Retourtje huisarts, of toch longverpleegkundige?

28-03-2014 om 11:19 uur

Dag lieve lezers  :s)

Vanochtend mocht ik mij weer melden bij mijn longarts, na een jaar hem niet gezien te hebben.
Het was een ware reünie.  O+
Haha, nee hoor, het viel mee! :+

Verteld over de exacerbatie een paar weken terug, en dat ik er nu nog van aan het herstellen ben, hij luisterde naar mijn verhaal, en naar m'n longen.
Conclusie, in principe gewoon heerlijk stabiel, een exacerbatie moet kunnen.

Hoe nu verder?
Hij wilde me eerst terug op Foster zetten, en dan een soort disk.
Plus een neusspray, en ventolin zo nodig.

Maar, toen kwam ik met de vraag....
Is deze medicatie kinderwensvriendelijk, want waarschijnlijk willen we eind dit jaar, gaan kijken of ik gezegend genoeg ben, om zwanger te kunnen worden.
Dat was de Foster natuurlijk niet, maar hij was blij dat ik het besprak, want dan kon hij me nu alvast op de 'veilige' medicatie zetten.

Het is Qvar geworden, een autohaler, Beclometason als neusspray, en mijn Ventolin is van inhaler gegaan naar een Diskus.

Hij wilde me eerst retour Ha sturen, maar gezien de kinderwens, stuurt mij me toch terug naar de longverpleegkundige. Vond die veiliger, in combinatie met die astma.

Dus ik kan er weer even tegenaan.
De Qvar is tijdelijk, tot oktober, dus hopelijk gaat dat goed werken!

Hij wenste me succes, met de longen en de kinderwens..
En ik mocht volgend jaar weer terug komen.

Erg blij, dat ik nu al op veilige medicatie gezet kan worden, dan hoef ik niet last-minute me aan te passen aan de nieuwe medicatie.

Vanavond weer een avonddienst en daarna lekker weekend.
Schoonzusje was gisteren jarig, dus daar gaan we morgen eventjes langs.

Verhuiskaartjes zijn ondertussen ook al binnen, dus die worden dit weekend denk ik ook wel verstuurd! Ook zijn we gisterenmiddag opnieuw in ondertrouw gegaan, want we moesten de plaats van huwelijk aan laten passen. Nu weer een afspraak maken in de desbetreffende gemeente, om een datum te kunnen prikken.. Gaan we daarmee ook al de goeie richting op  *O*

Beterschap voor de mensen die het nodig hebben!
En geniet (hopelijk hooikoortsvrij) van het mooie weer!!

:W :W

Login of registreer om te reageren
28-03-2014 om 12:30 uur

Hoi Ilona,

Eigenlijk gewoon best goed nieuws!!!! Fijn hoor dat je LA tevreden was over je situatie, Natuurlijk jammer van de exa, maar dat hoort er helaas toch af en toe bij.

En mooi dat hij je direct op veilige medicatie heeft gezet,dan hoeft dat in ieder geval geen belemmering te zijn. Wat zou het mooi zijn als je over een tijdje zwanger zou zijn! Dat zou k leuk voor je vinden!

Succes met alles!
Liefs

Login of registreer om te reageren
28-03-2014 om 13:11 uur
Reactie op Edelweiss

Hoi Ilona,

Eigenlijk gewoon best goed nieuws!!!! Fijn hoor dat je LA tevreden was over je situatie, Natuurlijk jammer van de exa, maar dat hoort er helaas toch af en toe bij.

En mooi dat hij je direct op veilige medicatie heeft gezet,dan hoeft dat in ieder geval geen belemmering te zijn. Wat zou het mooi zijn als je over een tijdje zwanger zou zijn! Dat zou k leuk voor je vinden!

Succes met alles!
Liefs

Bedankt!! :D

Login of registreer om te reageren
28-03-2014 om 13:37 uur

Wat een fijne berichten. Zo hoop ik binnenkort ook bij mijn longarts te zitten... (Ben sinds mei vorig jaar exa-vrij. Wel pred gehad, maar dat was rond een operatie, dus die telt niet..hihi).
Wat leuk, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, het zwanger worden. Dat zou fantastisch zijn!

Login of registreer om te reageren