Zoutkamer- haloclinic

01-02-2015 om 15:45 uur

Onze dochter heeft ernstig astma. Ze is inmiddels ook al in Davos geweest en is nu enkele maanden weer thuis na een opname daar.  Enkele weken na thuiskomst ging het weer slechter met haar. Ze kon ook niet meer naar school en kreeg allerlei vage klachten erbij, hoofdpijn en buikpijn en andere allergische reacties op voeding.  Samen met haar waren er nog twee andere kinderen (die tegelijkertijd in Davos) zaten met ook dezelfde klachten De twee anderen hebben inmiddels al weer de eerste prednisonkuur achter de rug, ( konden ook niet meer naar school alweer) net als onze dochter.  Ten einde raad ben ik met haar naar de zoutkamer in Zaandam geweest.Elke dag zit ze nu een uur in de zoutkamer. En , ik durfde niet te hopen, maar eindelijk gaat het met de gezondheid en de longen van onze dochter voorzichtig aan iets beter. Geen hoofdpijn meer, niet meer benauwd en nu kan ze zelfs weer naar school en is begonnen met sporten.Voor ons dus een wonder. Ik heb bijzonder veel mensen met longklachten en hun positieve ervaringen gesproken daar en verbaas me er nu over dat dit niet bekend is ?? Maar, zoals gezegd, ben ik nog heel voorzichtig met mijn uitspraken, maar tot nu toe zie ik alleen maar verbetering! Ik krijg weer wat hoop!  

Login of registreer om te reageren
16-02-2015 om 23:43 uur

Ik adviseer van harte de halotherapie bij de Haloclinic in Zaandam, ongeacht je leeftijd.

Dankzij mijn bezoeken aan de Haloclinic heb ik zelf volledig kunnen stoppen met mijn reguliere medicijngebruik voor astma.

Ik gebruikte dagelijks één pufje Pulmicort 200. In 2011 was ik één van de eerste cliënten bij de Haloclinic. Bij aanvang ging ik 2 tot 3 keer per week. Direct voelde ik verlichting. Geleidelijk aan heb ik zowel de medicatie als de frequentie van bezoek aan de zoutgrot kunnen terugbrengen.
Nu ga ik het liefst één keer per week "om het bij te houden", maar regelmatig zit er langer tussen. Ik merk ook dat ik meer weerstand heb dan vroeger; ben veel minder vaak verkouden. Na ruim 3,5 jaar zoutgrotbezoek merk ik niets van eventuele negatieve bijwerkingen; integendeel! (Er is toch ook niets gevaarlijks aan het maken van een wandeling langs de waddenzee?)

Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken uitgevoerd naar de effecten van halotherapie. Die zijn op internet te vinden (in de Engelse taal meestal), maar zijn ook in te zien bij de Haloclinic zelf. Daaruit blijkt in principe altijd dat de effecten positief zijn. Het wordt tijd dat deze therapie meer bekendheid gaat genieten!

Ik zou zeggen: probeer het eens in Zaandam, alvorens af te reizen naar Davos!

Login of registreer om te reageren
19-02-2015 om 16:13 uur

Ik was in december erg benauwd,dat ben ik best wel vaak  COPD) ,maar nu had ik ook nog kinkhoest dus nu dubbel zo erg ,dacht zelf het einde van het jaar niet meer te halen,zelfs AB en Prednison werkte niet
Mijn dochter belde me op,en zei mam wil je aub de zoutkamer eens proberen.ik had niets te verliezen
Dus afspraak gemaakt op de fiets er heen ,was helemaal kapot,een uur in de zoutkamer gezeten,en dacht nu eens kijken ik naar me dochter gefietst en wel hoor ik had echt meer lucht gekregen kwam niet hijgend aan
en me stem was nu ook helder en niet schor,was erg verbaasd
Mijn kleinzoon was ook vaak benauwd,dus die ook mee genomen ,en echt dat jochie knapte er zo van op
Nu gaan we regel matig naar de zoutkamer met ze tweeen ,en hebben we het een stuk minder benauwd
en we hebben nog geen AB of Prednison meer gehad,wij zijn SUPER BLIJ MET DE ZOUTKAMER Haloclinic

Login of registreer om te reageren
19-02-2015 om 20:52 uur

Waar is de rest van dit item gebleven? Heb er dinsdag nog een verslagje gemaakt.

Login of registreer om te reageren
19-02-2015 om 21:08 uur
Reactie op Laurina

Waar is de rest van dit item gebleven? Heb er dinsdag nog een verslagje gemaakt.

Er zijn meerdere topics over de zoutkamer........... Even zoeken dan maar!

Login of registreer om te reageren
20-02-2015 om 09:07 uur
Reactie op Laurina

Waar is de rest van dit item gebleven? Heb er dinsdag nog een verslagje gemaakt.

Is toch een geweldig ervaring van mevrouw bertha en haar kleinzoon?

Login of registreer om te reageren
19-02-2015 om 21:59 uur

Mijn bericht stond gewoon hiertussen. Teveel reclame gemaakt voor de zoutkamer?

Login of registreer om te reageren
21-02-2015 om 19:07 uur

hallo allemaal,

Ik heb een herseninfarct gehad, en aanvankelijk leek het erop dat mijn longen slechter werden. Na heel veel medicijnen en nog steeds geen juiste diagnose, bij de zoutkamer terecht gekomen. Gelukkig was de diagnose geen COPD maar een hartstoornis waardoor het vocht achter mijn longen terecht kwam, gelukkig kon dit verholpen worden, maar wat schetst mijn verbazing? alhoewel ik niet meer naar de zoutkamer ga om een luchtweg aandoening heb ik gemerkt dat mijn algehele conditie beter is geworden, na 2 uur zoutkamer in de week. Ook mentaal kan ik nu beter met mn handicap omgaan. conclusie: ook een aanrader voor mensen met een neurologische aandoening zoals een herseninfarct. geeft enorm veel rust.  en dat is voor deze aandoeningen heel belangrijk!

Login of registreer om te reageren
26-02-2015 om 10:52 uur

Beste leden,

Mijn naam is David en ook ik heb last van astma. Ik ben op deze therapie gewezen door een kennis van mij en die verwees mij naar HaloCenter in Haarlem is iemand hier bekend mee?

Ik ben inmiddels een paar keer daar geweest en tot mij verbazing merkte ik meteen al verbetering bij de eerste proef sessie die ik daar had. Ik heb vervolgens een abonnement genomen voor 20 keer en ik zit nu op de ongeveer de helft daarvan en ik merk gewoon dat me luchtwegen veel meer open staan en dat ik het veel minder benauwd heb als voorheen.

Maar nu zie ik dat er meerdere van dit soort centers zijn wat is bijvoorbeeld het verschil tussen halocenter en haloclinic kan iemand mij dat vertellen...??

mvg
David

Login of registreer om te reageren