Longinhoud

23-08-2005 om 10:58 uur

Hai Allen
ik ben gister bij de longarts geweest
de longinhoud is normaal 120 %
bij mij 79 %
Weet ieder hier wat voor longinhoud ie nog heeft ??
ik ben daar nieuwsgierig naar het zegt me namelijk niet zo veel.

Login of registreer om te reageren
02-07-2013 om 16:56 uur

Oei, Laurina, een standaardsaturatie van 69.. da's niet best. Hoe is het mogelijk!
Ik werd opgenomen met een saturatie van 65, maar toen had ik wel dubbele longontsteking. Dat was dus tijdelijk. Ze kregen me niet meer stabiel en ik moest geïntubeerd worden, dat was minder. Ik ben 5 dagen onder zeil gehouden. Als jij nu ook "maar" COPD 2 hebt, net als ik, lijkt het er op dat jouw emfyseemkant van de COPD ook de nadruk heeft en de chronische bronchituskant minder. Hoest jij ook niet zo veel? Wat ik ervan begrepen heb is dat de longinhoud voor de Gold-indeling belangrijker is dan de longfunctie.
Weet je... ik geloof dat ik zelf maar eens zo'n saturatiemetertje aanschaf. Want joh, wat ik hier nou weer van jou ook hoor.. SPORTSCHOOL?? Néééé...  :-\ Ik doe een keer per week pilates, en daar heb ik een halve week spierpijn van! Wat misschien wel het overwegen waard is is zo'n E-bike. Sporten, echt, ik doe dat uitsluitend onder bedreiging. Want zeg nou zelf, met 57% longfuncie is niks een pretje.
Thirza, ik denk eigenlijk dat je blij mag zijn met zo'n huisarts, qua zorg. De mijne kan het eigenlijk ten diepste niks schelen. Dat de jouwe zo autoriteir is, is minder. Ik kan daar niet zo goed mee overweg, dan gaan onwillekeurig mijn hakken al in het zand.
En Guido, ik ben nu al 4,5 jaar van het roken af, maar ik denk nog steeds met enige regelmaat; hè, nu even een sigaretje... of: ooh, rookte ik nog maar.. Ik heb er ook vaak van gedroomd; dat ik weer rookte, verbaasd naar de sigaret in mijn vingers keek en dacht: maar dat mocht toch niet meer? Daar ga ik toch dood aan? En dan gewoon wèl verder roken, hè  :? Ik was niet alleen verslaafd, maar er ook erg aan gehecht!