Even een goede lange update!

19-01-2015 om 10:26 uur

Sorry iedereen voor het lange niet bloggen.

Ik zal meteen een giga update geven gezien ik laatst begin december nog wat geblogd had.

Tussen de laatste reactie van mij en kerst is er eigenlijk weinig gebeurd, werken werken werken en af en toe een paar dagen vrij.
Met kerst zijn we weg geweest met alle drukte, naar Duitsland, Monschau.
Heerlijk rondgelopen in wilde dieren parken en genoten van de (frisse) buitenlucht.
Maar tijdens de feestdagen merkte ik ook dat bij grotere inspanningen ik meer ging overgeven.
Dit keer dus geen last van astma, maar misselijkheid en braken.

Na de feestdagen toch langs de huisarts gegaan, omdat het steeds erger werd nadat ik de dag na m'n laatste examen niets meer binnen hield. 
Inmiddels na het beginmerk zetpillen op een tweede merk gezet, omdat ik bleef overgeven.
Niet gewoon normale 'ochtendmisselijkheid' maar extreem overgeven.
Tot drie keer toe getest op uitdrogen, maar dat bleef gelukkig uit.

Ik ben inmiddels geslaagd, voor de opleiding, na afronding van mijn laatste mondelinge examen.
Ik heb dat examen met een 8,5 afgerond, en man wat was ik gespannen!
Daarna meteen gevierd met een ritje langs de mac.. wat er na de mac allemaal binnen kwam qua eten bleef niet meer zitten.
Ik dacht, vast de zenuwen in combinatie met de misselijkheid, maar het beestje werd bij de huisarts meteen bij z'n naam genoemd; Hyperemesis Gravidarum. Ofwel; extreme misselijkheid en braken.
Reactie van het lichaam op het hormoon wat er tijdens de zwangerschap word aangemaakt.

Na mijn tweede controle bij de verloskundige, bleek ik al 5 kilo afgevallen te zijn.
Maar gelukkig maakt de kleine beeb het goed, die is al 4 cm!
Komende vrijdag ben ik alweer 12 weken. Wat gaat dat hard!

Wat helaas niet hard gaat, is het werk zoeken.
Sinds gisterenavond een UWV account aangemaakt en de WW uitkering aangevraagd.
Ik had wel sollicitaties lopen, maar die zijn afgehaakt, of wegens de zwangerschap of wegens het weinige jaren aan ervaring. Hoewel dat vrij ironisch is, want zo bouw ik ook geen ervaring op!

Ik zit nu al zo'n 2 weken thuis.. begint toch al aardig te vervelen.
Ik probeer m'n best te doen om de balans te vinden tussen rustig aan doen en toch nog wat in het huis te doen.

Komende donderdag heb ik mijn diplomering en dan zal ik officieel Verzorgende IG zijn!
Veel te doen, in weinig tijd.
En dan tussendoor ook nog rustig aan doen en een beeb kweken ;)

Over 4 weken weer een echo, en dan zullen we het hartje horen.
2 weken daarna laat ik denk ik een geslachtsbepaling doen, omdat ik te nieuwsgierig ben! :+

Login of registreer om te reageren
19-01-2015 om 11:19 uur

Ilona, van harte gefeliciteerd met je behaalde diploma!
Sterkte met het kweken van de beeb en het vinden van een baan.

Login of registreer om te reageren
19-01-2015 om 16:35 uur

ilona,

sterkte met de misselijkheid, hoop dat je ondanks dit wel geniet van je zwangerschap.

Gefeliciteerd met het behalen van je diploma verzorgende IG

En veel succes met het vinden van een baan.

Login of registreer om te reageren
19-01-2015 om 16:57 uur

Ilona proficiat met het halen van je diploma.

Heel vervelend die misselijkheid en dat braken, ik hoop dat je het een beetje uithoud. Probeer ondanks alles te blijven genieten van de zwangerschap.

Hopelijk vind je snel een baan ^O^

Login of registreer om te reageren
19-01-2015 om 17:08 uur

Wat fijn dat je geslaagd bent!  Gefeliciteerd  *O*

en in de tussenperiode tussen school-baby en werken zou ik vrijwilligerswerk gaan doen (naast solliciteren). een periode niks op je cv is erg slecht, daarbij is het voor jezelf ook niet fijn om niks te doen.
vrijwilligers genoeg nodig in zorgcentra/verpleeghuizen, en wie weet hoe je dan in een baan rolt!

Login of registreer om te reageren
21-01-2015 om 18:55 uur

Gefeliciteerd met je diploma.
Balen dat je extreem misselijk bent.
Heel veel succes met je zoektocht naar werk.
De tip van Ems is een hele goede.

Login of registreer om te reageren