Waar we er al bijna zijn!

06-05-2014 om 07:11 uur

Vandaag geteld nog 9 dagen!

Lief en ik kunnen beide niet meer wachten tot we de sleutel krijgen, dolenthousiast zijn we.
En ik heb er ook erg veel zin in om zijn familie het huis te laten zien. Ben zo benieuwd wat ze er van vinden..

Ook heb ik een deel van mijn verjaardagscadeautje vroeg gehad, 2 weken te vroeg.
Ik ging naar de dierenwinkel, waarmee we een goede band hebben, om onze vissen te brengen.
We kunnen natuurlijk niet met volle aquaria verhuizen en het waren al oude vissen, verkopen zou weinig opleveren en we wilde zeker weten dat ze naar de juiste persoon gingen.
Maar ik dwaal af.
Na dat hele gedoe van vangen en brengen, vroeg ik, of hij binnenkort nog hangoren kreeg..
Toen zei hij, dat hij nog een Nederlandse had zitten, maar dat hij binnen 4 weken terug moest naar de fokker als die niet verkocht zou worden. Hij was de tamste en liefste van de winkel..
Lange oren, grote voeten,  koeienprint en een gezonde eetlust..
Ik was verkocht toen ik hem zag.

Maar nu moest ik lief nog overhalen, dat scheen minder moeilijk te zijn dan ik dacht!
Wat ik niet wist namelijk, was dat hij een buitenhok had gekocht, en bij zijn ouders had gezet.
Hij wilde dus dat zodra we gingen verhuizen, ik weer een konijn kreeg.
En nu konden de katten er aan wennen, en hij aan de katten, en verhuizen moest die toch.
Toevallig kreeg ik er een binnenkooi bij voor een leuk prijsje, dus kreeg ik fiat van lief om hem te halen.
In de winkel was hij bekend als Arie, maar inmiddels is hij omgedoopt tot Beer.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/10291305_10151972415772493_4405936952505155501_n.jpg

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10256929_10151971839727493_1915365818123369780_n.jpg

Ondertussen is hij al erg brutaal, en vind Joep (jongste kat) hem erg interessant.
Ze beginnen al goed vriendjes te worden.
En ik heb weer een konijntje om heerlijk mee te knuffelen.

Ook zijn er minder leuke gebeurtenissen gebeurt,
met name op mijn werk..
Een client die ik al 3 maanden ken, en deels heb verzorgd, is net voor hij 70 werd overleden.
Het was een slopend proces, wat we van het begin af aan hebben zien aankomen, niet zijn overlijden, maar dat het niet goed was zag het team meteen.

Na zijn overlijden, heb ik voor het eerst een overleden client gezien. Ik heb wel eerder clienten gehad die waren overleden, maar nog nooit gezien. Het was telkens na mijn dienst, of in mijn vakantie etc..
Ik kan niet zeggen dat het mooi was, maar nachtmerries heb ik er gelukkig niet van gekregen.
Pas later, toen ik voor de tweede en laatste keer naar binnenging in zijn kamer, had ik wat nare dromen. Hij zag er slecht uit, omdat hij al een paar dagen er lag. Het was ook de ochtend dat hij opgehaald werd. We hebben een soort van erehaag gemaakt, van clienten/verzorgenden/fysiotherapeuten en dergelijke. Heel mooi, even een momentje om echt afscheid te nemen, toen de kist bij de uitgang stond die 'gedragen' werd door zijn kinderen, en de kleinkinderen liepen voorop met alle bloemen.
Het zag er geweldig mooi uit, een goed einde.

Ik ben blij dat ik afscheid heb kunnen nemen, want je bouwt toch een goed contact op.
Nu heb ik hem niet dagelijks verzorgd, dus heel goed kende ik hem niet. Maar ik zag hem wel elke dag als ik werkte, groette me netjes en ik groette terug.

Nadat zijn kamer was leeggehaald, stond er nog een grote kast.
Zijn familie wilde deze niet hebben, maar het personeel van de afdeling wilde hem in het kantoortje hebben. Samen met mijn werkbegeleidster heb ik deze dan ook verplaatst. Was nog een behoorlijke klus, gezien de kast vrij hoog was en niet onder de deuren door kon en ook nog eens meer dan 30 kilo woog.
Minstens.

Maar het is gelukt.
nog een uur later kreeg ik alleen pijn bij het ademen.
En goed ook, ademen ging heel moeilijk, en ik merkte dat ik er ook goed benauwd van werd.
Ik had een spier in mijn borstbeen waarschijnlijk verrekt oid, maar het was angstaanjagend gewoon.
Ik kon niet ademen, daardoor niet rustig zitten.. Ik werd gek. En dat tijdens de dodenherdenking.
Gelukkig na een avond goed slapen en goed gemasseerd worden door lief, heb ik alleen wat spierpijn overgehouden.

Ondertussen kunnen we bijna niet meer wachten tot het zo ver is.
Eindelijk ons eigen huisje.

Nog 9 hele dagen.

*O*

:W :W

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 08:47 uur

Morgen is de grote dag!

Door al het geregel heen, was ik bijna vergeten dat ik ook een nieuwe longarts moet gaan zoeken.
Helaas, want ik kan het eindelijk met de mijne vinden, samen met de longverpleegkundige, die ik altijd kan bellen als er wat is en nooit om de kleine dingetjes zeurt. Ze weet immers hoe wij longpatiënten kunnen zijn..
Wat ook erg jammer is, is het bekende ziekenhuis te verlaten.
Sinds ik 4 jaar geleden overgestapt was qua huisarts, kreeg ik natuurlijk ook een nieuw ziekenhuis.
En daar ben ik ook al talloze keren geweest.

Het begint me eindelijk een beetje te dagen dat we toch echt gaan vertrekken.
Er staan overal verhuisdozen, vooral in de gang nu, want die worden vanavond door mijn schoonvader opgehaald en in zijn aanhanger gestopt.
Zij komen dan in de middag naar ons nieuwe huis toe.
Dan zien zij het voor het eerst.

Erg spannend.
Maar eerst de komende 24 uur nog zien door te komen.

:X

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 09:21 uur

Hoi Ilona

Succes met de verhuis en met het vinden van de nieuwe la

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 16:26 uur

ilona,

veel succes met de verhuizing en het zoeken van een nieuwe longarts ( kan je niet bij de huidige blijven zolang? )

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 16:28 uur
Reactie op puckie

ilona,

veel succes met de verhuizing en het zoeken van een nieuwe longarts ( kan je niet bij de huidige blijven zolang? )

Ik heb ondertussen gebeld met de poli..
En volgens hun is het in principe gewoon mogelijk te blijven, gezien ik maar 1-2 (max 3) keer per jaar langskom. Dit in combinatie met mijn schoonouders die er een paar straten verder op van wonen, heb ik besloten in elk geval dit jaar nog te blijven!
Daarna zien we wel weer verder.

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 19:30 uur

Succes met de verhuizing en alles er rond omheen.

Login of registreer om te reageren
14-05-2014 om 20:12 uur

Spannend.
Succes met de verhuizing.

Login of registreer om te reageren