Interview met elly-gezelly

16-01-2012 om 12:45 uur

[center]http://img338.imageshack.us/img338/6354/img0232elly.th.jpg[/center]

Wat is je (forum)naam?  
Ik heet Elly, maar veel mensen noemen mij graag Elly-gezelly. Ik ben best blij met die bijnaam.

Ben je man of vrouw?
Vrouw. Maar misschien ook een beetje man, ik heb nl haar op mijn benen en schoenmaat 43/44. Vroeger vond ik dat erg, nu niet meer Haha

Waar kom je vandaan?
Ik woon in Eindhoven, maar ben geboren in het westen van het land.

Wanneer ben je jarig?
2 Dagen voor Kerstmis, onlangs werd ik 54 jaar.

Verliefd/Verloofd/Getrouwd?
14 februari 1983 kregen mijn man en ik verkering.
We zijn nu nog steeds verkeerd en vieren dat elk jaar.
Het is heel leuk om om die reden een feestje te geven... In ’88 zijn we getrouwd, maar dat vieren we nooit.
Het verkeerd-zijn vieren vinden wij veel leuker!
Past ook beter bij ons, want we zijn allebei zelf ook hartstikke verkeerd, komt geloof ik ook niet meer goed!!

Werk je/zit je op school en wat doe je dan?
Ik heb een 0-urencontract bij een grote instelling voor verstandelijk gehandicapten.
Ik werk daar een aantal keren per maand als muzikant bij allerlei gelegenheden.
Ik volg de opleiding koordirectie in Tilburg, want dirigeren is mijn lust en mijn leven.
Ik vind erg leuk om te doen en ik word er ook langzaam steeds beter in.
Verder geef ik hier en daar workshops zingen. Ik leer groepen, kinderen, ouderen dan allerlei liedjes aan uit alle hoeken van de wereld, bv Afrika, Japan, Oost-Europa enz.
Al met al werk ik zo’n 8 uur per week.
Samen met de zorg voor mijn gezin kan ik dit qua longen net volhouden.  

Hoe ben je op het forum gekomen?
Ik zocht deze zomer info over huisstofmijtallergie, ben toen aan t lezen, lezen, en nog es lezen geslagen. Ik raakte echt helemaal opgetogen over zoveel herkenning en goede informatie.
Eind juli ’11 heb ik mezelf aangemeld. Er is sindsdien al veel ten goede gekeerd wb mijn astma.
Ik vind het geweldig hoe wij hier met ons allen elkaar helpen, informeren, ondersteunen, wakker schudden enz.

Hoe ga jij om met negatieve reacties uit je omgeving op je astma?
Ik heb daar vroeger in mijn jeugd heel veel last van gehad, en dat heeft mijn zelfbeeld geen goed gedaan.
Nu, als volwassene, kan ik daar wel beter mee omgaan. Het lijkt me voor een buitenstaander met gezonde longen ook erg moeilijk te begrijpen. (Vooral omdat mijn benauwdheid heel vaak niet hoorbaar is.)
De laatste tijd vertel ik er meer over in mijn omgeving en het verbaast me hoeveel goede, begripvolle reacties ik daar nu op krijg.
Dat is fijn.

Heb jij al een vakantie gepland dit jaar?
Ja, we gaan misschien een kunstreis door Spanje maken.
Vliegend erheen en per touringcar langs de kust. Oa Barcelona!
Maar gewoon met man-lief naar Frankrijk met onze stokoude vouwwagen lijkt me ook heerlijk, hoor.

Hou jij van het songfestival?
Nee, nee driewerf nee! Ik hou niet zo van dat media-gedoe eromheen en er is toch al van te voren bekokstoofd wie er wint.
En daarbij, ik hou absoluut niet van Gorden, of haal ik nu zaken door elkaar??

Hoe bracht jij Oud en Nieuw door?
Ik was erg droevig, want er was in de week ervoor iets vreselijks gebeurd.
Daar wil/kan ik hier op internet helaas niet over schrijven.
We vierden Oud en Nieuw met 12 buren, we deden het “TOP-2000”spel, dat was erg leuk.
Maar ook wel heel vreemd omdat ik in zo’n stemming was.
Soms was ik er gewoon even niet helemaal bij. Nu is het trouwens al wel iets beter met mij, al blijft de droefheid wel aanwezig.

Heb je een droomwens, iets wat je zeker een keertje in je leven gedaan wilt hebben?
Ik zou niet weten wat ik nog zou kunnen wensen, ik heb niet alles, maar dat hoeft ook niet.
Ik ben blij met de manier waarop ik nu leef, met de liefde en de gezelligheid om mij heen.
Meer abstract; Ik hoop natuurlijk op wereldvrede en eerlijke verdeling van voedsel voor alle mensen op aarde.
Ik heb eens een poster gezien waarop al het eten te zien was wat iedere wereldburger zou kunnen eten, mits er maar een eerlijke verdeling van voedsel zou zijn. Die heeft erg veel indruk op mij gemaakt. Verder zou ik wel eens willen meemaken, dat ik geen astma had, maar dan wel op voorwaarde dat het ook echt niet meer terugkomt!
Ik ben nu nl aardig aan de ziekte gewend, als het tijdelijk zou verbeteren en dan weer terug zou komen, zou ik denk ik weer opnieuw moeten beginnen met accepteren.

Wat vind jij van het huidige kabinet?
Ik schaam mij in een land te wonen, waar dit “kabinet” gekozen is. Ze mogen direct naar huis van mij.

Heb je kinderen?
Ja, twee lieve schatten. Een dochter van 17 en een zoon van 20.

Hebben deze ook Astma o.i.d.?
Vroeger als kind hebben ze het beiden wel gehad, nu niet meer, zoon heeft nog wel allergie voor honden, dochter regelmatig eczeem.

Welke kleur krijgt een smurf wanneer je hem wurgt?
Heb ik nog nooit gedaan, dus geen idee.

Wat is je lievelingsdier?
Gerbil (=Woestijnratje) Jaren geleden hebben wij een grote glazen bak in de kamer gehad, met een groep van die vrolijke, gezellige, kneuterige beestjes.
Heerlijk actief en bijna tam. Ik werd er niet benauwd van, kon er uren naar kijken en zei toen vaak,
“In een vorig leven ben ik vast woestijnratje geweest.”
Zo veel herkenning zag ik bij die beestjes! Steeds maar lekker bezig met knuffelen en kroelen, en lekker wroeten in hun huisje, en overal aan knagen.
Ik mag ook graag kroelen en ben een verwoede nagelbijter, dus overeenkomsten zat, haha

Heb je een vraag die aan het volgende forumlid die geinterviewd gaat worden zou willen stellen?
Waar heb jij het laatst om gelachen?

Zijn er dingen die je mist of anders zou willen zien op het forum?
Nee hoor, het is precies goed. Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om de mensen die er zorg voor dragen even in t zonnetje te zetten.
Dankjulliewel!!!
Misschien toch één nadeel, het is een beetje verslavend, maar dat ligt aan mijzelf.

Wil je verder nog iets kwijt?
Ik vond het erg geinig om dit interview in te vullen, dankjewel Gwenny!!!

Groetjes Elly

Login of registreer om te reageren
16-01-2012 om 19:19 uur

Een leuk mens levert een leuk interview op. Dat zie je maar weer.
Bedankt Elly-gezelly en Gwenny
Oma Akke

Login of registreer om te reageren
17-01-2012 om 21:19 uur

weer een leuk intervieuw
en ook leuk om zo iedereen beter te leren kennen  ^O^

Login of registreer om te reageren
18-09-2012 om 12:27 uur

zag nu voor het eerst de intervieuw pagina.  Erg leuk om te lezen.
Leuk om ook een foto te zien zodat je weet wie iemand is.

Leuk intervieuw Elly en Gwenny.

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-09-2012 om 15:13 uur

Goed dat je ze gevonden hebt José
Nog heel even en dan komt er alweer een nieuwe online

Login of registreer om te reageren