Het grote vernevelaartopic II

08-03-2013 om 20:08 uur

De vorige was vol, hier weer verder.

Login of registreer om te reageren
08-04-2013 om 18:54 uur

Klinkt zeer positief Deniess!!

Login of registreer om te reageren
10-04-2013 om 19:34 uur

Ik gebruik opblaasbare batterijen. Idd ieder doet het op z'n eigen manier.

Login of registreer om te reageren
10-04-2013 om 21:03 uur
Reactie op deniesss

Ik gebruik opblaasbare batterijen. Idd ieder doet het op z'n eigen manier.

Hihi, dat is wel goed voor het milieu en goede oefening  ;)

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 11:01 uur

Goedemorgen lotgenoten,

Ik heb van het ziekenhuis een pari boy te leen gekregen. Ondertussen heb ik afgelopen week voor vast een aeroneb go ontvangen. Voor het vernevelen heb ik Combivent en Nacl.

Het vernevelen met de pari boy duurt 10-12 minuten en met de aeroneb go 6-7 minuten. Eerlijk gezegd is de aeroneb een ideaal apparaat.

Sinds dat ik de aeroneb go gebruik heb ik een zeer hoge hartslag (125 in rust) en extreem veel spierkrampen. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met de snelheid en intensiteit van het binnenkrijgen van de medicijnen. Ik heb namelijk amper last als ik de pari boy gebruik.

Ik wil morgen Romedic bellen en vragen of ik een ander apparaat kan krijgen die wat langzamer vernevelt. Misschien de Freeway Elite ofzo (weet alleen niet of deze inderdaad langzamer vernevelt).

Mijn vraag is of er misschien iemand is die dit herkend en hoe het is opgelost?!!

Een fijne dag!
:W
Yvonne

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 11:42 uur

Hartkloppingen komen van de c.ombivent is denk ik niet te voorkomen.
Misschien andere er meer ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 12:54 uur

Ik denk ook dat het van de combivent is.

Een freeway elite is een groter apparaat dat lawaai maakt, zwaar is en een hele slechte accu heeft.
Ik zou daar persoonlijk nooit voor gaan. Ik heb er wel 3 van versleten. Accu geeft al snel problemen. Het is ook een ander soort vernevelen. Niet met een mesh zoals de aeroneb go.
Een al heel lang bestaand apparaat.

Succes.

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 13:01 uur

Kan het niet zijn dat je met de aeroneb je medicatie gewoon beter binnen krijgt dan met de pariboy? Dan zou je in overleg met je arts misschien iets aan de dosering kunnen doen?

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 13:05 uur

@Kido, @Jippie en @Daantje, dankjewel voor jullie reactie.

Welke medicijnen gebruiken jullie om te vernevelen?

Wel vreemd dat pas bij gebruik van de aeroneb ik last heb gekregen?! Had daarvoor eerst 2 x 5 dagen met de pari boy (tussentijds eigen puffers gebruikt maar dit ging niet goed) en nergens last van. Vandaar dat ik ging twijfelen aan de aeroneb.

Ik heb ook sterk de indruk dat ik de medicatie beter binnen krijg dan met de pari boy. Misschien inderdaad eens overleggen over de doses. A.s. donderdag heb ik een afspraak met de LA.

Groetjes Yvonne

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 16:29 uur

Ik ben zelf bekend met de Aeroneb go, pariboy en de portaneb, [freeway elite ook gehad, maar geen goede ervaringen mee, [zoals jippie beschrijft]
Mijn persoonlijke ervaring is dat voor mij de Aeroneb en portaneb het beste helpen,
maar goed das natuurlijk ook een persoonlijke ervaring.

Login of registreer om te reageren
20-05-2013 om 19:26 uur

Doordat de Aeroneb een mesh heeft komt de verneveling dieper in je longen.

Login of registreer om te reageren