[Centraal] Alternatieve geneeswijzen #3

14-04-2014 om 20:35 uur

Hier weer de volgende!

Zelf heb ik ook (veel) baat bij een vorm van alternatieve geneeswijze. En ik ben er zo blij mee! :)

Login of registreer om te reageren
14-04-2014 om 22:08 uur

Dat is zeker fijn dat je kon stoppen met een bepaald medicijn, soms voel ik me net een wandelende medicijnkast ;)

Fijn dat jou arts er ook positief in staat, de mijne ook. Ik denk ook dat het komt omdat de arts ook ziet dat het beter gaat, en dat is toch wel het belangrijkste ^O^

Login of registreer om te reageren
14-04-2014 om 22:15 uur
Reactie op besje1969

Fijn dat jou arts er ook positief in staat, de mijne ook. Ik denk ook dat het komt omdat de arts ook ziet dat het beter gaat, en dat is toch wel het belangrijkste ^O^

Zeker. Ik denk ook dat het heel belangrijk is dat zowel je regulier en alternatief arts voor elkaars behandelingen open staan zodra ze zien dat je er baat bij hebt.

Vaak vult het elkaar heel mooi aan, bep. reguliere meds heb je gewoon nodig, kan niet alleen met alternatief. En soms kun je juist weer reg. meds laten vervallen, wanneer het alternatieve je aandoening of klacht zo goed herstelt of heelt bij je.

Login of registreer om te reageren
10-05-2014 om 19:15 uur

wie heeft er ervaring met acupunctuur?
Zelf heb ik astma met gefixeerde opstructie. fev1 25%.
Regelmatig pred kuren  

Login of registreer om te reageren
10-05-2014 om 21:18 uur

Mijn collega met astma doet nu acupunctuur voor de hooikoorts en heeft veel minder last dan ik.

Login of registreer om te reageren
11-05-2014 om 11:18 uur

ook ik hoor goede verhalen over accupunctuur.
zelf heb ik een vorm geprobeerd met naaldjes in mijn oor, bij mij werkte het niet. maar bij mij werkt bioresonantie weer erg goed.

ik weet van een astma patient (met ook andere klachten) die accunpunctuur doet, zij heeft e veel baat bij.

ik zou zeggen, proberen!

Login of registreer om te reageren
09-07-2014 om 17:19 uur

Mijn algemene ervaring is dat alternatieve therapeuten en artsen veel meer kijken naar alle klachten en de samenhang daartussen. Juist dit is mijn ervaring, ontbreekt in het reguliere circuit bij bv. mijn laatste longarts. Als je veel klachten hebt en de reguliere geneeskunde kan die niet of onvoldoende oplossen, ga je zelf vaak verder zoeken (ik althans) en dan kom je vanzelf bij de alternatieve geneeswijzen. Het is natuurlijk geen garantie dat het werkt, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou het ook niet als een vervanging adviseren van de reguliere geneeskunde, maar naast elkaar kan prima werken. En zelf heb je altijd de mogelijkheid te stoppen als iets niet werkt. Ik vind in NL dat de houding tegenover alternatieve geneeswijzen soms wat verkrampt is. Alsof alle reguliere geneeskundige behandelingen afdoende zijn bewezen! Gelukkig is er inderdaad sinds kort ook een ander geluid te horen in NL, nl. een paar artsen die sommige wat minder alternatieve geneeswijzen erkend willen hebben. Mijn hoop is gevestigd op de alternatieve geneeskunde, via de reguliere weg word ik niet beter.

Login of registreer om te reageren
09-07-2014 om 18:52 uur
Reactie op abo

Mijn hoop is gevestigd op de alternatieve geneeskunde, via de reguliere weg word ik niet beter.

Ik hoop dat het je wat kan bieden!
Ik heb beiden nodig. Voor een paar weken terug is er ook iets heel bijzonders gebeurd. Te persoonlijk om in dit topic te zetten. Maar voor iets qua aandoening zou er voor mij geen kans meer op genezing zijn. Voor een paar weken terug is dankzij de acupunctuur, een begin van die genezing wél begonnen. Heel bijzonder vond en vind ik het. We zijn er nog niet maar het begin is er.

Login of registreer om te reageren
12-07-2014 om 19:50 uur

Hier nog iemand die verschillende alternatieve artsen bezoekt
Erg veel baat bij
Ben in overleg met de reguliere artsen gestopt met cholestermedicatie
Ik had te veel last van de bijwerkingen
Slik nu iets alternatiefs, geen bijwerkingen meer en cholesterolgehalte is gezakt

Login of registreer om te reageren
17-07-2014 om 14:33 uur

@Evi en Dominique
Mooi dat jullie ook baat hebben bij alternatief. En soms heeft dit echt zoveel toegevoegde waarde.

Sinds ik spuitjes heb gehad, voel ik me iets fitter. Nog afwachten hoe e.e.a. verder reageert. Verder ook bezig met bioresonantie, maar in een aantal maanden tijd weinig merkbare verbetering. Tussendoor wel flinke bronchitis gehad en langdurig lastig gevallen door virussen. De echte verbetering kan nog komen, het systeem meet wel kleine stukjes verbetering. De therapeute wil ook doorgaan met behandeling, want ze heeft nog altijd hoop dat het werkt. Het is alleen allemaal wat complex, omdat ik heel veel dingen tegelijk heb. Ook acupunctuur geprobeerd voor ontspanning van de spieren, maar hiermee gestopt omdat het effect al snel weer was verdwenen. Zo probeer ik wat af.

Login of registreer om te reageren
30-07-2014 om 19:36 uur

Via alternatieve arts orthomoleculair darmonderzoek in lab laten doen. Daar is ontdekt dat 5 goede bacteriën (volgens mij zijn dat alle geteste goede bacteriën) ernstig in hoeveelheid zijn beperkt. Dat wil zeggen dat ik van al die bacteriën nog max. 10% van normaal heb, maar voor sommige bacteriën heb ik zelfs minder dan 1% van normaal. Daardoor werkt mijn spijsvertering heel slecht. En dat verklaart ook dat ik voor pakweg de helft (!) van de voedselproducten voedingsintolerant ben (voedingsintolerant = vertraagde reactie in het lichaam).

Ondertussen steeds weggestuurd bij de huisarts. Leren leven met de moeheid. Ik ben eigenlijk onthutst! En dan gaat het hier zelfs om een labonderzoek. Huisartsen schijnen hier niet mee bekend te zijn, en andere artsen ook niet. Maar zo'n afwijking hebben, die via de reguliere weg niet ontdekt kan worden? Het gaat er bij mij niet in. Wat loopt het reguliere circuit toch achter, ik heb er geen woorden voor.

Nu veel probiotica en nog wat andere middelen slikken.

Login of registreer om te reageren