Mijn dagje XI

19-02-2014 om 21:56 uur Gesloten

Zet alles hier nog eens, want andere staat vol.

@puckie ja dat onderzoeken ze allemaal in zo een trainingswoning, en dan leen ze je omgaan met de hulpmiddelen die je nodig hebt. Verder bloeduitslag viel nog mee, alleen wel infectie te zien. Maar uitzieken is de boodschap. Geef ze nog eens ene knuf, jij krijgt van hen lekjes  ;) an zal het zeggen tegen Duck  ;).
@Kariboe ja weet het, en vind het ook heel intressant, en ja dat is idd waar. Denk wel dat ik in het weekend tot bij hen mag en desnoods hier mag slapen. Zou erg zijn als dat niet mag. Ja ook medisch krijg je advies, en ze werken echt rond alles. http://www.pegode.be/Ikzoekondersteuning/Wonen/Metanderenwonen/Training.aspx neem hier maar eens een kijkje op. Dan zie je wat het is. Ja daar heb ik ook al aan gedacht eens een andere la dan, wie weet weten die wel iets. De uitslag viel nog mee, wel infectie te zien, maar boodschap uitzieken.
@Milly Ja zo gaat het nu steeds met me, even gaat het goed en dan terug achteruit tot er een opname aankomt. En dan ben ik weer wat beter en gaat het beetje per beetje achteruit. Neen de beslissingen nemen is niet makkelijk maar kom er wel uit. Dank je ja probeer zo goed dat gaat positief te blijven.

Vandaag veel geslapen.
Kine deed wel goed, en had er echt veel aan.
Morgen terug en hoop dat het dan even goed gaat.

En verder nog zitten nadenken over de training.
Maar neem wel de tijd, ga nu eens horen dat ik eens kan langs gaan.
Voor ik een definitieve beslissing neem.

En dan verder maar uitzieken  ;)
Ga nu terug slapen
Slaap zacht  :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
20-02-2014 om 16:41 uur

Hoi Heidi,

Ik heb de site bekeken en het lijkt me heel goed. Je mag toch misschien kennis gaan maken? Zou ik zeker doen. En misschien duurt het wel korter dan 2 jaar. Je bent jong, hebt geen enkele verstandelijke beperking en je bent gemotiveerd.
En een analyse van je astma door een andere longarts is altijd goed.
Voorwaarde lijkt me wel dat je dieren, ouders en vrienden genoeg kunt blijven zien. Maar als de cursus klaar is, krijg je dan een aangepaste woning in of vlakbij Leuven? Of leer je in een normale woning te wonen?
Ik hoop dat je eruit komt.
Groetjes,

Kariboe

21-02-2014 om 22:32 uur

@Kariboe ja dat mag, heb hen telefonisch gesproken en het voelt goed aan. en het kan idd korter. en als de training rond is kies ik zelf naar waar ik ga, kom ik terug naar huis of ga ik alleen wonen of ga ik naar een aangepaste woning, dat beslis ik zelf. En denk dat ik dan eerste een tijdje terug naar hier kom, tot er een woning vrij is in leuven.

Ben vrij moe, al twee slechte nachten en derde staat te volgen.
Mijn spieren werken me echt tegen de laatste nachten.
Krampen en spierpijnen, warmte doet goed.
Maar slapen lukt niet zo best.
Hoop dat ik zo in slaap val.

Verder voel ik me echt niet zo best.
Maar niet veel aan te doen, afwachten.
Als het maandag niet beter is dan toch even bellen naar ha.
En zien wat verder, want ergens raakt energie weer wat op.

Hopelijk weet zij dan raad, of kan ze misschien iets bij geven.
We zien wel wat het word, nu even afwachten.
En hopen op beter  ;)

Slaap zacht  :z :z :z
Fijn weekend!!

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

22-02-2014 om 11:15 uur

Hoi Heidi,

Fijn dat je naar je ouders kunt gaan als je wilt, het zou ook raar zijn als dat niet mag he? Ik zou na de cursus ook eerst teruggaan naar je ouders totdat je een eigen woning hebt in Leuven. Je moet dichtbij je vrienden en familie wonen in jouw positie, gezelligheid is belangrijk als je niet - zoals gezonde mensen - veel werkt.
En de cursus is nooit weg, ook al woon je bij je ouders. Je kunt het geleerde toch in de praktijk brengen en zelf doen wat je zelf kunt. Het lijkt me ook wel veilig als je de eerste tijd op je ouders terug kunt vallen.
Ik hoop dat je snel wat beter wordt, vind het zo erg voor je dat zo vaak ziek bent. Misschien dat de nieuwe dokter bij de cursus nog iets voor je kan doen.
Veel van mijn Belgische nichten en vrienden gaan naar accupunctuur en de osteopaat als ze wat hebben. Ik geloof nooit in dat soort dingen, maar misschien heb jij niets te verliezen en kun je het eens proberen.
Ik hoop dat je een zo goed mogelijk weekend hebt.
Groetjes,

Kariboe

22-02-2014 om 18:21 uur

Hoop dat je vannacht beter geslapen hebt.
Hopelijk gaat het maandag weer iets beter en hoeft de ha bellen niet.
Wens je een heel fijn weekend.

24-02-2014 om 00:04 uur

@Kariboe Ja doe ik sowieso en de vraag is ook lukt het me nog om alleen te wonen, heb er zelf mijn twijfels bij, al zou ik het zo graag willen. En idd hier thuis ben ik ook iets met de training, het is nooit verloren. Weekend viel heel goed mee.
@HJ Slapen is nog steeds hetzelfde, dank je weekend viel mee

Heb een zeer rustig weekend gehad.
Niet veel gedaan, alle eigenlijk niets en dat is niet voor mijn gewoonten.
Maar deed ook wel goed, eens niets doen.

En zo had ik de tijd om te bekomen van mijn spieren.
Kon ik blijven liggen tot ik wakker werd van mijn eigen.
En niet door een wekker, dat deed heel goed om eerlijk te zijn.

Morgen naar de kine, ben eens benieuwd hoe het gaat zijn.
Vorige week werd ik steeds heel misselijk bij de oefeningen.
Hoop dat morgen beter gaat.
En in de namiddag op controle bij fod arts.
Of ik nog voldoe aan de voorwaarden voor handicap.
Ben benieuwd want deze arts ken ik niet.
Gewoon gaan en eerlijk zijn, en hopen dat het meevalt.
Laat jullie wel iets weten hoe het geweest is.

En nu slapen
Slaap zacht  :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

24-02-2014 om 16:55 uur

Hoi Heidi,

Ik snap je twijfels ten aanzien van het alleen wonen, dan kun je niet 'even' iets door je ouders laten doen en moet je wachten op hulp of het zelf doen.
Het lijkt me ook lastig als je ziek bent en amper of niet de deur uit kunt, je bent dan echt alleen thuis. Een hond of kat is bijna niet te doen omdat die niet zonder zorg kunnen als je daar te ziek voor bent of in het ziekenhuis ligt. Ze veroorzaken ook meer vuil in huis.
Maar voordelen heeft het ook, ik weet uit ervaring dat je het op een gegeven moment ontgroeid bent thuis, ook al heb ik heel lieve ouders. Ik heb totdat mijn dochtertje 3 1/2 was bij mijn ouders gewoond, en voor ons is het nu goed een eigen appartement te hebben. Mijn papa heeft het gezocht, en de koop geregeld. Het is fijn een eigen plekje te hebben.
Ik hoop dat je spieren nu weer OK zijn.
Die fod arts zal toch wel zien dat je te ziek bent om te werken / niet zonder hulpmiddelen kunt?
Hoop dat het goed gegaan is.
Groetjes,

Kariboe

24-02-2014 om 19:46 uur

Hoi Heidy, Ben benieuwd hoe het gegaan is bij de fod-arts. Hoop dat het meegevallen is!
Voel je je al wat beter?
Lieve groetjes

25-02-2014 om 17:47 uur

@Kariboe ja idd ik verlang ook soms naar ergens alleen wonen, mijn eigen plekje, maar langs de andere kant is er idd die angst. Lukt het met wel, wat als ik zo ziek ben, .... Maar ja daar is de training voor. Misschien toch maar aanmelden. Leuk dat je papa dat voor je gedaan heeft. En ja bij fod arts viel het mee, was echt ziek als ik ernaartoe moest. Dus ja ze kon er niet naast kijken.
@Milly Het is goed meegevallen, ze kon er niet naast kijken. Verder niet beter maar slechter.

Bij fod viel het mee, was echt ziek dus ja, dat kwam net goed uit.
Ze kon het echt niet ontkennen dat ik ziek ben.
Stappen lukte amper, schaamde me wel.
Maar was te ziek om te stappen, benen deden echt pijn.

Maar dan ja longen zijn echt slecht.
Kwam goed uit, maar toch had ik het liever niet.
Want 's avonds naar de ha en ja ticketje zh gekregen.
Recht naar spoed, ze had er geen goed oog in.
Op spoed was het hectisch en erg druk.
Het wachten duurde en duurde.
Maar uiteindelijk toch terug opgenomen.
En lig ik weer in het zh.

Iedereen moet veel moeite doen om mij te verstaan.
Want mijn stem is zo goed als weg.

Kaartjes zijn welkom.
Al weet ik niet hoelang ik ga moeten blijven.
Kaartjes mogen gestuurd worden naar:
UZ Leuven
Eenheid 660
tav Heidi Vandenwijngaerden kamer 53
Herestraat 49
3000 Leuven
België

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

25-02-2014 om 17:52 uur

Sterkte en beterschap Heidi! Balen dat je weer opgenomen bent! Hopelijk gauw naar huis en opknappen! Liefs

25-02-2014 om 19:41 uur

Heidi wat ontzettend vervelend om weer in het ziekenhuis te liggen.
Heel veel sterkte beterschap.
Ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat.
Liefs Tessa