Mijn dagje XIV

27-10-2014 om 22:21 uur Gesloten

Reactie MMG: Goed om te lezen dat je een lekker etentje hebt gehad en daarna naar de film. Heerlijk lijkt me dat om er op die manier weer eens uit te zijn. Dat er daarna een rustig dagje moet volgen is soms jammer maar ook ik heb dat er vaak graag voor over en calculeer dat bij voorbaat in.

Ik gelukkig nog steeds thuis maar gaat niet lekker Bij vlagen heel erg benauwd en sinds 2 dagen opnieuw koorts na 3 koortsvrije dagen. Gisteren een knoop doorgehakt om voorlopig te stoppen met het spelen in de band van koor het gaat even niet meer. Hele dag huilen is het zoveelste wat ik voor mijn gevoel moet opgeven. Afgesproken met dirigente dat het tijdelijk is en mijn plek niet wordt opgevuld maar wordt overgenomen door blazers als ik er dan weer ben dan spelen ze hun eigen partij weer. Weet dat het even niet anders gaat maar doet me toch zoveel verdriet dat ik daarbij ook even geen contact met leden wil en het contact alleen even laat via dirigente. Moet het even loslaten nu maar valt nu nog niet mee.

Dus niet zo'n heel fijn weekend gehad. Zeg altijd het komt goed maar geloof daarin is even een harde strijd.

Bye
Mandy

Reactie Kariboe: Hoi Heidi,

Fijn dat je etentje leuk en lekker was. Ik vind een buffet ook altijd fijn. Je kunt pakken wat je wil, hoeft niet op het eten te wachten en ontmoet eens andere mensen dan je buren aan tafel in de rij.
Gezellig dat jullie na het eten nog naar de film zijn gegaan.
Nu is hij dus naar Duitsland, voor jou niet gezellig maar nu kun je wat uitrusten. Ik moet wel eens van maandag tot en met vrijdag werken terwijl L. bij mijn ouders is vanwege een schoolvakantie. Dat vind ik niet leuk maar dan slaap ik bij en doe klusjes in huis. Gelukkig heb je Bas en Duck als gezelschap. Is Bas al weer helemaal beter?
Groetjes,

Kariboe

Even eerst de twee laatste reacties hier gezet zo kan ik er nog op antwoorden.
@MMG Ja was heel blij dat ik dat even kon doen, deed goed. En ja ik plan die dag en soms dagen erna voor rust. Dat is minder dat je terug koorts hebt, en spijtig dat je even niet kunt spelen in de band. Het is nu ook een slechte periode de herfst en winter. Denk dat vele het dan lastiger hebben door infecties die de ronde doen. Probeer te zien naar dat het tijdelijk is en dat je het na de zware periode terug opneemt. Dat het is om jezelf te beschermen. Kan misschien helpen. Ik heb ook al veel moeten opgeven, maar zoek dan naar iets dat wel haalbaar is. Misschien kun je die tijd met iets anders opvullen dat je graag doet. Veel beterschap.
@Kariboe Ja dat is zo, met buffet zie je al eens andere personen. Fijn is het natuurlijk niet, maar heb idd mijn rust en ja als we elkaar terug zien is de liefde eens zo groot. En hij moet iets doen dat hij graag doet, dat vind ik belangrijk. Bas is helemaal beter, niets meer aan te zien. Gelukkig maar.

Vandaag terug wat proberen te doen.
Maar al snel merkte ik dat ik snel moe ben.
Het koste mij veel energie om dingen te doen.
Maar was blij dat ik eens iets kon doen.

Verder me aan de werken geërgerd.
Met hun lawaai had ik moeite om deftig te rusten.
Lag wel op bed, maar kon niet goed slapen, werd altijd terug wakker door hun geroep of lawaai van de machines. Zal zo blij zijn als het hier terug gewoon is en de werken gedaan zijn.
Tel al af, al weet ik niet wanneer ze juist gaan gedaan hebben hier.
Woensdag zou de straat terug open gaan, ben benieuwd.

Nu maar slapen
Slaap zacht

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
28-10-2014 om 13:36 uur

Hoi Heidi,

Wat erg voor je dat je tijdelijk moet stoppen met de band. Het is misschien wel het verstandigste maar daar heb je voor je gevoel soms weinig aan als je je hobby moet missen. Ik hoop dat je binnenkort wel weer prijs stelt op het zien van de leden, nu ben je hun vriendschap ook nog kwijt.
Het is inderdaad heel belangrijk dat je vriend zijn werk graag doet. En aan afwezigheid wen je, als je tenminste ook je eigen bezigheden hebt. En dat heb jij, gelukkig maar.
Ik snap dat de werken je de neus uitkomen. Ik hoop echt dat de straat morgen weer open gaat, al is het overmorgen of vrijdag. Dan ben je niet meer zo beperkt in het weggaan.
L. had gisteren ineens koorts. Ze was vorige week op haar knie gevallen en die was lelijk gaan ontsteken. Er liep een rode streep van haar lies (lymfklieren) naar haar knie. Snel naar de huisarts gegaan en die zei dat het heel gevaarlijk kan zijn. Ze heeft een antibioticumkuur en moet vrijdag terugkomen. Het gaat nu al wat beter gelukkig. Voor jou hoop ik hetzelfde.
Groetjes,

Kariboe

29-10-2014 om 21:45 uur

@Kariboe Even wat rechtzetten MMG speelt in een band en kan even niet spelen. Ik heb ooit in een harmonie gespeeld maar moeten opgeven door gezondheid, maar dat is al even geleden. Ik heb genoeg bezigheden om zijn afwezigheid in te vullen. En als ik niets te doen heb dan slaap ik of ben ik aan het rusten, want dat heb ik dan meestal nodig. De straat is terug open, maar op onze oprit raken we nog niet, dus blijft het hetzelfde dan daarvoor. Spijtig genoeg, alleen zal er nu meer verkeer door rijden, spijtig genoeg. Ja dat is idd gevaarlijk, noemt dat niet het lopend vuur of zo iets dat ze er tegen zeggen. Eens dat dat aan je hart raakt of zo dan is het gedaan met je dacht ik. Ben niet helemaal zeker. Gelukkig is het aan het beteren. Veel beterschap voor L. Dikke knuf

Vandaag de winter kledij boven gehaald en de zomer kledij op zolder gedaan.
Mama deed het meeste, ik moest maar zeggen wat wel en niet in de kast moest blijven.
Vanaf nu hangt al de winter kledij er.
Het begint buiten kouder te worden, dus dat mocht wel eens.

Ondertussen andere kasten ook eens opgeruimd.
Zo is alles weer proper en netjes opgeruimd.
Ben wel kapot ervan, was zwaar, ook al deed ik niet alles.

Nu lekker rusten in mijn bed, met mijn elektrisch deken.
Zalig gewoon, echt zalig doet goed aan mijn spieren.
En ontspan je van, voor het slapen gaan.

Nu maar slapen
Slaap zacht  :z :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

30-10-2014 om 10:44 uur

Hoi Heidi,
Heerlijk als alles weer netjes is en de winterkleding klaar ligt. Vind dat het af en toe al erg koud is (haha maar dat kan ook aan de koorts liggen). Bij mij nog grote bende qua kleding nog alles door elkaar. Zomerkleding wel gewassen maar moet nog gestreken worden voor het opruimen. Hoop af en toe dat er een kaboutertje langs komt om het te doen. Kan me best druk maken over de troep maar ach belangrijkste is dat ik nog lekker thuis ben en de rest komt ook wel weer en anders hulp vragen maar dat vind ik altijd erg moeilijk.

Zo weer afspraak ZH hopelijk nog steeds thuis blijven!!

Jij hopelijk een fijne dag

groetjes

30-10-2014 om 21:36 uur

@MMG Ja dat is wel zo. Het is ook erg koud vind ik, of ja misschien is mijn temperatuur gevoel niet zo goed. Maar we zijn toch al met twee dat dat vinden en waarschijnlijk met meerderen. Kaboutertjes zou handig zijn, heb het geluk dat mama dat doet. Als je niet goed bent, vraagt dat heel veel van je. Het belangrijkste is dat je goed rust, en als je iemand nodig hebt om je even te helpen is niet erg. Mensen begrijpen dat, weet dat het een grote stap is, en niet makkelijk te aanvaarden. Maar als je hulp vraagt dan kun je meer rusten, en erger je niet in alles dat nog moet gedaan worden. Wanneer moet je naar het ZH voor controle? Ik duim voor je.

Ik dwarrel van de ene infectie in de andere.
Hoop dat het nog eens gaat stoppen.
Want de winter is nog niet begonnen en ben al goed bezig.

En dacht vandaag eens slim te doen.
Onze straat is terug open.
Je kunt nog niet op de oprit, maar iets verder kun je wel staan.
En dacht ga me daar nu eens zetten.
Minder ver stappen, dat gaat goed doen.

Had het beter niet gedaan, hoorde mijn auto tegen de grond schuren.
Maar op het eerste zicht niets aan te zien.
Hoop dat dat ook zo is, tot nu toe niets gemerkt.
En dan het beste van al.

Ik moet een grachtje door.
Ja dat hebben ze uitgegraven, komt asfalt in maar wanneer.
Ik wist dat er een stuk was dat makkelijk te nemen was.
Had ik met mijn vader gedaan.

Ging het eens alleen proberen.
En ja ik lag er bijna.
Gelukkig was er ene van de werken die het gezien had, anders had ik er gelegen.
Tja moest er eens van komen en vrees dat dat niet de laatste keer gaat zijn.
Zolang er werken zijn is mijn kans op vallen eens zo groot.

Nu proberen te slapen.
Slaap zacht  :z :z :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

01-11-2014 om 10:53 uur

hoi heidi,

Het is ook koud  :Y
Ik heb hier regelmatig de verwarming aan staan en soms nog een vest erbij aan. Want smelt mijn moeder  ;)

Het lijkt erop dat de werken aan zijn einde gaan komen en dan jij hopelijk weer snel wat beter lopen zonder te vallen.

De infecties blijven vervelend voor je. Wordt toch eens tijd om ze weg te jagen.

groetjes

petra

02-11-2014 om 14:33 uur

Hoi Heidi,

Wat akelig dat je al veel infecties hebt (gehad). Is het niet slim eens aan je huisarts te vragen of je extra vitamines moet slikken? Ziek zijn vreet energie en voedingsstoffen.
Ik hoop dat de werken zo snel mogelijk klaar zijn.
Sorry van die vergissing over de band! Omdat het in het groen was geschreven dacht ik dat het over jou ging.
Fijn dat je kledingkast weer op orde is. Dat heb ik 2 weken geleden voor L. en mij geregeld. Nieuwe spullen voor L. gekocht op internet en de winterjassen, dassen en wanten klaargelegd.
L. is gelukkig weer beter maar het heeft - ongemerkt - veel met me gedaan. Ben echt ongerust geweest en was doodmoe vrijdagavond. Heb dit weekend rustig aan gedaan, we zijn nu bij een binnenspeeltuin.
Groetjes,

Kariboe

03-11-2014 om 22:12 uur

@Puckie dat moet wel een zicht zijn je moeder die weg smelt hier is het mijn vader, klaagde vandaag dat het binnen te warm was, ik vond het goed  :@. Ja denk ook dat ze aan hun einde gaan komen. Al moe ik nu helemaal stunten uit halen. Wat infecties betreft doe echt mijn best ze weg te jagen, maar ze zijn zo graag bij mij. Moet daar toch eens iets gaan op vinden, dat ze mij wat minder graag zien  ;)
@Kariboe ik neem al een hele boel extra vitamines, vrees dat dat niet voldoende is. Neem zelfs iets om immuniteit te versterken en zelfs dan doe ik nog infecties. Is een raadsel wat ik nog kan doen. Zelfs vorig jaar met de griep prik toch nog de griep gehad, zelfs de twee tegelijk. Van die band is niets, vergissen is menselijk, doe ik ook wel vaak. Fijn ik bestel ook wel eens wat op het internet, is gemakkelijk. Ja kan ik me best voorstellen dat het veel met je deed.

Gelukkig kon ik vandaag de woning nog uit en terug in.
Alleen moet ik wel wat stunten uithalen.
Ze hebben vandaag de borduur gelegd
En daarover hebben ze plakken gelegd, want we mogen er niet op staan.
Dus is het balanceren op die planken.
Mama achter mij om me te ondersteunen en papa voor mij om mij er over te helpen.
Hopelijk ligt de straat snel.

Verder wat gedaan op kvg.
Ben snel moe, veel te snel naar mijn goesting.
En het weekend was fijn.

Vrijdag me verkleed voor Halloween en met vrienden gevierd.
Zaterdag in de namiddag naar de kerkhoven.
En daarna is mijn vriend gekomen.
En is hij blijven slapen.
Zondag middag is hij vertrokken en heb ik nog een hele namiddag geslapen.

Heb ook aan Sofie en Ilse gedacht zaterdag.
Spijtig dat het zover rijden is.
Anders was ik er ook langs geweest met mama.
Maar was in gedachten bij hen.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

04-11-2014 om 14:35 uur

Hoi Heidi,

Ik dacht wel dat je vitamines slikt, maar ik hoop altijd nog dat hier iemand een wondertje voor jou bedenkt.  ;)
Ik vind op internet bestellen superfijn, ben niet zo gek op shoppen. En L. is alleen geinteresseerd in speelgoedwinkels, dus ik kan toch geen kledingwinkel in gaan. Dan trekt ze me naar buiten.  ;(
Ik hoop ook echt dat de straat snel helemaal af is. Het is bijna niet te doen voor jou.
Leuk dat je Halloween vierde, wij hebben er niets aan gedaan.
Wat betreft Sofie en Ilse: was er een herdenkingsdienst of zo?
Groetjes,

Kariboe

04-11-2014 om 22:59 uur

@Kariboe Ja kinderen zijn vaak op speelgoed uit, de rest vinden ze minder belangrijk. Gelukkig dat het nu bestaat op internet bestellen, is heel gemakkelijk. Neen er was geen herdenkingsdienst voor hen, op 1 nov is het de gewoonten dat je de personen die overleden zijn herdenkt en ga je langs de kerkhoven. Daarmee dat ik zei dat het spijtig is dat Sophie en Ilse zo ver liggen, want anders was ik er ook langs geweest.

Vandaag la gebeld, mag op consultatie komen en nog eens een longfunctie blazen.
Zien hoe het is en wat er aan de hand is.
Moet wel even wachten, mocht deze week nog komen.
Maar was alleen plek op de gewone consultatie en moest ik tussen lang wachten en tussen de mensen zitten.
Vond hij geen goed idee, en volgende week is hij met verlof.
De week erna heb ik direct een afspraak.

Nog eventjes afwachten en dan heb ik een antwoord.
Verder wat voor kvg gewerkt.
Afleiding doet deugd.

En dan veel gerust, want dat heb ik heel hard nodig.
Morgen ga ik al eens langs bij de ha.
Zien wat zij zegt.

Nu slapen slaap zacht  :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

05-11-2014 om 05:18 uur

Toch fijn dat je zo redelijk snel bij de longarts langs kan komen al moet je eventjes wachten. Hopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid.

Sterkte en beterschap.