zilverwater

30-10-2011 om 11:28 uur

Gisteren kreeg ik van een vriendin de tip om zilverwater te gebruiken. dit heeft een bacteriedodende werking, waardoor luchtweginfectie voorkomen zouden worden
Wikapedia geeft aan dat t vroeger gebruikt werd als antibioticum

wie gebruikt er zilverwater, of heeft dit ooit gebruikt?

Login of registreer om te reageren
31-10-2011 om 19:51 uur
Reactie op Clasina

Alleen dat zilveren sieraden soms zwart afgeven.

oei, daar heb je gelijk aan, dat zwart (en jeuk) heb ik ook.....
misschien toch maar niet doen
ik ga nog even nadenken

Reactie op Daantje

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is het gewoon een soort water? En wat doe je daar dan mee? Drink je het of wat anders?

Colloïdaal zilver (met als bijnaam helend water) werd lange tijd aanbevolen als doder van ziekteverwekkers en remmer van ontstekingen. Vóór de ontdekking van penicilline werd het volop als antibioticum voorgeschreven tegen infecties, zoals syfilis. Voor 1938 was colloïdaal zilver dan ook aangemeld als geneesmiddel in de Verenigde Staten. Sinds 1975 heeft het geen status meer van geneesmiddel. In de huidige reguliere geneeskunde wordt colloïdaal zilver niet inwendig gebruikt, het wordt wel veelvuldig toegepast bij brandwonden. Bij onjuist inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op. Bij het spoelen van de mond met colloïdaal zilver ontstaat verkleuring van de tanden. Dit komt door de reactie van het zilverion met tandsteen; de ontstane zilververbinding is zwart. In de Verenigde Staten is het sinds 1999 verboden om colloïdaal zilver aan klanten te verkopen als het samengaat met gezondheidsbrengende claims. Colloïdaal zilver mag echter wel als voedingssupplement worden gebruikt en verkocht. In Duitsland wordt het verkocht als plantenbeschermingsmiddel. Verder worden de vezels van sommige wondverbanden voorzien van een zilvercoating vanwege het anti-bacteriële effect. Op zilver is geen patent aan te vragen. Inmiddels wordt CZ in de alternatieve geneeskunde toegepast. (wikapedia)

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 13:35 uur
Reactie op emsepems

Gisteren kreeg ik van een vriendin de tip om zilverwater te gebruiken. dit heeft een bacteriedodende werking, waardoor luchtweginfectie voorkomen zouden worden
Wikapedia geeft aan dat t vroeger gebruikt werd als antibioticum

wie gebruikt er zilverwater, of heeft dit ooit gebruikt?

Weliswaar n oud bericht maar wilde je toch laten weten dat ik het al jaren gebruik en zelf maak inmiddels en er van vele longontstekingen mee voorkomen heb. Mijn arts vind t verbazingwekkend Goed werken en staat achter mijn gebruik. Om blauw te worden zou je liters per dag moeten drinken , onzin dus
Groetjes marjo

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 14:25 uur
Reactie op Marjomarjo62

Weliswaar n oud bericht maar wilde je toch laten weten dat ik het al jaren gebruik en zelf maak inmiddels en er van vele longontstekingen mee voorkomen heb. Mijn arts vind t verbazingwekkend Goed werken en staat achter mijn gebruik. Om blauw te worden zou je liters per dag moeten drinken , onzin dus
Groetjes marjo

he, dankjewel!
Ik had dit topic alweer vergeten, ben blij dat jij er zoveel baat bij hebt.
Waar koop jij zilverwater? en hoeveel neem je op een dag?

Login of registreer om te reageren
24-05-2013 om 15:48 uur
Reactie op emsepems

he, dankjewel!
Ik had dit topic alweer vergeten, ben blij dat jij er zoveel baat bij hebt.
Waar koop jij zilverwater? en hoeveel neem je op een dag?

Het is te koop bij een drogist of via internet( ik maak t tegenwoordig zelf)
Afhankelijk van t voelen opkomen verkoudheid/ verkleuren slijm neem ik  3x daags n dopje
Bij longontsteking elk uur n dopje
Bij oorontstekingen doe ik paar Keer per dag druppelen
Als je nog meer wil weten hoor ik t wel :-)

Login of registreer om te reageren