Welke astma-medicijnen gebruik jij? (4)

30-01-2013 om 11:02 uur Gesloten

Hier weer verder Smiley
Hier vind je de vorige

De reacties zijn gesloten.
30-01-2013 om 11:21 uur

Bij deze dan mijn bescheiden lijstje:
- Alvesco 160 mg 1x daags 2 pufs.
- Avamys neusspray 1x daags 2 spray's.

Klachten hiermee niet 100% onder controle. Ik heb ook nog Atrovent liggen voor zonodig, maar die gebruik ik momenteel niet.

09-02-2013 om 17:26 uur

Lieve allemaal,

Ik gebruik het volgende.

Foster 2 tot 6x daags 2 pufjes
Combivent verneveling 8-10x daags
Ventolin zo nodig 4x daags 2 pufjes
Singulair 1x daags
Pantaprozol 40 mg 2x daags
Ulcogant 4x daags
Primperan 3x daags
En dan nog medicijnen tegen de depressie en voor m'n ogen

Dat was mijn lijstje weer is.

Groetjes Rachel

22-02-2013 om 09:19 uur
Reactie op Rachel

Foster 2 tot 6x daags 2 pufjes

Dit lijkt me toch wel erg veel. De maximumdosis is eigenlijk 2x2, wordt nog weleens verhoogd naar 3x2 (tijdje gehad, voelde me heel opgejaagd). Is zo'n hoge dosis dan niet heel slecht voor je?

22-02-2013 om 09:41 uur
Reactie op mamm-loic

Dit lijkt me toch wel erg veel. De maximumdosis is eigenlijk 2x2, wordt nog weleens verhoogd naar 3x2 (tijdje gehad, voelde me heel opgejaagd). Is zo'n hoge dosis dan niet heel slecht voor je?

Foster 4x 2 pufjes op voorschrift LA (wel alleen tijdelijk gedurende winter en mijn ziekte)
Ventolin 8x 2 pufjes idem als boven
Singulair 2x 1 tablet.
Onbrez indien nodig erbij - na overleg.

Noot: En dan ook nog een kleine hoeveelheid andere medicijnen.

22-02-2013 om 10:22 uur
Reactie op mamm-loic

Dit lijkt me toch wel erg veel. De maximumdosis is eigenlijk 2x2, wordt nog weleens verhoogd naar 3x2 (tijdje gehad, voelde me heel opgejaagd). Is zo'n hoge dosis dan niet heel slecht voor je?

De maximumdosis volgens de bijsluiter is idd 2x2. Ik gebruik zelf al bijna twee jaar 4x2. Moet wel proberen af te bouwen maar dat is helaas nog niet gelukt. Red het hier nog niet eens op zelfs. Is het slecht? Tsja, ik denk dat het minder slecht is dan het alternatief in mijn geval: orale coricosteroïden (prednison) of een hoge dosis vernevelen. De dosis die je dan binnen krijgt is nog groter en heeft meer bijwerkingen door je hele lichaam dan wanneer je deze dosis puft. Het is kiezen tussen een aantal dubieuze opties maar echt een alternatief heb je dan niet.

13-02-2013 om 19:17 uur

Mijn lijstje is weer lekker kort:

2x 2 pufjes Foster
1 pufje Oxis in geval van nood (en voor het sporten)

Als ik nu die Foster nog wat zou kunnen afbouwen, ben ik helemaal een gelukkig mens.

13-02-2013 om 20:13 uur

Voor mijn gevoel te veel maar nog steeds benauwd

2 x daags 3 pufjes quvar
5  - 6 x per dag itrapropium bromide
Nu gestart met 10 dan 30 mg prednison

21-02-2013 om 21:01 uur

2x flixotide vernevelen
5/6 x combivent vernevelen
(Als ik niet kan vernevelen doordat ik geen electriciteit heb dan neem ik foster en berodual)
1 x singulair
1 x hydroxyzine (atarax)
(En nu eventjes een kuur prednison dag 4 en nog 6 te gaan van 30 mg)

21-02-2013 om 21:22 uur

@Rachel

Jeetje wat een boel. Wat heb je precies zodat je zoveel maag/darm tabletten moet slikken?

Is combivent EN ventolin niet een beetje dubbel? In beide zit salbutamol...?

Ik heb al dat ik veel last heb van trillende handen, ik kan me voorstellen dat jij HEEL de dag zit te trillen als een rietje... Pff wat zal dat vermoeiend voor je zijn.

Gr. Stantoch

22-02-2013 om 08:48 uur
Reactie op stantoch

@Rachel

Jeetje wat een boel. Wat heb je precies zodat je zoveel maag/darm tabletten moet slikken?

Is combivent EN ventolin niet een beetje dubbel? In beide zit salbutamol...?

Ik heb al dat ik veel last heb van trillende handen, ik kan me voorstellen dat jij HEEL de dag zit te trillen als een rietje... Pff wat zal dat vermoeiend voor je zijn.

Gr. Stantoch

Heb een middenrifsbreukje en veel last van zuur.
Gebruik de ventolin alleen als ik onderweg ben.
Gelukkig heb ik niet veel last van het trillen, alleen als ik het veel achter elkaar gebruik zoals afgelopen weekend op de SEH.
Zou niet weten wat ik zonder deze medicijnen zou moeten