Zoutkamer- haloclinic

01-02-2015 om 15:45 uur

Onze dochter heeft ernstig astma. Ze is inmiddels ook al in Davos geweest en is nu enkele maanden weer thuis na een opname daar.  Enkele weken na thuiskomst ging het weer slechter met haar. Ze kon ook niet meer naar school en kreeg allerlei vage klachten erbij, hoofdpijn en buikpijn en andere allergische reacties op voeding.  Samen met haar waren er nog twee andere kinderen (die tegelijkertijd in Davos) zaten met ook dezelfde klachten De twee anderen hebben inmiddels al weer de eerste prednisonkuur achter de rug, ( konden ook niet meer naar school alweer) net als onze dochter.  Ten einde raad ben ik met haar naar de zoutkamer in Zaandam geweest.Elke dag zit ze nu een uur in de zoutkamer. En , ik durfde niet te hopen, maar eindelijk gaat het met de gezondheid en de longen van onze dochter voorzichtig aan iets beter. Geen hoofdpijn meer, niet meer benauwd en nu kan ze zelfs weer naar school en is begonnen met sporten.Voor ons dus een wonder. Ik heb bijzonder veel mensen met longklachten en hun positieve ervaringen gesproken daar en verbaas me er nu over dat dit niet bekend is ?? Maar, zoals gezegd, ben ik nog heel voorzichtig met mijn uitspraken, maar tot nu toe zie ik alleen maar verbetering! Ik krijg weer wat hoop!  

Login of registreer om te reageren
05-02-2015 om 21:37 uur

Naar aanleiding van dit artikel, heb ik me opgegeven voor een gratis proef sessie in de zoutkamer in Heemstede op 17 februari  (mijn geboorteplaats ..woon in de buurt). Ben vreselijk nieuwsgierig! Ik zal mijn ervaring hier melden!!

Login of registreer om te reageren
06-02-2015 om 00:27 uur

Ben ik even vergeten te melden : ik heb copd gold 2. Ben zo benieuwd. 5 sessies kosten 150 euro. Hoe meer sessies je neemt, hoe goedkoper het wordt per sessie.Ik laat het resultaat weten. Wat ik wel raar vind, is het feit dat huisartsen en/of longartsen niet van een zoutkamer afweten??

Login of registreer om te reageren
06-02-2015 om 13:28 uur

Beste Laurina,

Twee weken geleden bij Longpunt bijeenkomst in het ZMC.
Mensen uit het publiek hebben aan de longarts gevraagd over de zoutkamer en de werking ervan.
Hij reageerde positieve resultaten te hebben gezien bij zijn patiënten. Hij zei ook dat de Halotherapie als complementair te beschouwen en niet vervangend van medicatie.
Zoals je je klacht aanduid COPD 2 wil ik je een recente succes volle Deense studie over de Halo Therapie laten zien.
Klik op de onderstaande link
http://saltstudiopasadena.com/newwpsite/wp-content/uploads/salt-halo-th… 

Login of registreer om te reageren
06-02-2015 om 18:04 uur
Reactie op ran61

Twee weken geleden bij Longpunt bijeenkomst in het ZMC.
Mensen uit het publiek hebben aan de longarts gevraagd over de zoutkamer en de werking ervan.
Hij reageerde positieve resultaten te hebben gezien bij zijn patiënten. Hij zei ook dat de Halotherapie als complementair te beschouwen en niet vervangend van medicatie.

Dat is natuurlijk in Zaandam zelf, een heel klein stukje van Nederland. Dan ben ik wel benieuwd of deze longarts mensen ook actief wijst op de mogelijkheid van de zoutkamer, of dat hij alleen zijn medicatie voorschrijft. Beantwoordt hij alleen vragen over de halotherapie als mensen zelf op het idee komen van de zoutkamer of adviseert hij ook aan bepaalde patiënten om de zoutkamer te proberen? Want als mensen niet afweten van het bestaan, komen ze niet.

Login of registreer om te reageren
06-02-2015 om 21:45 uur

Beste abo, mensen komen uit het hele land naar de HaloClinic
omdat ze beter kwaliteit van leven krijgen door de halotherapie.
Je kan het lezen in de Deense studie dat COPD patiënten beter kwaliteit
van leven hebben gekregen door halotherapie.

Login of registreer om te reageren
09-02-2015 om 20:06 uur
Reactie op ran61

Beste abo, mensen komen uit het hele land naar de HaloClinic
omdat ze beter kwaliteit van leven krijgen door de halotherapie.
Je kan het lezen in de Deense studie dat COPD patiënten beter kwaliteit
van leven hebben gekregen door halotherapie.

Dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was of de longarts in Zaandam, die vragen van patiënten over de halotherapie beantwoordt, ook zelf het initiatief neemt om mensen door te verwijzen naar de haloclinic? En aansluitend daarop zou ik de vraag kunnen stellen voor andere longartsen in Nederland, maar daar is de kans natuurlijk kleiner dat zij dat ook doen. Mijn longarts is er in elk geval nooit over begonnen.

Login of registreer om te reageren
06-02-2015 om 22:33 uur

Ran61, bedankt voor bericht en link! Ik had me al bedacht dat de zoutkamer iets zou zijn voor  naast de medicatie.

Ik word steeds nieuwsgieriger en zal te zijner tijd verslag doen.

Login of registreer om te reageren
09-02-2015 om 20:24 uur

Beste abo, Hij toevallig niet maar andere longartsen en meer en meer huisartsen verwijzen hun patiënten naar de HaloClinic. Er zijn ook artsen die bepaalde longklachten  of allergie hebben die naar de HaloClinic komen voor de behandeling.

Login of registreer om te reageren
12-02-2015 om 13:35 uur

Ik was maar voor een paar dagen weer begonnen, om de bevestiging van de bijwerkingen te krijgen, maar ben toen wel weer gelijk gestopt. En op dit moment gebruik ik geen medicijnen.

Login of registreer om te reageren
16-02-2015 om 14:48 uur

Ook wij hebben een kind met astma. Sinds hij heel klein is, is hij regelmatig benauwd. Ook kreeg hij toen een puf. Ventolin en daarbij Flexotide. Hij veranderde totaal; druk, onhandelbaar, agressief, boos. Dus met het laatste zijn we in overleg met de arts gestopt (hij was toen nog geen 2 jaar).
Afgelopen juni (hij was net 4) is hij twee keer achter elkaar in het ziekenhuis terecht gekomen ivm astma aanvallen. Kinderarts er bovenop, hij moest weer aan een onderhoudsmedicijn Qvar. Maar weer de bijwerkingen, we hebben de dosis verlaagd maar het hielp niet. In 'overleg' met ziekenhuis weer gestopt. Maar hij werd ongeveer elke 2 weken heel erg benauwd. Het ziekenhuis wilde dat we overgingen naar een ander medicijn (ben de naam even kwijt) en toen dat ook niet hielp wilde ze Montelukast voorschrijven. Toen ik voor dat laatste naar bijwerkingen ging zoeken las ik op een forum over de zoutkamer..... 110 km rijden enkele reis... Maar zoals dat het met hem ging kon het ook niet blijven. Dus eind november toch geprobeerd.

Na de eerste keer begon hij 's nachts erg te hoesten en kwam al het slijm en troep omhoog. Dus we hebben doorgezet. Eerst 2x per week 440 km rijden maar wel een zoon die helemaal opknapte. Omdat zijn slijmvliezen niet meer zo geïrriteerd waren heeft hij voor het eerst in 4 jaar vaste ontlasting!  Na 4 weken zijn we gaan opbouwen naar 1x per week. Hij is nu 14x geweest en we gaan opbouwen naar 1x per 2 weken.

Hij is in december nog in het ziekenhuis bij de kinderarts geweest. Ze heeft naar hem geluisterd en hij klonk helemaal schoon. Ze kende de zoutkamer niet maar zou het gaan opzoeken. En we hoeven pas in mei weer terug voor controle.

Sinds we gaan is hij nog wel een keer verkouden geweest maar daar is hij als een normaal kind doorheen gerold. Ook heeft hij in januari de griep gehad toen hij heeft nog wel 4 dagen ventolin gekregen maar verder is hij medicijn vrij en niet meer benauwd. Hij kan nu de hele dag op school spelen, zelf naar school en naar huis fietsen en naar zwemles op 1 dag. De juffen op school zijn ook helemaal verbaast over de ommezwaai die hij heeft gemaakt. We kunnen dagjes weg met een jongetje dat gewoon loopt ipv dat hij in de kinderwagen mee gaat. Ook hoeft hij geen nachten van 14 uur meer te maken om een dagje naar school te kunnen. Hij is weer rustig in zijn gedrag en begint zelfs (eindelijk) te groeien.

In het ziekenhuis maken ze er een ingewikkeld probleem van dat je niet verwacht dat een zoutkamer zijn probleem kan oplossen. Dat lijkt te simpel. Maar in zijn geval werkt het echt super. Dus ondanks dat we er echt een dagdeel en 220 km aan kwijt zijn, zijn we zo tevreden over de resultaten bij onze zoon dat we het er graag voor over hebben. (al is het wel jammer dat onze verzekeraar er niks van vergoed....)

Login of registreer om te reageren