Mijn dagje XIV

27-10-2014 om 22:21 uur Gesloten

Reactie MMG: Goed om te lezen dat je een lekker etentje hebt gehad en daarna naar de film. Heerlijk lijkt me dat om er op die manier weer eens uit te zijn. Dat er daarna een rustig dagje moet volgen is soms jammer maar ook ik heb dat er vaak graag voor over en calculeer dat bij voorbaat in.

Ik gelukkig nog steeds thuis maar gaat niet lekker Bij vlagen heel erg benauwd en sinds 2 dagen opnieuw koorts na 3 koortsvrije dagen. Gisteren een knoop doorgehakt om voorlopig te stoppen met het spelen in de band van koor het gaat even niet meer. Hele dag huilen is het zoveelste wat ik voor mijn gevoel moet opgeven. Afgesproken met dirigente dat het tijdelijk is en mijn plek niet wordt opgevuld maar wordt overgenomen door blazers als ik er dan weer ben dan spelen ze hun eigen partij weer. Weet dat het even niet anders gaat maar doet me toch zoveel verdriet dat ik daarbij ook even geen contact met leden wil en het contact alleen even laat via dirigente. Moet het even loslaten nu maar valt nu nog niet mee.

Dus niet zo'n heel fijn weekend gehad. Zeg altijd het komt goed maar geloof daarin is even een harde strijd.

Bye
Mandy

Reactie Kariboe: Hoi Heidi,

Fijn dat je etentje leuk en lekker was. Ik vind een buffet ook altijd fijn. Je kunt pakken wat je wil, hoeft niet op het eten te wachten en ontmoet eens andere mensen dan je buren aan tafel in de rij.
Gezellig dat jullie na het eten nog naar de film zijn gegaan.
Nu is hij dus naar Duitsland, voor jou niet gezellig maar nu kun je wat uitrusten. Ik moet wel eens van maandag tot en met vrijdag werken terwijl L. bij mijn ouders is vanwege een schoolvakantie. Dat vind ik niet leuk maar dan slaap ik bij en doe klusjes in huis. Gelukkig heb je Bas en Duck als gezelschap. Is Bas al weer helemaal beter?
Groetjes,

Kariboe

Even eerst de twee laatste reacties hier gezet zo kan ik er nog op antwoorden.
@MMG Ja was heel blij dat ik dat even kon doen, deed goed. En ja ik plan die dag en soms dagen erna voor rust. Dat is minder dat je terug koorts hebt, en spijtig dat je even niet kunt spelen in de band. Het is nu ook een slechte periode de herfst en winter. Denk dat vele het dan lastiger hebben door infecties die de ronde doen. Probeer te zien naar dat het tijdelijk is en dat je het na de zware periode terug opneemt. Dat het is om jezelf te beschermen. Kan misschien helpen. Ik heb ook al veel moeten opgeven, maar zoek dan naar iets dat wel haalbaar is. Misschien kun je die tijd met iets anders opvullen dat je graag doet. Veel beterschap.
@Kariboe Ja dat is zo, met buffet zie je al eens andere personen. Fijn is het natuurlijk niet, maar heb idd mijn rust en ja als we elkaar terug zien is de liefde eens zo groot. En hij moet iets doen dat hij graag doet, dat vind ik belangrijk. Bas is helemaal beter, niets meer aan te zien. Gelukkig maar.

Vandaag terug wat proberen te doen.
Maar al snel merkte ik dat ik snel moe ben.
Het koste mij veel energie om dingen te doen.
Maar was blij dat ik eens iets kon doen.

Verder me aan de werken geërgerd.
Met hun lawaai had ik moeite om deftig te rusten.
Lag wel op bed, maar kon niet goed slapen, werd altijd terug wakker door hun geroep of lawaai van de machines. Zal zo blij zijn als het hier terug gewoon is en de werken gedaan zijn.
Tel al af, al weet ik niet wanneer ze juist gaan gedaan hebben hier.
Woensdag zou de straat terug open gaan, ben benieuwd.

Nu maar slapen
Slaap zacht

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
06-11-2014 om 12:40 uur

Hoi Heidi,

Gelukkig dat je snel bij de longarts terecht kunt. Misschien heeft hij nog een idee wat je kunt doen om je situatie te verbeteren. Verstandig dat je van tevoren alvast een keer naar de huisarts gaat. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik wist dat niet, van 1 november. Maar gelukkig ken ik ook maar weinig jonge mensen uit mijn omgeving die de laatste paar jaar overleden zijn. Dus ik ben er ook niet zo mee bezig.
L. is continu bezig met het uitknippen van dingen die ze wil hebben uit reclameboekjes van speelgoedwinkels. De kinderen tegenwoordig zijn nogal slim, ze berekent op haar tablet het totaalbedrag en vraagt steeds voor hoeveel Sinterklaas zal brengen. Ik word er gek van. Maar toch zou ik haar niet willen missen.  ;) Ze gaat morgenavond voor een nachtje op Scoutingkamp en dat vind ik al unheimisch.
Groetjes,

Kariboe

07-11-2014 om 00:00 uur

@Marcus ja idd, normaal was het nog sneller geweest, maar hij is volgende week een week met verlof. Dank je
@Kariboe Op 1 november herdenken wij alle overledenen, niet alleen jonge mensen, ook oudere, zoals grootouders, ... Dat is hier in België ook een feestdag. Dat is de periode nu, ja sinterklaas die komt en speelgoed krijgen. Daar kunnen ze uren mee bezig zijn. Fijn dat ze op scoutingkamp gaat, al is het maar voor 1 nachtje, het zal een hele belevenis zijn denk ik.

Gisteren was ik te moe om iets te typen.
Vandaag eigenlijk ook.
Maar toch even een kort berichtje.

Word de werken hier wel beu.
Nog steeds een heel stuk stappen en klauteren over planken.
Echt niet fijn, en spieren zijn er ook niet blij mee.
Maar dat voelen die werkmannen niet.
Zouden dat eens moeten voelen dan wil ik wel eens zien wat ze doen.

Verder niet veel speciaals gedaan.
En nu proberen te slape.
Morgen vroeg kine.

Slaap zacht

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

07-11-2014 om 21:58 uur

Hoi hoi!
Ach wat naar dat je de band even in de steek moet laten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar van huilt. Is toch normaal? Ik huil ook veel omdat alles zo zwaar is om te doen. Is ook pure frustratie. Men roept altijd wees blij met de kleine dingen, maar als je alleen je huis nog ziet, ga je janken van ellende. Ik hoop echt dat je terug betert om weer te kunnen mee doen. Ik heb 25 jaar gespeeld in een harmonie. Ik speelde dwarsfluit en piccolo. Wat speelde jij? Ik moest ophouden, geen lucht meer om nog 2 maten aan elkaar te spelen. En iedereen zat onder de parfum, sigarettenrook... Ben nog 5 jaar voor de vorm lid gebleven, maar na 30 jaar onlangs het besluit genomen om ermee te stoppen. Is gewoon balen, dat dat niet  eens meer lukt en anderen alles kunnen doen wat ze maar willen.
Allerheiligen ken ik van de Duitsers. Wij wonen aan de Duitse grens en in onze stad is het dan een invasie van Duitsers op zo'n dag.
Er is post naar je onderweg  :Y yes!
Warme troostknuffel van moi

07-11-2014 om 22:15 uur

hoi heidi

dat duurt ook lang met die werklui heb je al iets gehoord wanneer ze echt klaar zijn.
hopelijk heb je snel minder last van die werklui dan kan je tenminste weer op jou manier de pad op
zonder obstakels.

verder wens ik je veel sterkte

08-11-2014 om 10:47 uur

Hoi Heidi,

Ik hoop dat je je wat beter voelt. Misschien komen de werken deze week af, het heeft lang genoeg geduurd.
Wat 1 november betreft: mijn Belgische nichten en vriendinnen hadden versjes over het gemis van mensen op hun Facebookpagina toen. Ik leg nu pas de link. Dat is heel gek, ik weet heel veel van Belgie door mijn papa maar dit wist ik niet. Dit gold ook voor Nieuwjaarsbrieven bij kindjes. Mijn papa vond dat nooit zo leuk dus heeft hij het ons nooit laten doen. Ik was eens met Oud- en nieuw bij een Belgische nicht en toen lazen haar kindjes hun Nieuwjaarsbrief voor, zo leuk. Ik wist niet wat ik zag en L. vond het heel leuk. Nu doen wij het ook voortaan.
Zie je je vriendje nog dit weekend?
L.komt vanmiddag thuis van Scoutingkamp en dan moeten we nog naar de Dierentuinclub. Morgen houden we een rustdag.
Groetjes,

Kariboe

08-11-2014 om 17:30 uur

@Goudlokje ik ben al jaren geleden gestopt met harmonie. Heb nooit in een band gespeeld. Heb vroeger dwarsfluit gespeeld en daarna slagwerk. Het was een reactie op iemand die reageerde op mij. Heb nu andere dingen in de plaats die even leuk zijn. Wist niet dat ze dat in Duitsland ook zo vierden. Oh fijn kijk er al naar uit.
@Wendy ze zeiden tegen het eind van het jaar. Dus dat is nog even. Hoop dat ze eerder klaar zijn. Dank je.
@Kariboe De werken zullen nog ven duren vrees ik. Ja 1 november worden die herdacht en is het een dag dat je samen met de familie of gezin daar aan denkt. Nieuwjaar is dat idd hier ook zo, die maken ze in de school en op nieuwjaar word dat dan voorgelezen aan meter en peter en krijg je pakjes. Ja ik zie mijn vriendje ga er zo naartoe. En blijf er dan slapen.

Vandaag een rust dag ingelast, niets gedaan.
Lekker lui wezen.
Ga zo naar mijn vriendje.
Hij moest vandaag werken en heeft ondertussen gedaan.
Ga daar eten en dan gezellig samen zijn.
Bijvoorbeeld een film kijken, of langs vrienden langs gaan.

Verder voor morgen niet zo heel veel geplant.
Er is een basket tornooi ga daar waarschijnlijk naartoe.
En dan rusten.

Fijn weekend!!

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

08-11-2014 om 20:15 uur

Ooooooh wat stom, heb ik dat van die band helemaal verkeerd gelezen  :X
Fijn weekend! X

08-11-2014 om 21:32 uur

Fijn weekeinde nog verders Heidie! Hoop dat t ondertussen toch iets beter mag gaan! Weet je al meer over de reva?
Sterkte in alles!!
Lieve groetjes

09-11-2014 om 12:32 uur

Hoi Heidi,

Fijn dat je gezellig samen met je vriendje hebt gegeten en bleef slapen.
Ik hoop dat het basketbaltoernooi vandaag ook leuk is.
L. heeft het erg gezellig gehad op Scoutingkamp. De dierentuinclub daarna was ook leuk. Mijn papa en ik zijn met haar meegegaan. Het was mooi weer ik heb zelf een rondje gelopen toen L. bij de club bezig was. Toen we weg gingen bij de dierentuin hebben we bij Mc Donalds gegeten.
Deze week wordt best druk. L. moet dinsdag naar het ziekenhuis voor allergietesten. Ze doen Emla-zalf op haar huid zodat het maar een beetje zeer doet. Ze mag vanmiddag iets uitzoeken bij de speelgoedwinkel als troost.
Groetjes,

Kariboe

09-11-2014 om 21:11 uur

@Goudlokje: is niet erg, kan iedereen overkomen. Heb in Harmonie gespeeld gehad, maar al lang moeten stoppen. Trek het je niet aan.
@Milly: Neen weet nog niet meer over reva, de 18de ga ik naar la misschien weet ik dan meer.
@Kariboe: Ik zal aan jullie denken dinsdag, hopelijk valt het wat mee. Fijn dat het leuk was op de dierentuinclub, en mc Donalds is altijd eens leuk en lekker.

Heb een baal weekend.
Gisteren naar mijn vriendje, samen eten.
Gezellig samen zijn.
Met een paar vrienden iets gaan drinken, niet lang.
Was niet de bedoeling dat het laat werd of zo.
Gewoon gezellig even samen zijn.

Maar het liep een beetje fout.
Kereg een astma opstoot en ja dan maar naar huis.
Heel de nacht niet geslapen, enorm benauwd.
Vaak aerosol genomen en tegen de ochtend eindelijk in slaap gevallen.
Maar was niet voor lang.

In de namiddag is mama met me naar de dokter geweest.
Die heeft ab opgestart en cortisone.
Morgen bel ik mijn ha en ga daar denk ik ook eens langs.
Voor te zien wat te doen, want dokter van wacht daar heb ik het niet zo op.
Al viel deze heel goed mee.
Buiten dat hij me in mijn voeten gaf.

Ik heb al een paar dagen gele fluimen.
En hij vond als ze geel zijn moet je direct mat ab beginnen en niet wachten tot het doorbreekt.
Maar als ik dat moet doen zit ik steeds aan de ab.
Wat nu ook al bijna zo is.
Denk dat ha dat niet goed gaat keuren.
Van elke keer slijmen geel zijn ab starten.
We proberen het zo weinig mogelijk te gebruiken.
Zodat het zeker nog helpt als het nodig is.

Nu maar eens proberen te slapen.
Vandaag al een beetje geslapen.
Maar nog niet veel, weet niet goed hoe me te leggen.
Alles doet pijn, en voel me te benauwd.

Van het basket tornooi was dus niet veel in huis gekomen.
Want zo kon ik er echt niet naartoe.
En zat toen bij de dokter van wacht.
Vind het wel spijtig had er naar uit gekeken.

Slaap zacht  :z :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W