heb.

Login of registreer om te reageren
10-12-2009 om 23:17 uur

Heb je dan geen koorts?
Ik had dat ook tot bijna 4 maand na de longontsteking dat ik gewoon koorts/verhoging had. variatie was van 37.5 tot 39.6 dus.

het gaat echt met de dag. De ene keer voel je beter als de andere keer :) hopelijk voel je snel helemaal beter.
Veel sterkte

Login of registreer om te reageren
11-12-2009 om 19:52 uur

Hoi Janess,

Ik heb geen koorts, althans geen temperatuurverhoging. Heel vreemd.
Gewoon even afwachtten hoe het verder gaat en hopelijk snel weer een beetje beter.

Groetjes

Login of registreer om te reageren
11-12-2009 om 23:32 uur

Hoi,
Ik zit op internet te zoeken naar herstel van longontsteking en astma en kom op dit forum heel veel bekende dingen tegen.
Ook ik heb een aantal weken geleden de mex griep gekregen en toen vanaf huis gewoon doorgewerkt, dacht toen na een week, nou voel mij best lekker, werd 's avonds doodziek, heel benauwd, mega pijn in mijn rug en zij, hoge koorts, durfde het niet eens op te nemen, zo kookte ik, de andere ochtend de arts gebeld en voor ik het wist zat ik thuis aan het zuurstof. Schrok mij rot. Heb toen een zware antibioticakuur gehad naast mijn 4 x Flexotide 500 en Ventolin. Het is nu 3 weken na de start van de longontsteking en ik ben ook nog steeds moe, benauwd. Ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die daar nog lang last van heeft. Ik werk ook nog steeds niet, mijn hoofd wil wel heel veel, maar mijn lichaam wil niet.

Word er een beetje nerveus van, ene moment heb ik weer keelpijn, dan weer verstopte neus, lijkt wel of mijn weerstand totaal weg is, hebben jullie dat ook en wat doen jullie daar tegen?

Lieve groetjes,

Pluis

Login of registreer om te reageren
12-12-2009 om 22:23 uur

Hoi Pluis,

Ik herken je situatie.. mijn weerstand is ook nog steeds heel ver te zoeken. Dit probeer ik op te trekken door elke dag een stukje te lopen en te fietsen, op tijd rust te nemen, voldoende te slapen maar ook veel fruit te eten voor de nodige vitaminen.
Momenteel heb ik het bijna 7 weken, maar had wel verwacht dat er meer vooruitgang in zou zitten. Hopelijk ben jij er eerder vanaf!

Veel sterkte!

Groetjes Mariska

Reactie op pluis

Hoi,
Ik zit op internet te zoeken naar herstel van longontsteking en astma en kom op dit forum heel veel bekende dingen tegen.
Ook ik heb een aantal weken geleden de mex griep gekregen en toen vanaf huis gewoon doorgewerkt, dacht toen na een week, nou voel mij best lekker, werd 's avonds doodziek, heel benauwd, mega pijn in mijn rug en zij, hoge koorts, durfde het niet eens op te nemen, zo kookte ik, de andere ochtend de arts gebeld en voor ik het wist zat ik thuis aan het zuurstof. Schrok mij rot. Heb toen een zware antibioticakuur gehad naast mijn 4 x Flexotide 500 en Ventolin. Het is nu 3 weken na de start van de longontsteking en ik ben ook nog steeds moe, benauwd. Ben heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die daar nog lang last van heeft. Ik werk ook nog steeds niet, mijn hoofd wil wel heel veel, maar mijn lichaam wil niet.

Word er een beetje nerveus van, ene moment heb ik weer keelpijn, dan weer verstopte neus, lijkt wel of mijn weerstand totaal weg is, hebben jullie dat ook en wat doen jullie daar tegen?

Lieve groetjes,

Pluis

Login of registreer om te reageren
05-02-2010 om 20:01 uur

er is 27 december bij mij longontsteking geconstateerd, ben 4 weken thuis geweest en toen weer aan het werk, het valt heel erg tegen vorige week ging het redelijk maar nu is het weer helemaal mis.
Wordt zomaar benauwd en dan vaak ,smorgens bij het opstaan of ,savonds als ik rustig tv aan het kijken ben, ben vanmiddag nog naar de ha geweest en kon niets verondrustends vinden alleen een beetje gekraak aan de rechterkant kan de nasleep van longontsteking zo heftig zijn en lang duren ik begin me een beetje zorgen te maken heeft iemand misschien tips zodat ik me beter kan voelen.
groetjes joke

Login of registreer om te reageren
05-02-2010 om 20:05 uur

[quote author=joke galliard link=topic=9760.msg237001#msg237001 date=1265396475]
er is 27 december bij mij longontsteking geconstateerd, ben 4 weken thuis geweest en toen weer aan het werk, het valt heel erg tegen vorige week ging het redelijk maar nu is het weer helemaal mis.
Wordt zomaar benauwd en dan vaak ,smorgens bij het opstaan of ,savonds als ik rustig tv aan het kijken ben, ben vanmiddag nog naar de ha geweest en kon niets verondrustends vinden alleen een beetje gekraak aan de rechterkant kan de nasleep van longontsteking zo heftig zijn en lang duren ik begin me een beetje zorgen te maken heeft iemand misschien tips zodat ik me beter kan voelen.
groetjes joke
[/quote]

ja, als je al een longziekte hebt kan de nasleep van een longontsteking heel lang duren. Niks mooi. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
09-02-2010 om 11:22 uur

hallo
heb je berichtje gelezen bedankt daarvoor, ben gisteren met spoed naar de longarts geweest omdat de benauwdheid steeds erger werd, wat blijkt nu ik heb helemaal geen longontsteking ben alle afdelingen langs geweest bloed prikken slijmweghalen en foto,d en de blaastest natuurlijk, nu blijkt dat ik vocht om mijn hart heb en moet ik dus donderdag naar de cardioloog en die gaat een echo van mijn hart maken en waarschijnlijk vocht weghalen ben hier wel heel erg van geschrokken maar we moeten maar weer afwachten hoe het allemaal loopt
verder wens ik jullie een fijne dag en groetjes van joke

Login of registreer om te reageren
11-02-2010 om 15:31 uur

[quote author=joke galliard link=topic=9760.msg237848#msg237848 date=1265710976]
hallo
heb je berichtje gelezen bedankt daarvoor, ben gisteren met spoed naar de longarts geweest omdat de benauwdheid steeds erger werd, wat blijkt nu ik heb helemaal geen longontsteking ben alle afdelingen langs geweest bloed prikken slijmweghalen en foto,d en de blaastest natuurlijk, nu blijkt dat ik vocht om mijn hart heb en moet ik dus donderdag naar de cardioloog en die gaat een echo van mijn hart maken en waarschijnlijk vocht weghalen ben hier wel heel erg van geschrokken maar we moeten maar weer afwachten hoe het allemaal loopt
verder wens ik jullie een fijne dag en groetjes van joke
[/quote]

hey Joke,

Hoe is het gegaan bij de cardioloog?

Gr Sam :W

Login of registreer om te reageren