Interview met Tara

27-06-2013 om 22:15 uur

Wat is je (forum)naam?
Tara, de naam van mijn hond en die is vernoemd naar een boeddhistische godin waar ik in Tibet veel afbeeldingen en beelden van heb gezien.

Ben je man of vrouw?
Een vrouw

Waar kom je vandaan?
Onder de rook van Rotterdam en de Botlek.

Wanneer ben je jarig?
De eerste maand van het jaar

Verliefd/Verloofd/Getrouwd?
Partner kontrak, wij noemen het neptrouwen.

Werk je/zit je op school en wat doe je dan?
Ik heb heel lang als maatschappelijk werker gewerkt, ben burn-out geraakt en in de wao terecht gekomen. En nu heb ik helemaal niet genoeg energie meer om te werken

Hoe ben je op het forum gekomen?
Als ik een ziekte of iets heb zoek in heel het web af naar info en zo kwam ik hier na de diagnose copd.

Hoe ervaar jij je astma?
Ik heb geen astma maar longemfyseem en ik ervaar het meestal als vreselijk maar soms komt er al wat berusting en kan ik er meer ontspannen mee omgaan.

Wat vind je van Koning Willem de 4de?
Lijkt me wel een aardige jongen  en hij heeft een goede smaak blijkt uit de keuze van zijn vrouw.

Heb je al een vakantie gepland?
Nee, ik ga in de winter naar een warm land omdat ik me dan een stuk beter voel  vorig jaar naar ben ik naar Bali geweest en dit jaar naar Sri-Lanka

Wat is je eerste gedachte als de zon opkomt?
Wat heerlijk , de zon schijnt , hup uit bed .

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen met de hond, fotograferen, computeren

Is het regenboog of kleurenboog?
Regenboog, maar ik heb een hekel aan regen, de kleuren vind ik echter heel mooi dus zou ik het eigenlijk maar kleurenboog gaan noemen.

Wat is je favoriete sport?
Zwemmen en sinds kort Nordic- walking.

Lees je vaak? Wat is jouw favoriete boek en waarom?
Ik lees heel vaak, m’n hele leven al en kan me geen leven voorstellen zonder boeken. Een echte favoriet heb ik niet maar lees op dit moment graag krimi’s o.a. van Nora Roberts , Mary Higgins Clark en Karin Slaughter. Ik lees ze alleen door vrouwen geschreven, mannen maken het vaak zo bloederig en ingewikkeld.

Wat is je muzieksmaak?
Ik was een grote fan van Robert Long, die helaas al overleden is. Ik hou verder van klassieke muziek en wat losse dingen zoals birds van Anouk.

Wat eet je het liefste?
Pasta en sla,  wat ik beslist niet eet is alles wat afkomstig is van dieren.

Heb je een vraag die aan het volgende forumlid die geïnterviewd gaat worden zou willen stellen?
Huil je wel eens bij tv programma’s

Zijn er dingen die je mist of anders zou willen zien op het forum?
Soms denk ik dat Astma en COPD op een forum niet zo’n goed idee is hoewel ik heel veel leer over astma. Mensen met astma hebben vaak heel veel last van rokers maar mensen met copd hebben als eerste probleem na de diagnose vaak moeite met stoppen. Ik zie vaak stekelige opmerkingen die lijken op eigen schuld. Ik schrijf daardoor veel dingen niet. Toch ben ik wel elke dag een paar keer aan het lezen en volg ik mensen op het forum.

Wil je verder nog iets kwijt?
Ik ben al 281 dagen gestopt met roken en ben daar heel blij mee en vond het leuk bij deze vragen stil te staan.

Tara en Gwenny

Login of registreer om te reageren
30-06-2013 om 16:56 uur

Leuk interview, zo leer je nog eens iets :)

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 10:13 uur

Ik vind het ook een leuk interview!

Wat ik me afvraag is wat die @Suusje geleerd heeft?

Dat je je hond kunt noemen naar een boeddhistische godin? Dat is wel vreemd.
Je kunt hem ook vernoemen naar de spinnensoort Tara of de kleine kreeftensoort Tara.

Als je hond naar binnen roept "Tara, Tara , kom" weet je dan ook nooit wat je binnen krijgt.

Groet.

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 16:05 uur
Reactie op Fritz

Wat ik me afvraag is wat die @Suusje geleerd heeft?

Oeps woorden vergeten geloof ik, heb ik wel eens. Ik bedoelde dat ik nu iets over Tara  geleerd heb

Login of registreer om te reageren
01-07-2013 om 19:07 uur

Als nieuwe forummer ben ik de laatste dagen flink aan het grasduinen geweest en kan inmiddels goed begrijpen dat Tara op de vraag Zijn er dingen die je mist of anders zou willen zien op het forum? zegt wat ze zegt. Mee eens!
Wat een leuk idee trouwens, die interviews...
Doen jullie ook aan verzoeknummers?  :)
Evelinthe

Login of registreer om te reageren