Nog meer goed nieuws.

03-04-2014 om 09:16 uur

Naast het goede nieuws van de longarts, nog meer goed nieuws te horen gekregen.

Ondertussen werken de medicijnen aardig denk ik, maar nu het hooikoortsseizoen weer heerlijk van start is gegaan, heb ik mezelf op een allergietabletje gezet, soms in combinatie met singulair, wat ooit in overleg is gegaan met de longverpleegkundige.
Hoewel dat ook goed nieuws is, komt er nog meer!

De verhuiskaartjes, die we via de Hypotheker kregen, waren vorige week binnengekomen!
Druk bezig geweest met alle adressen verzamelen, en schrijven van de kaartjes. Maar er komt nog meer!

Afgelopen weekend, waren we bij m'n schoonzusje (en later bij m'n schoonouders), en die begon een beetje te zeuren over een datum van onze bruiloft. We hadden zelf al besloten dat het augustus zou worden, en lief wilde het op een zaterdag. Dan blijven er 5 data's over.
Overlegt natuurlijk met onze getuigen, de zijne kon ze alle 5 in principe, maar de mijne was wat lastiger. Ze werkt onregelmatig in de horeca, en daar moeten we ons op aanpassen, logisch. Maar haar moeder zou de laatste zaterdag jarig zijn, dus gaf ik meteen aan dat we die datum dan niet kozen.
We gaan het ons niet moeilijker maken dan dat het al is natuurlijk!
Wat de maand betreft, geen probleem, ze zou ruim op tijd haar vrije dagen in kunnen plannen.
Maar mijn schoonzusje en schoonouders hadden duidelijk hun mening erover.

Ze vonden dat we eigenlijk zo snel mogelijk een datum zouden moesten inplannen, want het is augustus, en dat is een vakantiemaand. Als we het niet snel zouden laten weten, dan zouden er al 'gasten' op vakantie kunnen zijn. Ik deed er een beetje nonchalant over, want ik wist dat ik woensdag terug zou moeten bellen naar de gemeente, en dan kon ik meteen "onze" datum vast laten leggen.
Maar lief was wat geïrriteerd, waar ze zich mee bemoeide, en dat we sowieso al wisten dat onze getuigen konden, meer was niet belangrijk naar zijn idee.
Gelukkig stapte mijn schoonzusje makkelijk van het onderwerp af, en gingen we verder over kapsels en make-up, maar mijn schoonouders waren wat lastiger te overhalen.

Nu mocht ik natuurlijk de eer hebben om gisteren de gemeente te bellen.
We hadden een datum afgesproken, ( wat overigens heel makkelijk verliep, ik mocht kiezen namelijk) en de aardige meneer die mijn voicemail al vorige week 2 keer ingesproken had, kon me gelukkig herinneren.
De ondertrouw papieren stonden op de juiste gemeente, en deze hoefde alleen opgestuurd te worden.
Of ik alvast een datum kon vast laten leggen? Natuurlijk! Hij bladerde hard door zijn agenda, toen bleek dat de dag die we willen, nog helemaal vrij was! Ik had vrij spel voor een tijdstip.
Lastig, dat hadden we namelijk nog niet besproken!
We willen het in de middag doen, maar ja, dat is een groot begrip.
Uiteindelijk gekozen voor 14.00, leek me een goede tijd.
We moeten in juni ongeveer even een afspraak maken, om de ambtenaar te kiezen en het trouwboekje etc... Maar de datum staat vast!  *O*

Ik zat op school gisteren, en had verders niet heel bijzonders wat te doen, dus ben samen met een vriendin/klasgenoot de uitnodigingen gaan bedenken.
Ik had er 5 gekozen, die ik heel leuk vond, aangepast aan onze tekst, en opgeslagen op de website.
Om deze gisterenavond aan lief te laten zien, en hem te laten kiezen.

Gelukkig was die gisteren in een goede bui, want normaal na een lange dag leidinggeven, wil hij niets horen over beslissingen of keuzes!
Hij was vrij makkelijk, deze niet, die niet, dat vind ik niets, en toen hielden we er 2 over!
We kozen degene die we beide het leukst vonden, en klaar.
Bestellen maar,  we wisten dat we ongeveer 40 gasten zouden krijgen, dus 20 leek ons genoeg, maar tijdens het bestellen bleek dat we korting kregen! Dus hebben we er maar wat extra bijgenomen. We willen tenslotte er ook eentje voor ons zelf natuurlijk.

Het wordt op deze manier, wel heel echt.
We hebben een datum, een jurk (met schoenen!), een pak, en zo ook de uitnodigingen!

Maar daar houdt het goede nieuws niet op.

Ik werd op mijn werk gebeld voor een sollicitatiegesprek.
Lief had via zijn collega (zijn vrouw daarvan dan) een opening gekregen, deze had ik gebeld en ik kon mijn gegevens zo doormailen naar haar.
Ze belde nu op om een afspraak te maken. Over 2 weken!
Eerder konden we helaas geen afspraak maken.

Maar ik had gisteren een zeer goede dag al zeg ik het zelf!

Op dit moment ook weinig last meer van benauwdheid/kortademigheid, nog wel wat aan het hoesten, snotteren (hooikoorts) en snel vermoeid, maar daar kan ik wel mee leven!

Iedereen beterschap die het nodig heeft, en sterkte met de hooikoorts!

:W :W  *O*

Login of registreer om te reageren
03-04-2014 om 09:35 uur

Van harte gefeliciteerd met al dat goede nieuws  :Y
Dat kan een mens heel goed gebruiken!!!
Geniet er van.

Heel veel liefs en warme knuffels van Blanche.

Login of registreer om te reageren
Moderator
03-04-2014 om 09:37 uur

^O^ Klinkt allemaal goed.  ^O^

Login of registreer om te reageren
03-04-2014 om 15:09 uur

Wat leuk allemaal! Geniet van alle voorbereidingen voor deze mooie dag!

Login of registreer om te reageren
03-04-2014 om 15:32 uur

Wat fijn al dat goede nieuws, wat zal het jou goed doen.

Login of registreer om te reageren
03-04-2014 om 17:35 uur

Heerlijk al dat goede nieuws.
Geniet ervan.

Login of registreer om te reageren
03-04-2014 om 19:33 uur

wat een goed nieuws allemaal, daar wordt je  *) van  ^O^

Login of registreer om te reageren