leverings problemen theolair

14-08-2014 om 08:54 uur

Hallo gisteren na een ziekenhuis kwam ik er achter dat er weer theolair leverings problemen zijn. Nu reageer ik er goed op de theolair en zeker na een exa zit ik er niet op te wachten dat weer niet te verkrijgen is. Hebben meer mensen dit probleem opnieuw en weet iemand nog opties om aan te komen. Apotheek in omgeving is iig al leeg.
Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
14-08-2014 om 11:00 uur

Er is een vervangend middel voor Theolair retard, nl Theo CT een duitse variant.
Zie ook dit recente stukje op de site van de vereniging Nederland Davos

http://www.nederland-davos.nl/news/4.6334.Vervangend_middel_bij_ernstig…

Krijg Theo CT zelf al ruim een half jaar gewoon via mijn eigen apotheek. Die kwamen hier zelf al mee ter vervanging.
Heb t nog aan mijn LA gevraagd omdat er in bericht staat dat t net iets anders is, maar volgens LA is t exact  hetzelfde middel als de Theolair retard.

p.s. Had je al pb gestuurd

Login of registreer om te reageren
25-08-2014 om 15:17 uur

Ik ga ook starten met Theolair maar zoals verwacht heeft de apotheek het niet op voorraad. Ik heb tabletten nodig van 175 mg, twee halve van 350 mg mocht ook van de longarts. De apotheek had wel tabletten van 250 mg en capsules van 350 mg maar die kan je niet breken. Ik ben aan het rekenen geslagen maar kom er niet uit met andere hoeveelheden. Hebben jullie ervaring met halve tabletten of vaker slikken in andere hoeveelheden? Hoelang duurt het doorgaans voor de apotheek het bij jullie weer heeft of is dat erg wisselend? Ze durfde het mij niet te zeggen, vooral om niet te hoeven zeggen dat het er nog niet is als ze eerst gezegd had dat het er dan wel zou zijn. Ze gaan nu proberen of ze ergens kunnen lenen ofzo voor me. Wel fijn want dan hoef ik zelf niet allerlei apotheken af. Ze kwamen wel strijdlustig op me over en dat is fijn want ik wil liefst wel zo snel mogelijk beginnen.

Login of registreer om te reageren
25-08-2014 om 21:06 uur

Daantje, ik gebruik zelf de capsules van 250 mg, 2 keer daags.
Er is bij mij nu tot 2 keer toe geprobeerd het af te bouwen.  2 met verrot resultaat, namelijk met verstikkingsgevoel wakker worden, plus tegen een exa gaan aanhangen. Het wordt nu ook niet meer afgebouwd.
Wanneer de apotheek het niet volledig op voorraad heeft,  krijg ik een aantal capsules mee. Vaak hebben ze met een week dan de volledige bestelling wel binnen. Tevens hebben ze hier bij de apotheek ook aangegeven om een maand van te voren al te bestellen ivm de leveringsproblemen.
Ik heb wel gehoord dat de 175 nagenoeg helemaal niet meer leverbaar is.

Login of registreer om te reageren
25-08-2014 om 23:06 uur

Hier ook nog altijd leveringsproblemen mijn ziekenhuis heeft al heel wat apotheken voor mij afgebeld maar helaas overal het zelfde antwoord de apotheken zijn allemaal door de voorraad heen.

Daantje ik gebruik ook twee keer daags 175 mg maar heb geen ervaring met andere hoeveelheden. Moet zeggen dat als de 175 mg niet leverbaar is er hier in de omgeving ook niks leverbaar is en dat dus ook geen optie is.

Hoelang het duurt is erg verschillend maar het duurt al met al dik een maand of zelfs twee. Het longfonds had ik er al over gemaild en die zeiden dat het eind augustus begin september er moest zijn. Helaas weet de apotheek nog altijd van niks en staat er ook niks in het systeem. Ik moet zeggen dat de leveringsproblemen me al iets te vaak zijn voor gekomen. En ik heb altijd alles voor drie maanden in huis maar zelfs daarmee los ik het propleem niet op.

Login of registreer om te reageren
26-08-2014 om 01:31 uur

mijn zoon gebruikt de capsule's 3 x per dag, en in onze eigen apotheek is het niet, hun halen het uit de internationale apotheek en dan hebben wij het binnen twee dagen.

voor als nog geen problemen gehad met levering

Login of registreer om te reageren
27-08-2014 om 21:17 uur

Krijg jij Theolair of Theo CT van de Internationale apotheek, Chantal? De Theo CT is volgens mij wel beter verkrijgbaar maar is er voor zover ik kan vinden niet in 175 mg.

Login of registreer om te reageren
27-08-2014 om 21:37 uur

Hi Daantje,
misschien een idee, om contact te zoeken met je LA, en hem die leverings problemen voorleggen? Hopelijk heeft hij een oplossing en kan je voor het weekend aan de Theolair beginnen
Succes!
Groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
27-08-2014 om 21:42 uur

Ik wacht af of de apotheek morgen nog belt en anders bel ik morgen eind van de middag zelf even denk ik. Dat hadden ze me ook aangeraden. Eventueel kan ik vrijdag dan de poli nog bellen om te overleggen al had de longarts me al gewaarschuwd voor leveringsproblemen dus denk niet dat ie veel kan doen maar misschien kunnen ze iets aan de dosering doen oid. Andere doseringen waren namelijk wel verkrijgbaar bij de apotheek.

Login of registreer om te reageren
27-08-2014 om 22:05 uur

Ik denk dat andere dosering zeker bij starten niet snel een optie is. Altans wat mij is verteld zijn bijwerkingen behoorlijk en is de dosering nauwgezet. Van daar ook de spiegel die gemeten word.

Maar kan natuurlijk voor jou anders zijn. Ik ga morgen zelf ook maar is contact opnemen met verschillende kanalen of er iig al iets bekend is.

Login of registreer om te reageren
28-08-2014 om 08:51 uur

mijn zoon krijgt de theolair, in tablet vorm 250mg

hij gebruikt 3 x per dag 375mg

daar zit het verschil dus al, de 250mg is beter leverbaar

maar voor jou geen optie want hoe kan je da de juiste dosering innemen

Login of registreer om te reageren