Daar waar nog meer spanning is.

16-09-2013 om 10:35 uur

Ik zit nu in grote spanning.

Ik moet een intentieverklaring hebben, voor de hypotheker.

We hadden zaterdagochtend het grote gesprek bij de hypotheker.
En feitelijk geven deze ook ons groen licht, alleen op 1 voorwaarde.
Ik heb mijn intentieverklaring nodig.
Zonder, kunnen we het huis wat we op het oog hebben niet kopen.

Dus ik heb natuurlijk zaterdag meteen toen ik thuis kwam een mailtje verstuurd naar haar.
En daar kreeg ik vanochtend wat op terug, ze wist het dat het waarschijnlijk niet mogelijk was, maar ze zou het navragen.

Man wat een mailtje. Ik dacht dat ik het niet meer zag zitten. Eerlijk.
Dan zou ik me echt zo schuldig voelen, dat door mijn intentieverklaring de koopjacht niet door zou gaan.
Dus ik heb haar teruggemaild, dat ze niets juridisch gezien verplicht zijn na het invullen ervan.

Toen kreeg ik een mailtje terug.

Ze wilt hem invullen, maar dan met de eind datum van mijn contract en met de opmerking dat ze geen garantie kunnen geven.

Hypotheker gebeld, want ik heb geen flauw idee of het kon/mag.

Mag, maar ze moeten het formulier precies invullen, maar een bijlage erbij dat zij geen garantie kunnen bieden op een vaste baan is mogelijk.
Dus dit heb ik natuurlijk met een mailtje terug gestuurd.

Het was een lang mailtje, dat moet ik toegeven.
Met een soort van smeekbede om hem in te vullen en dat ze toch écht niets verplicht zijn na het invullen van de verklaring.

Nu is het duim draaien geblazen.

Geen intentieverklaring, geen koopwoning.
Heel simpel.

Hoe getrouwd we dan ook mogen wezen.

Vrijdag gaan we in ondertrouw en ik heb een flauw vermoeden dat we dan ook meteen een datum moeten prikken. Geen probleem.
Maar we moeten wel zorgen dat we de kopieën van de identiteitsbewijzen hebben.

Mijn 'getuige' was zo lief geweest om een foto te maken van haar paspoort, maar was de achterkant vergeten.
Zijn 'getuige' is gisteren pas gevraagd. :+
Dus ik hoop dat het allemaal op tijd binnen is.

Zenuwslopend dit. 

Login of registreer om te reageren
20-09-2013 om 22:32 uur

Gefeliciteerd.

Plan van Tebby is misschien een mogelijkheid, succes ermee.

Login of registreer om te reageren
21-09-2013 om 08:20 uur

Gefeliciteerd!

Balen van de verklaring. Ik kreeg hem ook niet... maar mijn ouders staan inderdaad garant. Ik wet niet of dat in bedrag ook scheelde.

Login of registreer om te reageren
21-09-2013 om 18:48 uur

Gefeliciteerd!
Leuk bloemen *O*
Mijn opa en oma hebben bij beide van hun kinderen garant gestaan geloof ik

Login of registreer om te reageren
22-09-2013 om 06:00 uur

Van mijn kant hoef ik nniets te verwachten qua garant staan, en gezien zijn ouders zelf ook bezig zijn om te gaan verhuizen, durven we het eigenlijk niet te vragen.

We gaan denk ik gewoon maar wachten tot 2014, als ik mijn jaaropgave heb.
Dan hebben we meer mogelijkheden.

Het huis wat we op het oog hadden, staat sinds gisterenochtend ook als verkocht onder voorbehoud.

Dus eigenlijk maakt het niet uit dat ik geen verklaring kreeg, het was toch al te laat.

En gezien de verhuisplannen tot 2014 uitgesteld zijn, zijn daarmee ook de trouwplannen uitgesteld.

:W

Login of registreer om te reageren
22-09-2013 om 11:57 uur
Reactie op Ilona1990

Van mijn kant hoef ik nniets te verwachten qua garant staan, en gezien zijn ouders zelf ook bezig zijn om te gaan verhuizen, durven we het eigenlijk niet te vragen.

We gaan denk ik gewoon maar wachten tot 2014, als ik mijn jaaropgave heb.
Dan hebben we meer mogelijkheden.

Het huis wat we op het oog hadden, staat sinds gisterenochtend ook als verkocht onder voorbehoud.

Dus eigenlijk maakt het niet uit dat ik geen verklaring kreeg, het was toch al te laat.

En gezien de verhuisplannen tot 2014 uitgesteld zijn, zijn daarmee ook de trouwplannen uitgesteld.

:W

Dat is wel jammer allemaal, maar de rust komt nu wel terug

Login of registreer om te reageren
23-09-2013 om 08:54 uur
Reactie op Suusje

Dat is wel jammer allemaal, maar de rust komt nu wel terug

Ja dat zeker, maar merk dat ik er de laatste paar nachten wel onrustig van slaap en droom.. :+

Login of registreer om te reageren
23-09-2013 om 17:39 uur
Reactie op Ilona1990

Ja dat zeker, maar merk dat ik er de laatste paar nachten wel onrustig van slaap en droom.. :+

Dat is redelijk normaal wanneer je slecht nieuws krijgt, over een paar dagen slaap je al weer een stuk beter. En je moet het als een nieuwe kans zien, nu heb je meer tijd om een nog perfecter huis te zoeken.

Login of registreer om te reageren
22-09-2013 om 16:38 uur

Hoi Ilona
nog van harte gefeliciteerd met je verloving en ik weet zeker dat er in 2014 een nog mooier huis op je wacht.. :Y

Login of registreer om te reageren