vervolg mijn dagje

06-11-2012 om 21:08 uur Gesloten

Hier zijn we, de dag is voorbij. En heb goed nieuws  ;) longfunctie was goed en mag morgen naar huis  *O* zie er naar uit, in mijn eigen plekje gaan herstellen  :).

Heb weer leuk bezoek gehad en geofend met stappen, zodat we stapjes vooruit maken he  ;).
Nu terug een goede nacht dat we uitgerust naar huis kunnen gaan.
En daar  verder kunnen herstellen.

Ben super blij  :s).
tot morgen

veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
08-11-2012 om 00:12 uur
Reactie op Kido

Sien jullie zorg verzekering is toch ook heel anders dan die in nl?

Het probleem zit hem niet in de zorgverzekering op zich, maar wel dat er in bij wet bepaald is dat astmapatiënten niet in aanmerking komen voor longrevalidatie.  Wel voor COPD, CF, enz. Eén van de criteria is bvb een stabiele FEV1 hebben onder de 60%. Daar voldoe ik regelmatig/meestal aan, maar omdat astma per defenitie een reversibele aandoening is vinden ze dat onvoldoende indicatie.

08-11-2012 om 09:44 uur

Maar België en Davos hebben toch geen banden?
Er hier kom je ook niet zomaar ff in aanmerking voor revalidatie en t is al helemaal geen ik ga ff naar Davos.
Gaat een hoop geregel aan vooraf en dan een  ja zien te krijgen van de verzekering is ook niet vanzelf sprekend meer.

08-11-2012 om 11:41 uur

Goed zo dat Belgen ook naar Davos kunnen hoor! Hoog tijd dat jullie landje wat meer gaat doen voor mensen met astma. En Belgen zijn zo leuk en gezellig en ze praten ook zo gezellig.

Wat mij betreft zijn jullie van harte welkom. Er waren in Davos twee Belgische zusters, wat een schatten waren dat!

08-11-2012 om 11:50 uur
Reactie op jippie46

Goed zo dat Belgen ook naar Davos kunnen hoor! Hoog tijd dat jullie landje wat meer gaat doen voor mensen met astma. En Belgen zijn zo leuk en gezellig en ze praten ook zo gezellig.

Wat mij betreft zijn jullie van harte welkom. Er waren in Davos twee Belgische zusters, wat een schatten waren dat!

Ja ik vind het ook dat het hier eens mag veranderen, bedankt Jippie.
En ik hoop dat ik er binnen enkele weken vertoef.

veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

08-11-2012 om 11:49 uur

Zalig gewoon terug thuis te zijn  :s)
Heb bredelijk geslapen, een aantal keren wakker geworden van pijn en benauwd, maar had ik in ziekenhuis ook wel voor. Alleen pijnmedicatie is wel anders, in ziekenhuis had ik contramal retard en nu een gewone contramal. Door de andere was ik 12 uur beschermd en viel pijn mee 's nachts. Maar ja dan nemen we gewoon een bij als we wakker worden. Het voordeel is dat ze me hier niet om 7 uur wakker maken voor hun ochtend routine onderzoeken en kan ik lekker slapen tot ik wakker wordt  8-). Dus vind ik het minder erg om 's nachts eens wakker te worden.

Stappen gaat nog zeer vermoeiend, zak precies telkens door mijn benen. Voel me erg zwak en hier moet ik wel grotere afstanden stappen dan in zh. Daar ging ik wel eens de gang op om te oefgenen, maar dat waren enkele stapjes en dan terug naar bed. Hiier zijn die enkele stapjes al nodig wil ik ergens raken. Maar zo oefenen we wel telkens  ;).

Straks komt Dorien langs, gaan we nog lekker oefenen dat we terug vooruit raken, en binnenkort een marathon kunnen lopen  :P (grapje he). We proberen gewoon stukje per beetje vooruit te raken en vorderingen te maken. We hebbe er allesinds moed op om te oefenen en verder te raken.

Ga nu een wat gaan eten, maagje vraagt me achter eten  :s) en zullen we maar aan toegeven  ;).
Tot de volgende, laat jullie wel verder weten hoe het loopt.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

08-11-2012 om 15:02 uur

Iedere dag een stapje vooruit.
Goed oefenen en steeds iets meer doen dan gaat het vast goedkomen.
Hoop dat er snel ja gezegd word en je naar Davos kunt om te gaan opknappen.
Zet hem op meid je kunt het.

08-11-2012 om 17:59 uur

ik hoop van harte dat je naar Davos mag Heidi!
neem je Sien dan ook mee want jullie beide gun ik ook zo een gezondere periode

08-11-2012 om 20:29 uur

Ha!

Ja, vind het zeker goed dat er ook voor Belgen met astma hopelijk iets komt. Vind het echt niet normaal dat er voor jullie niets is in België. Ik zou zeggen: welkom in Davos! Hopelijk gaat t echt lukken met verzekering en kan je er gaan opknappen en stabieler worden. en hopelijk tzt ook Sien!

En wat betreft AB in onderhoud: mij heeft dat jaren geleden (in2005) heel veel goeds gebracht! Ben toen gestart met Azithromycine 500mg 3x per week en heb er toen echt een goed jaar door gehad. was echt t ei van Columbus. Natuurlijk zijn niet alle problemen weg en nu is mijn astma ook al jaren beroerd,  maar toch heb ik positieve ervaringen daarmee en zou het dus ook zeker aanraden om te proberen. Alle beetjes helpen tenslotte...!!

t Beste!

groetjes
Jorine

09-11-2012 om 23:01 uur

Tof al die fijne reacties hier. Ja hier in België is het slecht georganiseerd op gebied van astma en revalidatie.

Vandaag langs huisarts geweest, had een goed gesprek, maar de tranen kwamen erbij. Soms is het even niet makkelijk om er mee om te gaan, maar een goed gesprek helpt dan wel. En huisarts wilt me laten testen op muco ze denkt daar wel aan. Daar ben ik ook wel bang voor wat er uit gaat komen. Ze gaat een zweettest plannen als die mogelijkheid er in zit, of met een la overleggen die dan te doen. Volgende week weet ik meer. Zit nu wel met een bang hartje te wachten.

Dan vandaag toch maar naar muziekschool naar een verplichte les. Anders kon mijn jaar daar wel eens door verloren zijn. Maar ben volledig op van daar naartoe te gaan. Ook al heb ik niets moeten doen, want ze kwamen me halen en zat in rolstoel. Maar vraagt zoveel van me.

De rest van de dag is het rust geweest, heb ik geslapen, tv gekeken en zo verder. Niet veel gedaan verder. Maar dat was nodig ook.
Tot de volgende, hou jullie van alles op de hoogte  ;)

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

09-11-2012 om 23:21 uur

Hey Heidi,

goed dat je je hart ook eens kan luchten bij je HA en dat ze wat verder kijken naar hypotheses die je klachten kunnen veroorzaken. Het lijkt me idd wel heel spannend.
Ik hoop dat je snel verder opknapt!

liefs