Welke astma-medicijnen gebruik jij? (4)

30-01-2013 om 11:02 uur Gesloten

Hier weer verder Smiley
Hier vind je de vorige

De reacties zijn gesloten.
22-02-2013 om 11:22 uur

Ik gebruik tijdelijk, ter vervanging van de Symbicort 400/12 (2x1 puf per dag, zonodig het dubbele), Seretide 25/250 3x2 pufs per dag met aerochamber met masker. Dit totdat ik naar de LA moet, 18 maart.
Het gewone spul is ongewijzigd:
singulair 10 mg 1x
xyzal 5 mg 1x
beconase 2x1 (per neusgat)

Oma Akke

22-02-2013 om 12:12 uur

Ik gebruik:

1x omeprazol
1x Ceterizine
1 x pufje spiriva
2 x daags pufje foster
1x daags singulair
zo nodig 4 x maximaal ventoline

27-02-2013 om 14:04 uur

Ik gebruik nu
- 2x2 qvar 100
- 1x2 spiriva respimat
- zo nodig airomir tot max 800 (8 pufs) per dag
- 1x singulair
- 1x kestine

Ik gebruikte tot voor kort ook avamys, maar vanwege aanhoudend bloed in de neus ga ik in overleg kijken wat er gebeurd als ik stop en anders over op een ander middel. Wellicht is dagelijks spoelen genoeg.

24-03-2013 om 18:52 uur
Reactie op marjanneke

Ik gebruik nu
- 2x2 qvar 100
- 1x2 spiriva respimat
- zo nodig airomir tot max 800 (8 pufs) per dag
- 1x singulair
- 1x kestine

Ik gebruikte tot voor kort ook avamys, maar vanwege aanhoudend bloed in de neus ga ik in overleg kijken wat er gebeurd als ik stop en anders over op een ander middel. Wellicht is dagelijks spoelen genoeg.

Ik gebruik nu toch weer de avamys omdat ik niet zonder kan, in combinatie met nuesspoelen en zalf.

27-02-2013 om 19:26 uur

zal ik mn lijstje ook weer eens geven?
alvesco 4-8 puffs dgs
foradil 4-8 puffs dgs
spiriva
fluticosan 4 puffs dgs
mizollen (allergie pil) had 1xdgs
         maar ivm hooikoorts vandaag begonnen met 2x dgs een tabletje
microgynon
b12 injecties

en zo nodig:
doxycycline
prednisolon
fluconazol tabletten (kuur)

(en neem nog multivit dagelijks op advies van arts)

27-02-2013 om 19:49 uur

3 dd 2 foster
4 dd 2 Atrovent

27-02-2013 om 21:33 uur

Emsepems, om de hoeveel tijd krijg jij b12 injecties?
Mijn lijstje van medicijnen :
Oxis 6 dd 1 puff
Spiriva 1 dd 1 puff
Alvesco 1 dd 1 puff, zonodig 2 dd
Forlax ( darmen) 1 zakje
Pantoprazol i.v.m. hernia diafragmatica 1 x 40 mgr.
B 12 injecties 1 x per maand
's Avonds 1 zakje CAD i.v.m. osteoporose
Singulair, maar ik heb een kauwtablet van 5 mgr. De tabletten van 10 mgr. bevielen me niet. Ik droomde er zo erg van en was ook veel wakker. Met die kauwtabletten, eigenlijk een kinderdosering gaat het wel goed.
Dan neem ik ook nog wat voedingsupplementen zoals visolie, acidophilus capsules en Mariandel capsules magnesium/ calcium.
Wel genoeg denk ik zo.
Ik heb de astma eindelijk onder controle denk ik, maar nu heb ik wel weer bronchitis waarvoor ik weer Zytromax heb gebruikt.

27-02-2013 om 21:37 uur
Reactie op Gonny

Emsepems, om de hoeveel tijd krijg jij b12 injecties?

ik ben begonnen met eens in de week, dat heel rustig uitgebouwd over een paar jaar naar eens in de maand. en nu duidelijk is dat ik coeliakie heb mag ik het uitbouwen naar eens in de 2 maanden.
Ik prik mezelf, en prik op gevoel: dus als ik meer mijn B12 klachten krijg prik ik vaker.

28-02-2013 om 21:48 uur

Emsepems, ik heb ook coeliakie. Schrijf je ook op het coeliakie forum? Ik word één maal in de maand geprikt door de huisarts, maar ik kan het ook best zelf hoor. In mijn bovenbeen doe ik het dan. Er zijn veel mensen met coeliakie die ook astma hebben.
Ik zal even kijken of ik jouw andere berichten kan lezen, kom ik later weer bij je terug.
Groetjes,
Gonny

28-02-2013 om 22:20 uur
Reactie op Gonny

Emsepems, ik heb ook coeliakie. Schrijf je ook op het coeliakie forum? Ik word één maal in de maand geprikt door de huisarts, maar ik kan het ook best zelf hoor. In mijn bovenbeen doe ik het dan. Er zijn veel mensen met coeliakie die ook astma hebben.
Ik zal even kijken of ik jouw andere berichten kan lezen, kom ik later weer bij je terug.
Groetjes,
Gonny

Ha gonny. ja hoor, ik klets ook wel eens op t coeliakie forum. er is hier opdit forum ook een draadje over astma en coeliakie, en ook een over B12 tekort.
Ik ben blij dat ik zelf kan prikken, ik prik mezelf ook in t bovenbeen, scheelt me veel 'gemedicaliseer', zie al genoeg dokters en zusters, en ben lekker zelfstandig wanneer ik vind dat er geprikt moet worden.
een keer in t jaar wordt ik nu uitgenodigd bij de mdl arts, gaan ze algeheel bloedonderzoek doen waar je met name bij coeliakie problemen mee kan krijgen (b12, schildklier, vit D etc)