Vervolg mijn dagje II

11-12-2012 om 23:25 uur Gesloten

@ goudlokje dat gaat me lukken als mijn lichaam nu meewerkt, morgen cortisone afbouw en als ik daar goed op reageer mag ik donderdag of vrijdag naar huis  :). En dan hopen dat we een tijdje thuis blijven. En het een tijdje goed blijft gaan, of toch zoals het nu gaat.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
13-12-2012 om 22:52 uur

Zalig thuis dus! Ben heel blij voor je. Hopelijk krijgt je arts ongelijk en moet je dit jaar niet meer opgenomen worden!

liefs

14-12-2012 om 09:48 uur

Jippie ze is weer thuis!! Oost west thuis best meid!
Genieten en opknappen is nu je motto.

15-12-2012 om 10:11 uur

Is het paketje dan aangekomen? Hoe vond je het? Ben enorm benieuwd  ;).

Hoi Heidi,
Het pakketje is goed aangekomen. Vond het erg leuk en creatief.
Fijn dat je weer thuis bent. Hoop dat het nu echt langzaamaan beter gaat.
Liefs Tessa

15-12-2012 om 13:02 uur
Reactie op tessa1975

Hoi Heidi,
Het pakketje is goed aangekomen. Vond het erg leuk en creatief.
Fijn dat je weer thuis bent. Hoop dat het nu echt langzaamaan beter gaat.
Liefs Tessa

Super dat het pakketje goed is aangekomen  *O*, had schrik dat ik er niet voldoende had opgeplakt en het niet ging aankomen, weet pas sinds kort hoeveel ik moet plakken op ze een brief  :@ en dat kwam niet overeen met wat ik op de jouwe had geplakt. Hoop dat je er veel plezier mee hebt. Geniet er maar van  ;).

Reactie op HJ
Fijn dat je thuis bent.
Hoop dat het nu eindelijk de goede kant opgaat en je voorlopig niet meer terug naar het ziekenhuis hoeft.
Geniet lekker van alle dingen thuis de kerstboom, je eigen bed, de hond en alle dingen die je gemist hebt.
Hoop dat je morgen lekker uit kunt slapen.
Succes met de verkoop van de bandjes.
Wens je heel veel beterschap O+ :*

Bedankt  :) genieten doe ik a volonté  :) En hoop ook dat ik niet snel terug moet. Heb toch iets langer geslapen al was het maar een uurtje het deed deugd  :).

Reactie op Sien
Zalig thuis dus! Ben heel blij voor je. Hopelijk krijgt je arts ongelijk en moet je dit jaar niet meer opgenomen worden!

liefs

Ik hoop het ook, we gaan in ieder geval ons best doen  ;), en het is super zalig hier thuis  *O*. Bedankt voor de steun  :).

Reactie op jippie46
Jippie ze is weer thuis!! Oost west thuis best meid!
Genieten en opknappen is nu je motto.

Bedankt, idd oost west thuis best  :) en mijn moto is zeker opknappen  ;).

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

15-12-2012 om 13:26 uur

Dagje drie thuis  *O* als ik de dag dat ik naar huis mocht er bij tel natuurlijk, en dat doe ik dan lijkt het dat ik al langer thuis ben  ;)

Het loopt hier redelijk, al loop ik steeds tegen van alles aan. Elke inspanning dat ik doe sta ik te bibberen op mijn benen  ;(. Heb nog veel rust nodig en dat stoort me soms. Maar we luisteren naar ons lichaam en doen het zeer rustig aan. Ook luisteren we natuurlijk naar de raad van de la. Al is die niet zo fijn en wil ik gewoon eens normaal zijn en dingen doen dat leeftijdsgenoten doen. Maar we leggen er ons bij neer  ;).

Gisteren bij de huisarts geweest, was ook weer een confrontatie. Maar wel een heel goed gesprek gehad. En ze heeft thuisverpleging voorgeschreven voor in het begin, zodat ik goed kan opknappen. Is een stap die ik niet graag zet, maar is nodig. Voorlopig probeer ik mama te overtuigen mij te helpen en dat doet ze ook. Zodat ik nog geen thuisverpleging moet laten komen. Moest het zijn dat het te zwaar wordt voor haar, dan bel ik wel naar de thuisverpleging. Maar we zien nog wat hoe het loopt.

En de opdracht is nu goed doen wat ze zeggen en hopen daardoor een opname zo lang mogelijk uit te stellen. De dingen die ik niet mag doen of waar ik op moet letten zijn:
* nergens komen waar veel mensen zijn
* personen die verkouden, grieperig of ziek zijn vermijden en niet in mijn buurt laten komen
* zo weinig mogelijk buiten komen
Dit is echt een moeilijke opdracht, maar we doen er alles aan om het goed te doen.
En dan wat ik verplicht moet doen:
* als ik koorts heb zh bellen voor opname
* als parameters verslechteren zh bellen
* bij meer benauwdheid zh bellen voor opname
Zie ik ook tegen op, want wil niet zo snel in opname. En ben een krak in het uitstellen  ;). Maar we zullen proberen braaf  O-) te doen wat we moeten doen en hun te bellen wanneer het nodig is.

Is wel allemaal een hele confrontatie met mezelf, en steeds meer de achteruitgang voelen van mijn lichaam is ook niet simpel. Maar we blijven positief, een en al optimist  ;). Dat lukt me alleen dankzij al de steun die ik ervaar, hier op het longforum, van mijn vrienden, van mijn ouders, ... Zonder dit alles zou me dat nooit lukken denk ik. Ben jullie dan ook heel dankbaar dat jullie er zijn voor mij.

En nu gaan we geniten van onze zaterdag, nog wat vriendschapsbandjes maken. Lekker rustig aandoen, een lazy zaterdag houden  ;). En mijn nageltjes lakken heb daar plots zin in  :), weet niet hoe het komt, maar als we er zin in hebben doen we het gewoon  ;).
Nog een fijne zaterdag voor idereen. En tot later.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

15-12-2012 om 19:23 uur

Hopelijk lukt het je langer thuis te blijven als je je aan alle regeltjes houd.
Hoop voor je dat je moeder je kan blijven helpen en het niet nodig is op thuisverpleging te bellen.
Hopelijk heb je lekker genoten van je zaterdag.

17-12-2012 om 19:58 uur

Hier nog eens een update van mij  :)

Weekend was fijn, vrienden van aan de zee zijn op bezoek geweest en heb me super geamuseerd  :), was fijn ze nog eens terug te zien, was heel lang geleden. We was ik snel moe, maar gelukkig is er een zetel dat je je dan in kunt leggen en mijn vrienden vonden dat niet erg. We hebben dan gewoon wat gebabbeld, ik vooral geluisterd naar wat ze te vertellen hadden  ;).
Het weekend is eigenlijk vrij snel voorbij gegaan, sneller dan ik had gedacht met al die regeltjes van het ziekenhuis. Ben wel eens buiten geweest, want steeds binnen zitten dat kan ik niet.

Heb ook vooral genoten van het terug thuis zijn, de gezellige kerstsfeer in huis. Gezellig samen zijn met het gezin  :), het was gewoon zalig om terug thuis te zijn.

En ondertussen hebben we nog enkele vriendschapsbandjes gemaakt, terwijl we aan het aerosollen waren of zo  ;), de tijd nuttig gebruiken  ;).

Maar dan kwam de domper op het weekend, gisteren terug verhoging, heel veel pijn, moe, meer slijmen, ... Het ging terug de verkeerde kant op  ;(. Ben precies niet voor het geluk geboren, maar we laten er ons niet door klein krijgen.
Dan maar extra medicatie gebruikt, extra aerosol, ... Maar hielp niet zo veel. Gelukkig hebben we er toch de nacht mee kunnen overbruggen, weliswaar met heel weinig slaap, ouders zeer ongerust. Kwamen geregeld kijken of het nog wel ging  :), vond het fijn, zo voelde ik me toch niet zo alleen. En ja tegen de ochtend val je dan toch in slaap. Maar iets later dan terug wakker van de pijn, benauwdheid, ...

Na mijn ochtendritueel dan maar de huisarts gebeld, kreeg ik de secretaresse aan de lijn, sorry maar er is geen plaats meer voor vandaag klonk het  ;(. Is morgen ook goed? Antwoord: neen, dit is dringend en kan niet wachten tot morgen, koste me wel veel moeite om dat te zeggen, heb zo de gewoonte om te zeggen oke is goed zal morgen komen. Maar ergens dan wel weten dat is te lang, ik mag niet wachten tot morgen om in te grijpen, ik moet nu ingrijpen. En het is me gelukt dat dan ook te zeggen  ;), ben fier op mezelf. Dan werd ik doorverbonden met mijn huisarts.

Ik legde haar alles uit, van de pijn, benauwdheid, meer slijmen, lagere PF waarden, ... Conclusie ga maar direct met je cortisone terug omhoog vandaag en morgen, neem extra pijnmedicatie in en hou je parameters goed in de gaten, ook goed aerosollen, ja dat doe ik dus al maar goed. Goed dat ze het dus nog eens herhaalde, dan vergeet ik het zeker niet  ;).
En ze ging proberen vandaag mijn la vast te krijgen om te overleggen hoe het verder moet. Want ze vond het helemaal niet goed dat het zo snel terug keerde en ik zo snel terug met een infectie zit. Vandaag of morgen ging ik dan weten wat die gezegd heeft, afhankelijk wanneer zij hem vast kreeg. Mits ik vandaag nog niets gehoord heb zal het dus morgen zijn. Moest haar sowieso morgen op de middag bellen om te laten weten hoe het tot dan was gelukt. Dus vermoed dat ze dan gaat zeggen wat ze in het ziekenhuis hebben gezegd.

Ik hoop heel hard dat het niet weer een opnam gaat worden, want daar heb ik totaal geen zin in, en wil de feestdagen thuis zijn. Maar natuurlijk hoe langer ik het nu uitstel om te gaan hoe groter de kans is dat ik met kerst in het ziekenhuis lig. Maar het is afwachten en hopen.

Dan om vijf uur bij de kine geweest, nu had ik Dorien niet, voor de verandering mag ik bij hun nieuwe collega gaan Sam. Ook een hele fijne en direct al nieuwe technieken geleerd om slijmen op te halen  :), die vliegt er in, maar dat heb ik graag.

Alleen remde hij me wel af, tot na Nieuwjaar geen inspanningen zei hij. Laat je lichaam nu eerst maar eens recupereren van de laatste tijd en na Nieuwjaar zien we wel weer verder of we stilletjes aan je conditie gaan opbouwen en welke oefeningen we dan gaan doen. Nu moet je je concentreren op herstellen, je lichaam de rust geven dat het nodig heeft en de rest komt wel klonk het.

Dus we weten wat ons te doen staat, herstellen en rusten, niets forceren al was ik dat niet van plan iets te forceren  ;), en mijn rust neem ik wel. Had alleen gehoopt dat ik toch een klein beetje oefeningen kon doen, zodat ik minder trillerig op mijn benen zou staan. Maar blijkbaar ben ik dus echt wel erg zwak  ;(, al zegt het beven en trillen wel genoeg eerlijk gezegd. Maar soms wil ik dat niet echt onder ogen zien denk ik. goed dat hij me er dus even op wees dat het echt niet goed is en dat ik veel heb meegemaakt en dat dat dus een weerslag heeft op mijn lichaam. Het was een zeer interessante sessie bij de kine, veel bijgeleerd  ;).

En deze avond gaan we lekker lui wezen in de zetel voor TV  :P.
En dan hopen op een betere nacht, en morgen terug super opstaan, zonder al te veel pijn, slijmen, .... En dan ook hopen op goed nieuws morgen ik begin alvast zelf te  ^O^.

Nog een fijne avond voor iedereen.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

17-12-2012 om 20:52 uur

ik geef je gewoon even een dikke virtuele knuffel
En natuurlijk duim ik mijn duimen blauw dat het beter gaat.
Hoe moeilijk het ook is, probeer echt goed je rust te pakken en naar je lichaam te luisteren.
Je hebt alle energie en kracht nodig om beter te worden.
Veel sterkte en beterschap
liefs Tessa

17-12-2012 om 20:53 uur

Ha Heidi,

Fijn dat je je weekend goed en leuk bent doorgekomen!
Hopelijk slaat de verhoogde pred aan!

Ben je inmiddels gestart met AB in onderhoud? Welke? Hopelijk helpt je dat de infecties wat onder de knie te krijgen. Mij heeft dat wel geholpen tig jaar terug, toen had ik dat ook idd, dat ik echt maar een paar dagen infectievrij was en dan meteen weer mis. Was steeds dezelde bacterie. Die is nu rustig door de Zythro. Hoop dat dat voor jou ook zo gaat werken!

Liefs
Jorine

17-12-2012 om 22:04 uur

Fijn dat je een gezellig weekend hebt gehad.
Wat vervelend dat het nu alweer slechter gaat.
Hoop voor je dat de extra meds aanslaan.
Fijn dat je lekker geniet van het thuis zijn hopelijk kun je voorlopig thuis blijven.
Ga voor je duimen ^O^ ^O^ dat het nu eindelijk eens een beetje beter gaat.
Heel veel beterschap.
Dikke knuf. O+ :*
Harriët