Oogdruppels en homeopatisch middel bij hooikoorts?

24-04-2010 om 07:25 uur

De laatste weken heb ik veel last van mijn ogen, ik gebruik daar duratears voor omdat ik die jaren geleden al eens voorgeschreven heb gekregen voor droge ogen (had toen nog geen hooikoorts).
Maar zijn er ook oogdruppels speciaal voor hooikoorts?

En zijn er goede homeopathische middelen tegen hooikoorts? Ik heb dit jaar veel meer last van hooikoorts dan eerdere jaren en vraag me af of daar iets homeopathisch voor is en of dat dan ook werkt natuurlijk  :) zo ja is dat gewoon te koop, drogist, natuurvoedingswinkel of kan dat alleen op recept?

groet, Hinke.

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 15:00 uur

Ik gebruik Allergo-COMOD tegen jeukende ogen a.g.v. graspollen. Dat is niet homeopatisch, maar koop ik bij de opticiën en kan ik ook gebruiken als ik lenzen in heb. Deze druppels helpen bij mij, verlichten in elk geval de jeuk.

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 16:28 uur

Bedankt Abo, misschien is dat nog een optie, zal er binnenkort naar vragen. :)

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 18:39 uur

Wat fijn zo'n topic over oogdruppels! Ik weet er zelf namelijk op 't moment ook niet zo goed raad mee. Ik heb regelmatig last van me ogen, maar niet elke dag. Ik heb de afgelopen jaren al verschillende dingen geprobeerd, maar 't werkt niet, of wel maar niet lang genoeg, waardoor je heel vaak per dag moet blijven druppelen.
De laatste dagen word ik helemaal kriebelig van me ogen (warm, prikkerig, vaak 't gevoel alsof er iets in zit..) ik loop er heel veel mee te draaien/wrijven maar volgens de opticien kan dat geen kwaad. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar die Allergo-comod niet! Misschien is dat nog een optie!

Bedankt voor de tip! ^O^

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 19:26 uur

Half maart had ik veel last en toen kreeg ik Livostin van een huisarts. Dat hielp ook, al bleef ik wel klachten houden. Nu dus een middel van de opticiën, de jeuk is niet helemaal weg, maar wel een stuk minder.

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 20:26 uur

ik heb heel vaak slierten in mn ogen. Ik gebruik prevalin maar ik moet het eigenlijk bijna iedere dag gebruiken anders blijven mijn ogen branden en jeuken.

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 21:45 uur

@ emsepems & Daantje: Bedankt voor het meedenken, allergietabletje erbij heb ik ook wel eens gehoord. Alleen gebruik ik Aerius, die een standaard dosering heeft van 1x daags.

Login of registreer om te reageren
23-06-2012 om 21:47 uur

Ik gebruik ook Aerius en mag bij heftige klachten van mijn longarts een tweede tabletje nemen. Dat werkt voor mij goed en ik word er ook niet suf van en krijg ook geen bijwerkingen. Voor je daar zelf mee begint zou ik dat wel overleggen met je arts maar het wordt dus wel eens voorgeschreven.

Login of registreer om te reageren