[Centraal] Alternatieve geneeswijzen #3

14-04-2014 om 20:35 uur

Hier weer de volgende!

Zelf heb ik ook (veel) baat bij een vorm van alternatieve geneeswijze. En ik ben er zo blij mee! :)

Login of registreer om te reageren
13-08-2014 om 19:46 uur

Voor het eerst een bezoek gebracht aan de zoutkamer in Heemstede/Zaandam. Effect nu nog merkbaar, luchtwegen voelen veel schoner aan, ademen gaat makkelijker en de kriebel in mijn bronchiën is minder. Nog een lichte blokkade voor mijn gevoel. PF geblazen en ook daar al 2 dagen lang consequent een hogere waarde. Nu is 1 bezoek niet voldoende, maar met een kuur zou er meer structurele verbetering moeten optreden. Ik ga het uitproberen.

Login of registreer om te reageren
26-08-2014 om 12:47 uur

Ik heb heel lang vanaf mijn kindertijd (geboorte) beide ouders met astma)gesukkeld met mijn gezondheid, steeds nieuwe puffers,het ging steeds slechter met mijn longen,steeds minder longinhoud kon niet meer tegen luchtjes,na elke griepje complicaties aan longen..  uit longtesten bleek ik nog een longinhoud van iemand van 60 te hebben. Op mijn 30 ste a tegen copd aan..Als ik mijn puffers niet zou innemen zouden mijn longen verder achteruit gaan,en zal ik het gevoel krijgen dat ik door een rietje adem..

Ik ben er nu eindelijk achter hoe het zit;   Astma komt voor uit andere co-infecties door candida,pfeiffer,en andere types van herpes.  die kan je zelfs met de geboorte meekrijgen van je moeder,iedereen draagt wel een vorm van herpes bij zich) Dat is iets wat de artsen je niet vertellen. Degene met een zwakkere weerstand kan een chronische vorm van astma ontwikkelen)
Nu ik bij de internist loop inverband met verlamming hersenzenuw door chronische infecties na griep)vroeg ze mij of ik wel eens gorderoos had gehad,ja dus in mijn kindertijd.. verder ging ze er niet op in..

Ik ben gestopt met de alvesco nadat ik er ook nog eens een ontsteking van strottenhoofd van kreeg/hartkloppingen     Astmatiche bronchitis en astma hebben dus een andere onderligende oorzaak dan de astma zelf.. Ook gluten en voedselintollerantie/melk/guten  spelen een belangijke rol(nu pas kom ik eracter heel suf te worden van gluten en meer last krijg van longen) Ik zelf heb in mijn kindertijd veel antibiotica s gehad..dus weerstand steeds lager.. en dus mijn gezondheid steeds zwakker..  Nu(33) jaar) heb ik colloidaal ziver gebruikt na het ontgiften van mijn lijf. Voor het eerst heb ik het gevoel dat ik diep kan ademen zonder een drukkend gevoel,ook kan ik weer een berg op fietsen) Ook de ontstekingen in mijn hoofd trekken weg..  ook de ms verschijnselen zijn minder, Colloidaal zilver was vroeger de antibiotica)  De regulierengezondheidzorg,
houd de cyclus van een astmapatient in stand omdat de oorzaak niet word aangepakt,maar de symtomen worden onderdrukt.  Gelukkig werkt de reguiere gezondheidzorg een beetje meer met alternatieve geneeswijze bijv kurkuma   word in AMC gebruikt).  Kruiden hebben geen economisch belang(reguieren medicatie wel) Ook kruidnagel zorgt dat de stoffen/gassen van buiten die de longblaasjes prikkelen en allergische reactie veroorzaakt)de stoffen afbreekt voor het in longen terecht komt)En Ketischzeezout is de krachtigste zeezout die er is(werkt als boedtransfusie/ontgift/bezit alle mineralen /tegen allergieen/die nodig zijn.Ik hoop dat ik door mijn ervaring mensen kan helpen, Ook een levensbedreigende vorm van Astma/copd kan deze alternatieve geneeswijze een ondersteuning bieden.Groetjes Mia

Login of registreer om te reageren
26-08-2014 om 16:03 uur

Hoi Mia, wat interessant zeg. Ik heb je verhaal met grote belangstelling gelezen, vooral over dat colloidaal zilver. Kreeg je dat voorgeschreven, door wie? En waar haal je dat en hoe moet je dit gebruiken?

Ook kan ik met de oorzaak van astma en andere ziektes, wel meegaan.
Ook denk ik dat je bijvoorbeeld door een shock, of hevig verdriet, een bepaalde ziekte kan ontwikkelen. Want stress verlaagt je weerstand en dan kan er van alles toeslaan, waar jij dan gevoelig voor bent.
In mijn familie, van vader's kant, komen heel veel longproblemen voor, in allerlei varianten.
Van astma, tot bronchitis, longkanker, TBC, taaislijmziekte, sarcoidose, COPD, veel kindjes die op jonge leeftijd veel last van de pseudokroep hadden, dat lijkt mij ook niet toevallig.

Login of registreer om te reageren
26-08-2014 om 16:50 uur

Ook ik heb het met volle interesse gelezen en had er nooit van gehoord, dat zilver en gelijk op google zitten neuzen, enkele negatieve artikelen maar veel positieve en ook positieve ervaringen. Duur maar als het mensen helpt is dit geweldig en super mooi dat je dit met ons hebt gedeeld... *O*

Login of registreer om te reageren
28-08-2014 om 08:21 uur

Om het verkooppraatje compleet te maken, wil ik graag wijzen op de dermatologische aandoening Argyrie als gevolg van het gebruik van collodiaal silver (zie o.a.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Argyrie). Dan is het verhaal compleet en kan men bewust kiezen.

Login of registreer om te reageren
28-08-2014 om 20:41 uur

Zijn er mensen met ervaring met craniosacraaltherapie voor sinusitis?

Login of registreer om te reageren
09-09-2014 om 13:07 uur

http://www.buteyko-ademtherapie.nl/astma/

Omdat ik net de diagnose astma te pakken heb (maar zelf wel wat twijfel omdat de medicijnen averechts lijken te werken) Google ik wat en kom ik bovenstaande site tegen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten
Stéphanie

Login of registreer om te reageren
10-09-2014 om 14:32 uur

@ Stefanie: Er is wel iemand geweest hier die er baat bij had maar ik kan dat topic niet meer vinden. Misschien via de zoekfunctie eens zoeken?

Nu ik hier toch ben... Is het mogelijk om Alternatieve geneeswijzen ergens als 'board' te krijgen ipv 'topic'? Nu vergaat het board elke keer zodra er in een ander topic in 'longen algemeen' wordt gepost. Ik mis daardoor ook regelmatig berichtjes merk ik.

Het is ook best rommelig omdat alles zo door elkaar loopt. Zelf heb ik met sommige alternatieve geneeswijzen geen ervaring of het had geen baat. Terwijl de acupunctuur voor enorm veel verbetering zorgt. Zo kun je makkelijker op elkaar inhaken.

Misschien niet eens dat er allerlei subboards moeten komen binnen een board 'alternatief', maar als je er wat topics in zou kunnen maken, zou het al wat overzichtelijker zijn, en kun je makkelijker op elkaar inspelen en elkaar helpen. Ook zie je dan continue dat er iets 'nieuws' binnen dat board geplaatst wordt. Misschien onder het board 'medicijnen' bijvoorbeeld? Het is maar een idee hoor. Jullie hoeven er niet direct iets mee, maar het is misschien handig om deze ervaringen als feedback mee te kunnen nemen.

Login of registreer om te reageren
10-09-2014 om 21:24 uur

Gebruik sinds een week ook colloidaal silver, via een natuurarts. Ben benieuwd....

Login of registreer om te reageren
24-09-2014 om 13:55 uur

Heeft er ook iemand ervaring met Traditionele Chinese Geneeskunst? Schijnt een combi te (kunnen) zijn van bepaalde kruiden en acupunctuur. Ik heb er wel positieve verhalen over gehoord, maar ben zelf alleen enorm sceptisch..

Login of registreer om te reageren