provocatietest

20-01-2013 om 15:18 uur

Weet dat er al veel over geschreven is maar meestal over de resultaten.
Het zat er al aan te komen maar de LA heeft de test uitgesteld omdat ik heel veel moeite heb maar longfunctietest blazen. Ja, neit mijn sterkste kant.
Maar zou graag eens weten zo'n test precies werkt. Kan iemand me dat even uitleggen aub?

Login of registreer om te reageren
26-01-2013 om 21:23 uur
Reactie op Marcus

Veel sterkte dinsdag met de provocatietest Lientje. Hopelijk blijf je bij en ga je niet down.

Hey Marcus dank u maar die is niet dinsdag. Ik moet dinsdag naar LA en vrees dat hij die zal willen doen. Al vind ik het geen goed idee
x

Login of registreer om te reageren
26-01-2013 om 09:07 uur

Toen ik de longfunctietesten kreeg nam de longverpleegkundige veel tijd voor me en legde alles goed uit. Dat vond ik heel prettig. Ook de testen gingen goed behalve dan die provocatietest. Dat was idd heel vervelend.
Mijn longarts wil me dit voorjaar weer eens zien om te kijken hoe het met mijn longen gaat. Ik heb mijn vraagtekens bij de noodzaak van deze onderzoeken. Meestal is de astma best te doen. Behalve dan de afgelopen dagen met de kou en al helemaal door de smog.
Ik gebruik nu alweer een tijd alvesco en die is mogelijk niet helemaal afdoende, maar na mijn slechte ervaringen met foster heb ik geen behoefte om andere medicatie uit te proberen. Ik reageer vaak nogal heftig op bijwerkingen van medicatie.
Ik heb met mijn huisarts overlegd over de noodzaak van een jaarlijkse controle. Hij zag er voor mij het nut niet zo van in nu het gewoon best goed gaat. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

Nogmaals heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-01-2013 om 15:31 uur
Reactie op Shirin

Ik gebruik nu alweer een tijd alvesco en die is mogelijk niet helemaal afdoende, maar na mijn slechte ervaringen met foster heb ik geen behoefte om andere medicatie uit te proberen. Ik reageer vaak nogal heftig op bijwerkingen van medicatie.

Voor mij geldt hetzelfde.

Reactie op Shirin

Ik heb met mijn huisarts overlegd over de noodzaak van een jaarlijkse controle. Hij zag er voor mij het nut niet zo van in nu het gewoon best goed gaat. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit.

Zelf wil ik weten of mijn astma nog vooruit of achteruit gaat en daarom wil ik wel periodiek een longfunctiecontrole hebben. Gezien de korte periode dat ik astma heb, kan ik nog niet zeggen of deze stabiel is.

Een nieuwe provocatietest zou ik eigenlijk ook best willen. Alleen denk ik dat ik de uitslag al kan voorspellen: slechter of hooguit gelijk aan de 1e test. Wat ik niet begrijp, Alvesco zou hierin toch verbetering moeten geven? Maar ik reageer heel sterk op rook en parfumluchtjes.

Login of registreer om te reageren
27-01-2013 om 09:05 uur

Dan maak jij je op dit moment een beetje druk om een toekomstbeeld. Zou je gevoelens en hoe je tegenover zo'n provocatietest staat bespreken met je longarts aanstaande dinsdag.

Succes

Login of registreer om te reageren