Longarts Frans Krouwels beantwoordt medische vragen

14-10-2005 om 19:23 uur Gesloten

Wij zijn zéér verheugd en dankbaar te mogen mededelen dat longarts (OLVG) en coördinator van de Astma- & Allergiepolikliniek Frans Krouwels heeft aangegeven bereid te zijn medische vragen hier op het forum te beantwoorden.

Bij deze heten wij Frans Krouwels dan ook van harte welkom op het forum  ^O^

Er zal een apart 'board' (rubriek) komen op het forum waar medische vragen gesteld kunnen worden.
Let wel, dit zijn dus géén algemeen medische vragen maar specifiek over astma en/of allergie.

Het zal wellicht niet altijd mogelijk zijn alle vragen te beantwoorden, simpelweg daar dit enorm veel tijd zou kosten. We vertrouwen op jullie begrip en geduld als een antwoord langer op zich laat wachten.

Meer algemeen medische vragen welke door informatie elders op het internet verkrijgbaar is zal beantwoord kunnen worden middels een quote (mét bronvermelding) van een andere website met duidelijke informatie. In principe zullen de crewleden hiernaar kijken.

Zo kan ook veel informatie worden gevonden op: www.spreekuurthuis.nl
Een website met een hoofdstuk astma en COPD waar Frans Krouwels ook deel aan heeft gehad.

Hou het redelijk met betrekking tot het vragen stellen. Ga bijvoorbeeld niet 10 vragen posten binnen een week tijd; dat heeft geen enkele zin en zou tot gevolg kunnen hebben dat veel vragen onbeantwoord blijven.

Vragen welke je dus aan een longarts wilt stellen, zónder daarvoor een afspraak te hoeven maken en zónder daarvoor het huis te hoeven verlaten kunnen worden gesteld aan longarts Frans Krouwels hier op het forum.

De reacties zijn gesloten.
15-10-2005 om 00:36 uur

Wat een goed en cool initiatief van Dr. Krouwels om vragen hier op het forum te beantwoorden  ^O^

Het is mijn persoonlijke ervaring dat je altijd wel iets vergeet te vragen tijdens een bezoek aan je arts.
De vraag die je eigenlijk tóch had willen stellen of welke je wilt stellen zonder daarvoor weer opnieuw naar je arts gaan stel je dus voortaan hier. Klasse zeg  ;D

15-10-2005 om 17:56 uur

super!! ik vergeet altijd nog iets te vragen aan mn dokter, ik moet het gewoon leren opschrijven O-) ik herken het helemaal stuart :P

groetjes nina

15-10-2005 om 22:00 uur

geweldig hoor :Y

16-10-2005 om 10:34 uur

Het is fijn dat hier op het forum een longarts vragen wil beantwoorden. Maar gaat dit niet wat te ver? Deze longarts beschikt niet over de informatie die jouw behandelde longarts wel heeft. Dr. Krouwels zal dan ook niet persoons gerichte vragen kunnen beantwoorden.

16-10-2005 om 10:43 uur
Reactie op Famke

Het is fijn dat hier op het forum een longarts vragen wil beantwoorden. Maar gaat dit niet wat te ver? Deze longarts beschikt niet over de informatie die jouw behandelde longarts wel heeft. Dr. Krouwels zal dan ook niet persoons gerichte vragen kunnen beantwoorden.

Ik neem aan dat iedereen zal begrijpen dat Dr. Krouwels niet op persoonsgerichte vragen zal kunnen antwoorden, daar hij geen dossiers voor zijn neus heeft liggen. Hij beschikt echter over veel meer kennis dan wij hier ooit zullen hebben/bij elkaar kunnen zoeken... Wat mij betreft dus een aanwinst voor het forum *O*.

17-10-2005 om 12:51 uur
Reactie op Famke

Het is fijn dat hier op het forum een longarts vragen wil beantwoorden. Maar gaat dit niet wat te ver? Deze longarts beschikt niet over de informatie die jouw behandelde longarts wel heeft. Dr. Krouwels zal dan ook niet persoons gerichte vragen kunnen beantwoorden.

Medische vragen kunnen naar mijn mening prima beantwoord worden zónder de persoon in kwestie te kennen als patiënt zijnde. Het gaat hier om het stellen van algemeen medische vragen en niet om de behandeling van individuele patiënten.

17-10-2005 om 13:02 uur
Reactie op Famke

Het is fijn dat hier op het forum een longarts vragen wil beantwoorden. Maar gaat dit niet wat te ver? Deze longarts beschikt niet over de informatie die jouw behandelde longarts wel heeft. Dr. Krouwels zal dan ook niet persoons gerichte vragen kunnen beantwoorden.

Het moge duidelijk zijn dat het niet de bedoeling is om mensen te gaan behandelen. De vragen welke je kunt stellen richten zich puur op de medische kennis en ervaring welke Dr. Krouwels heeft. Natuurlijk bespreek je je dossier met je eigen arts. Je kunt hier echter medische vragen stellen waar je het antwoord niet op weet. Dit zjin dus vragen die algemeen gelden en niet gericht op de individuele medische situatie. 

17-10-2005 om 12:30 uur

Mooi Initiatief dit :Y
en het lijkt me dat er alleen algemene vragen gesteld kunen worden.  Voor persoonlijke dingen moet je bij je eigen longarts zijn

17-10-2005 om 14:42 uur

Te gek intiatief hoor!! ^O^

18-10-2005 om 13:10 uur

Ik vind het geweldig dat deze man, naast zijn waarschijnlijk toch al drukke baan, de moeite neemt om hier vragen te beantwoorden!
Er zijn ook een heleboel mensen die misschien vragen hebben aan een longarts maar daar nooit komen, en het is fijn dat hun de mogelijkheid geboden wordt om die vragen dus aan Dr Krouwels te stellen.

Martha