yoga

07-06-2014 om 08:10 uur

Wie doet er hier aan yoga super goed voor mensen met long klachten zachte flow beweging diepe rustige ademhalingen is het heerlijk om te doen ik doe het iedere dag :s)

Login of registreer om te reageren
07-06-2014 om 16:26 uur

heel goed hahahaa. ja dat is wel een eindje idd :)

Login of registreer om te reageren
27-10-2014 om 17:56 uur

Ik doe al een tijd Yoga... mij helpt het echt voor de ademhaling en de ontspanning... thuis doe ik het ook op zo'n yoga mat.. heerlijk vooral op zondagochtend.., mijn ding

Login of registreer om te reageren
11-11-2014 om 20:01 uur
Reactie op Hanna41

Ik doe al een tijd Yoga... mij helpt het echt voor de ademhaling en de ontspanning... thuis doe ik het ook op zo'n yoga mat.. heerlijk vooral op zondagochtend.., mijn ding

Yoga en pilates zijn heel goed voor mensen met long klachten door de ademhalingstechniek die je leert.

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 13:05 uur

Ik zou graag aan yoga gaan doen maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden.
Welke vorm beoefenen jullie?

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 19:41 uur

Het is bijna 30 jaar geleden en was ik nog jong, na mijn studie toen heb ik veertien maanden door Azië gereisd. In Thailand heb ik Yoga geleerd (SivanandaYoga) en ben in Japan met Aikido in aanraking gekomen en ben ik verder gegaan met de meer Japanse richtingen. Daarnaast heb ik Shiatsu en Tai-chi gedaan en heb ik meer dan 25 jaar Aikido, kendo en Japans boogschieten gedaan helaas kan dat nu niet meer. Het yoga centrum waar ik nog wel af en toe naartoe ga beoefent de Hatha yoga stijl maar ik richt me meer op Tai chi eigenlijk en soms wat Chi Gong er tussendoor. De vraag riep veel herinneringen op, leuk is dat toch.

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 21:00 uur

Zit met mn ogen te knipperen en met mn oren te flappen :@
Marcus, zoveel soorten! En wat raad je mensen aan dan
?

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 21:27 uur

Heel leven met krijgskunst en vechtsport bezig geweest en zaken daar omheen. Inmiddels bijna 45 jaar beoefenaar dus en was ik geloof ik 8 toen ik met judo begon. Judo was niet mijn sport daarna aantal jaar karate maar ook dat was mijn ding niet.... tja van het ene komt het ander gedurende die 45 jaar ... voelde me het meest prettig bij de "oudere stijlen" en krijgskunsten op Chinese en Japanse basis gestoeld en deze stijlen liggen behoorlijk dicht bij elkaar vergis je daarin niet. Nog steeds is het lastig te accepteren dat ik mijn sporten niet echt meer op goed niveau kan beoefenen dat lukt helaas niet meer.

Wat ik mensen aanraad is heel persoonlijk en van veel aspecten afhankelijk en heeft niet een eensluidend advies, de ene gaat voor recreatieve kant de ander meer voor de spirituele kant en weer een ander puur voor het fysieke. Belangrijk is wel dat je als het je interesse heeft je "breed georiënteerd" aan stijlen ruikt. Neem eens een aantal proeflessen en kijk of het wat is en / of bij je past, soms ook erg afhankelijk bij wie en waar de ene leraar is de andere niet. Zwerf wat rond en ruik hier en daar aan verenigingen, scholen, stijlen en docenten.

Helaas is er ook onder deze stijlen, vormen en bewegingen veel ondergrondse nijd en strijd soms ook voor beoefenaars en / of studenten merkbaar. Heb zelf in een hele mooie omgeving yoga en andere stijlen mogen leren. Meest vreemde was dat ik na mijn reis, begin tachtiger jaren, gelijk in militaire dienst (dat bestond toen nog) mocht ... hoe vreemd kan het leven zijn.

Hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben, succes.

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 23:03 uur

Ik merk dat je bij yoga net als bij de krijgskunsten en vecht/zelfverdediging sporten veel aftakkingen hebt.

Wat ik tot nu toe een beetje gelezen heb, lijkt yoga mij een goed begin. Maar welke vorm?

Mijn ademhaling is totaal verkeerd.
Inmiddels hyperventileer regelmatig als ik ga hoesten.
En adem echt heel veel boven in mijn buik.
Moet/ wil dat onder controle krijgen.
Meditatie en ontspannings oefeningen en daarbij gelijk leren weer rustig adem te halen.

Heb gelijk de stoute schoenen aangetrokken en gebeld voor een afspraak met een yoga lerares.
Donderdag 13 november geeft ze een uitleg over haar manier van lesgeven op een buurtbijeenkomst.
Denk dat ik dat maar moet doen. Kan ik in ieder geval horen en kijken of het goed voelt.
Ze geeft les in kleine groepen. En lijkt veel ervaring te hebben als ik haar website zo lees. 

Login of registreer om te reageren
04-11-2014 om 23:20 uur

Kijk dat klinkt goed duveltje ben benieuwd hoe je dat gaat vinden en of het is wat je zoekt. Succes

Login of registreer om te reageren