Waar we er al bijna zijn!

06-05-2014 om 07:11 uur

Vandaag geteld nog 9 dagen!

Lief en ik kunnen beide niet meer wachten tot we de sleutel krijgen, dolenthousiast zijn we.
En ik heb er ook erg veel zin in om zijn familie het huis te laten zien. Ben zo benieuwd wat ze er van vinden..

Ook heb ik een deel van mijn verjaardagscadeautje vroeg gehad, 2 weken te vroeg.
Ik ging naar de dierenwinkel, waarmee we een goede band hebben, om onze vissen te brengen.
We kunnen natuurlijk niet met volle aquaria verhuizen en het waren al oude vissen, verkopen zou weinig opleveren en we wilde zeker weten dat ze naar de juiste persoon gingen.
Maar ik dwaal af.
Na dat hele gedoe van vangen en brengen, vroeg ik, of hij binnenkort nog hangoren kreeg..
Toen zei hij, dat hij nog een Nederlandse had zitten, maar dat hij binnen 4 weken terug moest naar de fokker als die niet verkocht zou worden. Hij was de tamste en liefste van de winkel..
Lange oren, grote voeten,  koeienprint en een gezonde eetlust..
Ik was verkocht toen ik hem zag.

Maar nu moest ik lief nog overhalen, dat scheen minder moeilijk te zijn dan ik dacht!
Wat ik niet wist namelijk, was dat hij een buitenhok had gekocht, en bij zijn ouders had gezet.
Hij wilde dus dat zodra we gingen verhuizen, ik weer een konijn kreeg.
En nu konden de katten er aan wennen, en hij aan de katten, en verhuizen moest die toch.
Toevallig kreeg ik er een binnenkooi bij voor een leuk prijsje, dus kreeg ik fiat van lief om hem te halen.
In de winkel was hij bekend als Arie, maar inmiddels is hij omgedoopt tot Beer.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10291305_10151972415772493_4405936952505155501_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10256929_10151971839727493_1915365818123369780_n.jpg

Ondertussen is hij al erg brutaal, en vind Joep (jongste kat) hem erg interessant.
Ze beginnen al goed vriendjes te worden.
En ik heb weer een konijntje om heerlijk mee te knuffelen.

Ook zijn er minder leuke gebeurtenissen gebeurt,
met name op mijn werk..
Een client die ik al 3 maanden ken, en deels heb verzorgd, is net voor hij 70 werd overleden.
Het was een slopend proces, wat we van het begin af aan hebben zien aankomen, niet zijn overlijden, maar dat het niet goed was zag het team meteen.

Na zijn overlijden, heb ik voor het eerst een overleden client gezien. Ik heb wel eerder clienten gehad die waren overleden, maar nog nooit gezien. Het was telkens na mijn dienst, of in mijn vakantie etc..
Ik kan niet zeggen dat het mooi was, maar nachtmerries heb ik er gelukkig niet van gekregen.
Pas later, toen ik voor de tweede en laatste keer naar binnenging in zijn kamer, had ik wat nare dromen. Hij zag er slecht uit, omdat hij al een paar dagen er lag. Het was ook de ochtend dat hij opgehaald werd. We hebben een soort van erehaag gemaakt, van clienten/verzorgenden/fysiotherapeuten en dergelijke. Heel mooi, even een momentje om echt afscheid te nemen, toen de kist bij de uitgang stond die 'gedragen' werd door zijn kinderen, en de kleinkinderen liepen voorop met alle bloemen.
Het zag er geweldig mooi uit, een goed einde.

Ik ben blij dat ik afscheid heb kunnen nemen, want je bouwt toch een goed contact op.
Nu heb ik hem niet dagelijks verzorgd, dus heel goed kende ik hem niet. Maar ik zag hem wel elke dag als ik werkte, groette me netjes en ik groette terug.

Nadat zijn kamer was leeggehaald, stond er nog een grote kast.
Zijn familie wilde deze niet hebben, maar het personeel van de afdeling wilde hem in het kantoortje hebben. Samen met mijn werkbegeleidster heb ik deze dan ook verplaatst. Was nog een behoorlijke klus, gezien de kast vrij hoog was en niet onder de deuren door kon en ook nog eens meer dan 30 kilo woog.
Minstens.

Maar het is gelukt.
nog een uur later kreeg ik alleen pijn bij het ademen.
En goed ook, ademen ging heel moeilijk, en ik merkte dat ik er ook goed benauwd van werd.
Ik had een spier in mijn borstbeen waarschijnlijk verrekt oid, maar het was angstaanjagend gewoon.
Ik kon niet ademen, daardoor niet rustig zitten.. Ik werd gek. En dat tijdens de dodenherdenking.
Gelukkig na een avond goed slapen en goed gemasseerd worden door lief, heb ik alleen wat spierpijn overgehouden.

Ondertussen kunnen we bijna niet meer wachten tot het zo ver is.
Eindelijk ons eigen huisje.

Nog 9 hele dagen.

*O*

:W :W

Login of registreer om te reageren
06-05-2014 om 10:05 uur

Wat een lieverd om te zien je konijn. Leuk om hem nu al te krijgen kunnen jullie aan hem wennen en hij aan jullie en went hij straks ook meteen aan het nieuwe huis.
Wat mooi dat afscheid van de cliënt.
Veel succes met de laatste loodjes voor de verhuizing.

Login of registreer om te reageren
06-05-2014 om 12:31 uur

Leuk konijn zeg. Het lijkt me altijd goed om goed afscheid te nemen, fijn dat je zo mooi afscheid hebt kunnen nemen van die cliënt , fijn je blog weer te lezen.

Login of registreer om te reageren
06-05-2014 om 13:25 uur

Wat een schatig konijn !

Succes met verhuizen

En heb je al wat gehoord van je sollicitatie ? ( of ik heb intussen wat gemist  :@ )

Fijn dat je het goed heb kunnen afsluiten met de overleden client en familie.

groetjes
petra

Login of registreer om te reageren
07-05-2014 om 05:56 uur
Reactie op puckie

Wat een schatig konijn !

Succes met verhuizen

En heb je al wat gehoord van je sollicitatie ? ( of ik heb intussen wat gemist  :@ )

Fijn dat je het goed heb kunnen afsluiten met de overleden client en familie.

groetjes
petra

Nee hoor, je hebt nog niets gemist!
Ik ben helaas nog niets wijzer, maar blijf er continu achteraan zitten.
Zodra ik iets weet, horen jullie ook meer!

Login of registreer om te reageren
09-05-2014 om 12:42 uur

Vandaag staat de teller nog op 5 dagen, 22 uur en 19 minuten.

Ondertussen hebben we mijn verjaardag 'gevierd' en hebben we een nieuw bed besteld!

We kregen het advies om eerst proef te liggen voor we zouden bestellen, gezien het verschil in lichaamsgewicht tussen mij en lief.
We zijn gisteren na de dierentuin nog even doorgereden naar het woonhart hier in de stad.
En hebben even proef gelegen, voornamelijk ik.

Het bed lag erg lekker en we hebben besloten het bed te kopen!
Onze eerste boxspring, in ons eerste echte huis.

Hoewel ik nog niets van de sollicitatie gehoord heb, gaat er toch echt vandaag weer een mailtje naar uit!

Nog 2 diensten werken, vanavond en maandag overdag, en dan heb ik officieel vakantie.

Dinsdag nog even naar de tandarts voor een gebroken kies..  :'(

Maar dan kunnen we echt gaan aftellen.

Ik moet eerlijk toegeven..
Het voelt allemaal onwerkelijk.
Heel onwerkelijk.

Hoewel er al 23 verhuisdozen en een goed aantal andere dozen al klaarstaan voor vertrek,
Komt het nog niet echt binnen bij me.
Ik heb het idee dat het nog tijdelijk is, en nog niet dat we ècht gaan verhuizen naar ons eigen huis.
We hadden het er gisteren in de auto nog over, dat het voor hem de tweede keer is dat hij naar een andere stad verhuist.
Voor mij wordt dit nummer 4.
Je zou denken dat ik het ondertussen wel gewend ben.
Maar schijnbaar toch niet.
Ik heb niet echt een thuis gevoel hier in de stad, en dat hoop ik daar wel te krijgen.
Ik heb alles geregeld qua administratie en opzeggen, wijzigen of aanmelden.
Niet alles, maar in elk geval 80%, de overige 20% moeten op de dag zelf geregeld worden.

Maar toch heb ik nog niet het gevoel dat het definitief is.
We gaan ons appartement verlaten voor een grote vijfkamer-eengezinswoning met een heerlijke tuin.

Het helpt een beetje dat ik een online verlanglijstje aan het opstellen ben.
Maar ik denk dat ik eerst de sleutel moet hebben en er echt moet zijn, voor het aankomt.

Tot snel weer lieve lezers  :W

Login of registreer om te reageren
09-05-2014 om 12:56 uur

Nou spannend allemaal het komt erg dichter bij nu, rust je tussendoor goed uit?

Reactie op Ilona1990

We kregen het advies om eerst proef te liggen voor we zouden bestellen, gezien het verschil in lichaamsgewicht tussen mij en lief.

Krijg nu echt het beeld van je lief van een chubby knuffelbeer van 120 kilo _O- _O-

Dat zijn vaak wel de leukste trouwens!

Login of registreer om te reageren
09-05-2014 om 13:01 uur
Reactie op Marcus

Nou spannend allemaal het komt erg dichter bij nu, rust je tussendoor goed uit?

Krijg nu echt het beeld van je lief van een chubby knuffelbeer van 120 kilo _O- _O-

Dat zijn vaak wel de leukste trouwens!

Hahaha, hij is de lichte in dit verhaal :+

Ik probeer goed uit te rusten, ik moet nog 2 diensten werken van de 5 dagen en in feite is alles wat we nodig hebben al ingepakt. Dus hoef ik me daar niet voor te stressen.
Alleen nog de puntjes op de i!

Login of registreer om te reageren
09-05-2014 om 12:45 uur

Oh Ilona wat klinkt het allemaal spannend zo nu het dichterbij komt *O*

Login of registreer om te reageren