Mijn dagje

04-10-2012 om 22:06 uur Gesloten

Even iets over mijn dagje plaatsen  ;).
Heb vandaag eigenlijk een vrij hectische dag, maar wel grappig  ;).
Deze morgen kwam mijn moeder af met alle winterkleren en schoenen te voorschijn te halen. En als ze iets wil doen gebeurd dit ook  :). Dus heb ik deze voormiddag mee kleren en schoenen gesorteerd. En de zomerkleren zijn naar zolder verhuisd. Dit heb ik niet gedaan ik heb gecommandeerd, mama heeft het uitgevoerd. Is wel eens fijn zo te mogen commanderen en zelf niets te hoeven doen  8-).

Maar daardoor was dus mijn planning van vandaag overhoop gehaald :(, maar geen nood dit doen we morgen dan maar. Gelukkig kan dit, en nu kan ik dus gewoon iets uit mijn kleerkast nemen en moet ik niet zoeken naar wat kan ik aandoen, want het is zo koud.

Deze namiddag had ik piano les, dacht wat ga ik daar kunnen doen. Mijn lichaam wilt al een ganse dag niet meewerken en dacht dus dat piano niet ging lukken. Maar de leerkracht was er tevreden, terwijl ik niet zo. Ik leg mijn lat soms nogal erg hoog, ook al kan ik door het ziek zijn niet alles meer zoals daarvoor. En kost voor mij piano spelen enorm veel moeite, maar wil dat dan niet laten zien. En doe heel hard mijn best om het te verbergen voor andere, die ik niet zo goed ken. Eens ik ze beter ken zal ik dat niet zo hard meer verbergen, maar ben vaak bang wat ze van me gaan denken, na maar de tweede of derde keer te zien. Weet wel dat ze weten dat ik er niets kan aan doen als ik eens een week niet veel kan oefenen, of de les eens niet goed lukt. Maar toch wil ik het perfect doen, en even goed zijn als de andere in de les. Wil niet dat ik door mijn ziekte anders behandeld wordt. Dat ze milder zijn voor mij, en mij vlugger goed vinden. Denk wel niet dat ze dat doet en als ik dat gevoel krijg zal ik er met de leerkracht wel eens over praten.

Daarna moest ik naar de kine, waar ik enorm teleurgesteld was in mezelf. Het was een groot verschil met de andere dagen. Ja ga bijna dagelijks naar de kine. De gewichten leken ineens zoveel zwaarder dan de andere dagen, vroeg zelfs aan de de kine (Dorien noemt ze) of het hetzelfde gewicht was. Ze vroeg waarom en ik legde het uit. Ze zei dat het niet zwaarder was, vond het moeilijk. Het steppen ging ook niet zoals anders, normaal heb ik 140 steps, maar nu een heel deel minder op dezelfde tijd. Ik was kwaad op mezelf, teleurgesteld, gefrustreerd, … Dorien zei dat ik het goed had gedaan, en dat ik echt mijn best doe. Het is echt een schat van een kine, weet me te motiveren, op te beuren, … De oefening met de springtouw was wel leuk, de eerste keer als ik deze deed was het een ramp. Was ook zolang geleden dat ik met een springtouw sprong, dat is van mijn kinder jaren geleden. Kon er bij de kine toen niet mee overweg. Ze zei dat ik het nu wel goed deed en het leuk was te zien dat het wel lukte. Ze vind het ook leuk om met mij te werken, ze zei bij jou moet ik je afremmen en je verplichten te zitten, bij andere moet ik het omgekeerde doen, ze motiveren iets te doen. Vind het leuk dat je telkens alles wilt uittesten, zonder veel tegenspartelen. Ja zo ben ik ik wil vooruit, wil proberen toch een stukje terug te winnen. Al is het maar een klein beetje, dan ben ik al heel blij.

Toen ik thuis ben gekomen heb ik me bezig gehouden op de computer, ja mijn tweede vriend. Ik schrijf heel graag, schrijf ook tekstjes voor liedjes over hoe ik me voel en wat het ziek zijn met me doet. Zo kan ik het even kwijt, muziek en schrijven doet heel veel voor mij.

Zo dit was mijn dagje  :)

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
07-10-2012 om 21:27 uur

Hoop dat je de komende nacht wat beter slaapt.
Fijn dat je wat afleiding hebt gehad door het bezoek van je vriendin.
Hoe moeilijk ook misschien volgende keer toch hulp vragen bij het badderen dan kun misschien iets meer genieten en heb je de rest van de dag nog wat energie over.
Veel speelplezier hoop voor je dat je wint.

07-10-2012 om 23:04 uur
Reactie op HJ

Hoop dat je de komende nacht wat beter slaapt.
Fijn dat je wat afleiding hebt gehad door het bezoek van je vriendin.
Hoe moeilijk ook misschien volgende keer toch hulp vragen bij het badderen dan kun misschien iets meer genieten en heb je de rest van de dag nog wat energie over.
Veel speelplezier hoop voor je dat je wint.

Ben 3 keer van de vijf speletjes gewonnen  8-), is gewoon super andere verslaan  ^O^. En ja weet ht dat ik beter hulp vraag, maar is zo verdomd moeilijk, heb het er echt moeilijk mee om dit stukje ook af te geven  ;(. weet dat ik er dan net meer ga aan hebben en dat ik meer ga genieten en achteraf nog iets kan doen. Maar voelt zo raar aan, en heb al zoveel moeten afgeven. Worstel er echt mee. Komt misschien wel, als ik me nog even geduld geef. en heb soms zo een angsty dat ze me flauw gaan vinden. Degene die liever alles laat doen dan het zelf te doen. Waarom is het zo een geworstel met jezelf op zo een momen. Maar zal het zeker woensdag eens aankaarten in het ziekenhuis. Misschien schrijven zij direct hulp voor. Al is het wel een grote stap.
Bedankt voor de steun.

Veel lefs, knuf Heidi  :W

08-10-2012 om 10:40 uur

Ha lieve Heidi,
Wat fijn dat je hier een blogje bent gaan schrijven. Zo kan ik je volgen en hoef ik niet steeds privé te vragen hoe het met je gaat. Ik vind het knap van je dat je ondanks jouw fysieke conditie je toch onder de mensen begeeft en buiten de deur gaat. Muziekles, kine, ouderen helpen en dat vaak ook nog op één dag! Is dat soms niet gewoon té veel? Ik wil maar zeggen, als ik een infectie heb ik écht niet buiten de deur kom en de boel de boel laat.... Gewoon om maar alleen aan mezelf te denken en om zo snel mogelijk op te knappen (moet ook wel voor mijn kinderen). Maar allé, ik wil me er niet mee bemoeien, maar wees zuinig op jezelf!!!!! Eerst JIJ zelf en dan anderen. Ook al klopt jouw verpleegsterhartje nog zo fanatiek... Dit is wel iets dat ik mezelf écht heb moeten leren. Maar nadat men mij de afgelopen twee jaren sociaal duchtig in de steek heeft gelaten, heb ik daar geen enkele moeite meer mee. Ik ga je hier volgen, lieverd! Take care xxxxx  :W
Goudlokje

08-10-2012 om 13:39 uur
Reactie op Goudlokje

Ha lieve Heidi,
Wat fijn dat je hier een blogje bent gaan schrijven. Zo kan ik je volgen en hoef ik niet steeds privé te vragen hoe het met je gaat. Ik vind het knap van je dat je ondanks jouw fysieke conditie je toch onder de mensen begeeft en buiten de deur gaat. Muziekles, kine, ouderen helpen en dat vaak ook nog op één dag! Is dat soms niet gewoon té veel? Ik wil maar zeggen, als ik een infectie heb ik écht niet buiten de deur kom en de boel de boel laat.... Gewoon om maar alleen aan mezelf te denken en om zo snel mogelijk op te knappen (moet ook wel voor mijn kinderen). Maar allé, ik wil me er niet mee bemoeien, maar wees zuinig op jezelf!!!!! Eerst JIJ zelf en dan anderen. Ook al klopt jouw verpleegsterhartje nog zo fanatiek... Dit is wel iets dat ik mezelf écht heb moeten leren. Maar nadat men mij de afgelopen twee jaren sociaal duchtig in de steek heeft gelaten, heb ik daar geen enkele moeite meer mee. Ik ga je hier volgen, lieverd! Take care xxxxx  :W
Goudlokje

Hey Goudlokje,
Als ik ziek ben ga ik niet buiten, alleen voor kine wel. Want dit is vaak niet meer regelbaar dat zij tot hier komt. En dat is ook niet zover.
De vrienden zijn zondag tot hier gekomen. En namiddag hele tijd in bed gelgen.
En gaan helpen mensen eten te geven doe ik niet als lichaam niet mee wilt. Dan kom ik daar niet, want een infectie erbij gaat echt niet als ik zwak ben.
Dus geen nood, zorg goed voor mijn lichaam :).
Veel liefs, knuf
Heidi :W

08-10-2012 om 17:34 uur

Hoi!
Leuk om hier je belevenissen te lezen!
En tuurlijk voelt hulp vragen raar, we zijn toch nog jong????
Maarreh, ik denk niet dat 'de mensen' gauw zullen denken dat je zo'n flauw mens bent die voor zich laat rennen... Gewoon inderdaad maar eens aankaarten bij je volgende bezoek in het ziekenhuis.

Ik ga je hier volgen!!
Groets, Marieke

ps: wat is ambeteren?? is dat een soort amuseren?? (ik woon in Noord-Nederland en een klein beetje Belgisch begrijp ik wel, maar ambeteren is totaal nieuw voor mij... hihi).

08-10-2012 om 19:24 uur
Reactie op maraikie

Hoi!
Leuk om hier je belevenissen te lezen!
En tuurlijk voelt hulp vragen raar, we zijn toch nog jong????
Maarreh, ik denk niet dat 'de mensen' gauw zullen denken dat je zo'n flauw mens bent die voor zich laat rennen... Gewoon inderdaad maar eens aankaarten bij je volgende bezoek in het ziekenhuis.

Ik ga je hier volgen!!
Groets, Marieke

ps: wat is ambeteren?? is dat een soort amuseren?? (ik woon in Noord-Nederland en een klein beetje Belgisch begrijp ik wel, maar ambeteren is totaal nieuw voor mij... hihi).

Hallo,
Ambeteren wilt zeggen iemand plagen, onozel doen en zo.

En idd we zijn nog jong te jong om al hulp nodig te hebben, maar ga het in ieder geval eens bespreken.

Veel liefs, knuf
Heidi

08-10-2012 om 18:25 uur

Hoi heidi,
Wat leuk om je te volgen.
Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt. Goed dat je afleiding hebt en bij de kine je beweging krijgt. Maar  neem niet te veel hooi op je vork en wees vooral niet te streng voor jezelf. Als het wat minder gaat is dat frustrerend en moeilijk te accepteren, maar ik denk dat de meesten het wel herkennen hoor. Dat is zeker niet gek. Goed om het woensdag aan te kaarten. Geniet lekker van de verslavende spelletjes.
Beterschap!

08-10-2012 om 19:30 uur

En dan nu iets over mijn dagje vandaag  :).

Hier zijn we weer, weer een dagje verder. Weer een nacht met weinig uurtjes gehad :(. En nog steeds geen beter dagje, gaat steeds slechter.

Vandaag niet veel gedaan, wel Dorien geambeteerd  :P. Maar ging dus niet vandaag, was een ramp. Uiteindelijk heeft ze me doen stoppen met de oefeningen en moest ik gaan liggen voor tapotage en zo, geen inspanning meer zei ze  :?. Dat was dus duidelijk, een rampdag.

Ben enorm moe maar slapen lukt niet door de benauwdheid en pijn, medicatie helpt niet. Geraak geen stap vooruit, misschien eens achteruit proberen  :P, misschien dat dat wel lukt  :+. Is echt frustrerend, weer de zoveelste infectie, en hoop echt dat het geen ziekenhuis wordt. Ben er zo bang voor als ik straks bel dat ze me doorstuurt. En wil dat niet, niet nu, niet vandaag of morgen. Woensdag moet ik halen. Zeker weten en niet vandaag er gaan liggen, want dan gaat het weer niet door. Weer eens uitstel en wanneer gaat het dan doorgaan, en ga ik dan weer niets hebben. Mijn hoofdje slaat nu wat tilt. Piekeren piekeren en nog eens piekeren, want het loopt weer eens niet zoals gepland. Maar ja zoals Sophie me zei als het niet gaat zoals het hoort, moet het maar zoals het gaat. Daar denk ik nog vaak aan.

En mits ik aaneenhang met infecties, de ene is nog niet tegoei door en er staat al een andere voor de deur. Gaat het als het uitgesteld niet veel beter zijn vrees ik, zeker niet deze periode. Want nu komen de virussen en bacteriën veel voor. En ik heeet ze spijtig genoeg altijd welkom, ook al wil ik het niet.

Heb dan maar mijn huisarts gebeld, moest direct cortisone nemen, en haar straks terugbellen. Nog niet veel verbetering sinds de cortisone spijtig genoeg. Dus ben echt bang ervoor.

Maar hou jullie wel op de hoogte als ik terug gebeld heb.

Veel liefs, knuf
Heidi  :W

08-10-2012 om 19:43 uur

Och meis, wat balen dat je je zo shit voelt.
Een hele dikke knuf vanaf hier en ga toch voor je duimen, wie weet...

Marieke :*

(Dat scheelt nogal, amuseren of even lastig vallen/plagen... hihi..., leuk om dat woord hier (in Groningen) es in te voeren)