Dilemma werkkamer/kantoor

01-07-2014 om 15:36 uur

Hoi, ik heb een allergisch astma, zwaartepunt op huisstofmijt.
Op mijn werk (kantoor) heb ik zoveel mogelijk het raam open om te luchten.
Ik ga eerdaags verhuizen naar een andere kamer. Er zijn 2 opties:
a) een kamer waar het raam open kan (gelegen aan een binnentuin) maar waar geen gladde vloer is (maar wel een bijzondere soort vloerbedekking die beter zou zijn voor mensen met allergie) en
b) een kamer waar wel een gladde vloer kan worden gelegd, maar waar het raam niet open kan (vanwege drukke verkeersweg).
En nu heb ik dus een dilemma....
Wat zouden jullie mij raden?
Dank alvast voor jullie reacties

Login of registreer om te reageren
01-07-2014 om 15:48 uur

Beste Roos,

In het algemeen is een ruimte waarin geen enkel raam open kan, daar hoef je geen astma voor te hebben, voor iedereen slecht.
De verhaaltjes over vloerbedekkingen waar geen huismijt in kan zitten neem ik altijd met een korrel zout, waar stof is en mensen (huidschilfers) zijn, kan huismijt zijn gang gaan. Dus een gladde vloer lijkt me een pré. Als daar het raam niet open kan vanwege verkeerslawaai, lijkt het me inderdaad sws niet gezond om daar überhaupt het raam open te doen voor 'frisse' lucht.
Die kamer zou naar mijn idee dus volledig afvallen!

Eigenlijk is vloerbedekking ook niets, zeker als je nog eens flink allergisch bent.
Is er te overleggen om in die kamer waar het raam open kan, een gladde vloer te leggen? Het lijkt me dat ze ook graag een gezonde werknemer willen...

Als je echt MOET kiezen, zou ik voor de kamer gaan waar een raam open kan, ondanks de vloerbedekking / stof / allergie voor huismijt.

Succes!

Login of registreer om te reageren
01-07-2014 om 15:57 uur

Ik zou voor a gaan, en zorgen dat er iedere week goed intensief gezogen wordt.
een raam die niet open kan is heel erg ongezond.

hoe ist met de airco, heb je die ook? Ook die zijn -als ze niet regelmatig schoongemaakt worden- ongezond

Login of registreer om te reageren
01-07-2014 om 16:32 uur

Ik zou voor B gaan. Vloerbedekking merk ik direct, daar kan ik echt niet tegen. Zelf werk ik op een ziekenhuislab waar natuurlijk geen raam open kan en daar heb ik geen last van of in elk geval minder dan van vloerbedekking. Het is natuurlijk persoonlijk dus het beste zou zijn als je op beide kamers een weekje kan proefdraaien.

Login of registreer om te reageren
01-07-2014 om 16:48 uur
Reactie op Daantje

Het is natuurlijk persoonlijk dus het beste zou zijn als je op beide kamers een weekje kan proefdraaien.

Dit zou ik ook al schrijven, want dit is natuurlijk de beste mooiste test. succes!

Login of registreer om te reageren
01-07-2014 om 17:43 uur

Ik zou zelf gaan voor het raam dat open kan en het speciale tapijt... Raam open is heerlijk en je kunt er beter door nadenken  ^O^

Login of registreer om te reageren
04-07-2014 om 09:14 uur

Bij op de sportschool is het soms ook te stoffig dat merk je gelijk kan ook geen raam open op de tandarts praktijk net zo daar is geen eens vloerbedekking.

Heb zowiezo erg last nu op dit moment hoesten jeuk op me longen borst hoe je het noemt benauwd veel pollen nog denk ik LA zegt niets te horen collega zit me bang te maken dat het een long ontsteking kan zijn hou maar op schei maar uit !

Login of registreer om te reageren
04-07-2014 om 18:45 uur

Ik heb op het moment ook veel last. Pollen zou best kunnen....

Login of registreer om te reageren
04-07-2014 om 19:07 uur

Ik denk ook dat ik zou gaan voor tapijt met raam open..

Maar wat hier al eerder gezegd is: Het beste zou zijn als je beide kantoren eens een weekje kon proberen en kon kijken welke het beste werkt.

En nog beter zou zijn gladde vloer en raam open, maar dat is schijnbaar niet mogelijk ;)

Succes met je keuze!

Login of registreer om te reageren
11-11-2014 om 12:38 uur

Hallo allemaal, dank voor het meedenken; het is de kamer met tapijt geworden. Het raam blijft bij het dagelijks stofzuigen open, ook daarna ('s nachts). De medewerker van de schoonmaakdienst neemt het stofvrij houden uiterst serieus.
Alleen zoeken we nog een middel om het tapijt te reinigen. De longarts had een middel voorgesteld, dat echter niet meer in Nederland in de handel is.

Login of registreer om te reageren
11-11-2014 om 15:34 uur

Wat mij opvalt, is dat geen van de mensen die gereageerd hebben, last hebben van een open raam.

Zelf verdraag ik geen open raam, dit veroorzaakt nl. tocht en slaat direct op mijn luchtwegen. Afgelopen jaar vele discussies over gehad en veel onbegrip van mensen, maar ik word er dus echt zieker van. Geef mij dus maar de kamer waar het raam niet open kan. Ik neem toch aan dat er een ventilatiesysteem is, anders zou het niet voldoen aan de eisen lijkt mij.

Login of registreer om te reageren